Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door zeerover »

IK zou een LT77 versnellingsbak en een tussenbak voor defender puma willen bestellen bij Ashcroft maar ik ben bang dat er nog verborgen kosten erbij komen. Het is zo rond de £2000 zonder btw. Zijn er in België die deze bakken verdelen en instaan voor eventuele garantie? Heeft er iemand voor zo bedragen besteld en weet wat de verborgen kosten zijn.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Fetzl »

in sé zijn de tarieven van de douane duidelijk he:
https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... n-pakje#q1

't zijn duidelijk auto-onderdelen => max 4.5% invoerrechten op de douanewaarde (= kost onderdeel + transport)
en dan op het geheel van "douanewaarde + invoerrechten" nog 21% btw

denk niet dat het veel verschilt of je ze nu hier koopt bij een invoerder (die net dezelfde kosten aangesmeerd krijgt) dan wel zelf invoert
Het enige verschil dat ik zie is:
  • je moet zelf de hele admin en miserie niet doorlopen
  • invoerder kan bij grotere aantallen de verzendingskost uitspreiden over de hele bestelling
  • invoerder krijgt wellicht wel wat korting op de listprice
  • invoerder gaat zelf wel een marge rekenen om zijn tijd te vergoeden en winst te maken
ik heb de vraag tijdje geleden gesteld aan een aantal "dealers" en er zijn er wel wat die Ashcroft gedumpt hebben wegens after sales-miserie en discussies met geleverde service
maar er zijn er ook nog altijd die goeie ervaringen hebben
dus ...
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door De Rob »

zeerover schreef: wo 12 jan, 2022 12:18 IK zou een LT77 versnellingsbak en een tussenbak voor defender puma willen bestellen bij Ashcroft maar ik ben bang dat er nog verborgen kosten erbij komen. Het is zo rond de £2000 zonder btw. Zijn er in België die deze bakken verdelen en instaan voor eventuele garantie? Heeft er iemand voor zo bedragen besteld en weet wat de verborgen kosten zijn.
Hebt ge er kapotte om in te leveren?...Nee....komt er een aardig bedragske bij......Ja...ook uitvoer mizerie en papierwerk om kapotte weg te krijgen.(maar dat doet ook DHL of FEDEX voor de verzender)
Ashcroft verzendt met DHL.Alle kosten aan hun te betalen.Douane en import zal voor dergelijk bedrag rond de € 50,00 à €75,00. + verzendingskosten + btw op alles.
Hou ook rekening dat er aparte brandstof toeslag op het DHL faktuur staat bij getovert.
Ashcroft verzendt dergelijke grote spullen in een houten krat.....wordt ook £ 25,00 voor bijgeteld.(misschien x 2 als het twee crates zijn)
Core charge is een heel pak duurder dan enkele jaren geleden.
Rob
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door zeerover »

Wat zijn de alternatieven. Voor mezelf reviseer ik ze zelf maar aangezien ik dit niet dikwils doe, doe ik niet voor een ander.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Fetzl »

afspraak maken, naar UK rijden (weekendje van maken), ginder een revisie laten monteren en gewoon terugkomen (mondje dicht)
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door zeerover »

Fetzl schreef: wo 12 jan, 2022 18:32 afspraak maken, naar UK rijden (weekendje van maken), ginder een revisie laten monteren en gewoon terugkomen (mondje dicht)
Ik kan zwijgen. :D
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
the mud110
Berichten: 126
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 19:25
lrocb_lidnr: 1513
Woonplaats: Averbode

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door the mud110 »

Keek eens op MP offroad. Die verdelen ook Ashcroft en zitten in Polen.
Kleine LR collectie
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Fetzl »

Desert Fox verdeelt geen Ashcroft meer (slechte service na verkoop) en is overgestapt op Winchester (tussen)bakken
kwaliteit van Winchester zou beter zijn dan Ashcroft (afhankelijk van wie je het vraagt wellicht)

ik heb onlangs prijs gevraagd voor mijn tussenbak
  • standaard tussenbak voor een TD4 = 1495 euro + btw - bakken zijn op voorraad; gewoon af te halen
  • optie met ATB in tussenbak = +400€ (let wel: wisselbak, dus de oude wel inleveren)
  • wil je geen inleveren => +400€
prijzen van LT77 heb ik niet
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Vogler »

Dag Sijmen,

Ik heb waarschijnlijk pas vrijdag tijd om e.e.a. in detail en euro's op te zoeken, maar dit is wat ik je zo kan vertellen: in september heb ik bij Ashcroft besteld voor net geen £1198 inclusief verscheping. Ik heb naderhand 372 euro betaald aan Fedex/TNT voor BTW, invoertaksen en inklaringskosten. Verder geen verrassingen.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door zeerover »

Dank je Joris, ondertussen heb ik een 2de hands tussenbak gevonden die ik zo kan inbouwen en de oude zelf in orde kan zetten. Dus het gaat nu over een versnellingsbak, DiY kits en wat onderdelen. Momenteel is het nog wat druk op mijn werk maar ik houd jullie op de hoogte van de afloop.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Vogler »

Ik heb het toch nog eens opgezocht.
De factuur van Fedex vind ik niet meer terug, maar wel de 14 pagina's (!) met berekeningen en formaliteiten die ik extra opgestuurd heb gekregen. Zo zie je pas wat een hoop extra werk die Brexit kost...

Gezien nu ook het ’country of origin’ wordt vermeld, is te zien dat de steekassen en CV-joints in de VS gemaakt zijn, ik denk dat er daarom invoertaksen op zijn gerekend.
Er wordt daarnaast op alle posten 21% BTW geteld.

Alle BTW en taksen samengeteld is 356,35, dus ik heb waarschijnlijk 15,65 betaald aan Fedex voor de inklaring gezien ik hen in totaal 372 betaald heb.

Concreet:
Made in UK: 4 flenzen £ 190 = € 223 > € 46 BTW
Made in US: Steekassen en CV joints £ 970 = € 1138 > € 250 BTW en € 51 taks
UK: One shot grease £ 4 = € 4,7 > € 0,99 BTW
UK: Molybdeenvet en transport £ 7 + £ 27 = £ 34 = € 40 > € 8.38 BTW

Geen idee waarom one shot, molybdeen en transport zo zijn opgesplitst/gecombineerd.

Groeten,

Joris






.
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door De Rob »

voorbeeldje
Ik bestel Maandag bij John Craddock.£129,00. £25 ,00 verzending inbegrepen.Vooropgestelde leverinsdatum nu Maandag
Gisteren mail DHL invoice
Afrekening DHL, Douane ,Import, btw.Totaal € 62,14.Online betaald via Pay pal.
Deze morgen mail DHL......levering vandaag.

om hr 11,30 geleverd
Rob
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Escape »

Ik heb vorige week woensdag revisiekitjes besteld bij Ashcroft, direct een mailtje terug om wat details uit te klaren en vandaag al geleverd. Kosten moet ik nog bekijken.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door De Rob »

Twee Vrijdagen een geleden bestel ik bij Ashcroft twee overhauling sets voor P38 Wolfe diffs.Wordt dezelfde dag nog verzonden...Woensdag mail ik naar Dave A om nieuws.Hij vindt het raar dat ik de zending nog niet heb.Pas gisteren staat het parcel aan mijn achterdeur.
Met sticker er op dat het packet is open gedaan voor controle.II ??
Rob
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door dvaerden »

Geen ashcroft maar via ebay, maar pakketje van mij uit de UK werd verzonden 14/1 en ligt al van 19/1 op Schiphol bij de douane. Niemand lijkt te weten of te kunnen achterhalen waarom of wanneer het dan ook daadwerkelijk mijn richting uit komt. Alle kosten en papieren zouden opvoorhand geregeld geweest zijn, maar toch komt er geen schot in de zaak.
m&m
Berichten: 32
Lid geworden op: di 11 jun, 2013 12:27
lrocb_lidnr: 0

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door m&m »

17/1 bestelling bij Paddock
wheel bearing, grease, oil, seal ... 54 €
shipping & handling 36 €
btw 15 €
totaal nog steeds goedkoper dan via hier in B

1 week later netjes, ongeopend in de brievenbus
(was wel maar een klein pakje formaat A4)
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Escape »

dvaerden schreef: di 08 feb, 2022 12:19 Geen ashcroft maar via ebay, maar pakketje van mij uit de UK werd verzonden 14/1 en ligt al van 19/1 op Schiphol bij de douane. Niemand lijkt te weten of te kunnen achterhalen waarom of wanneer het dan ook daadwerkelijk mijn richting uit komt. Alle kosten en papieren zouden opvoorhand geregeld geweest zijn, maar toch komt er geen schot in de zaak.
Zit Bpost er voor iets tussen? Dan is het altijd een lijdensweg, de echte koerierdiensten weten ondertussen hoe het moet en dat gaat allemaal vlotjes. Ergste dat ik nog meemaak is dat er moet betaald worden aan de koerier bij levering, wat vervelend is als ik zelf niet ter plaatse ben.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door dvaerden »

Escape schreef: ma 14 feb, 2022 14:32
dvaerden schreef: di 08 feb, 2022 12:19 Geen ashcroft maar via ebay, maar pakketje van mij uit de UK werd verzonden 14/1 en ligt al van 19/1 op Schiphol bij de douane. Niemand lijkt te weten of te kunnen achterhalen waarom of wanneer het dan ook daadwerkelijk mijn richting uit komt. Alle kosten en papieren zouden opvoorhand geregeld geweest zijn, maar toch komt er geen schot in de zaak.
Zit Bpost er voor iets tussen? Dan is het altijd een lijdensweg, de echte koerierdiensten weten ondertussen hoe het moet en dat gaat allemaal vlotjes. Ergste dat ik nog meemaak is dat er moet betaald worden aan de koerier bij levering, wat vervelend is als ik zelf niet ter plaatse ben.
Zou GLS moeten zijn vanaf Schiphol, maar behalve dat het pakketje bij hen is aangemeld weten zijn van niets. Koeriersdienst die het pakket tot in Schiphol heeft afgeleverd heeft ook niet meer info dan "customs cleared" volgens de verkoper. Volgens de verkoper is het verder ook niet zijn probleem :roll: . Dus ebay zelf maar gecontacteerd dan en als dat niets opbrengt eens via Paypal proberen :roll: . Nochtans een verkoper met +/- 400 reviews waarvan 1 neutraal en de rest positief. Zit voor mij gelukkig geen haast achter, maar ik zou natuurlijk wel gewoon graag ontvangen waar ik voor betaald heb.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door De Rob »

ik heb nu voor het eerst ook een probleem met BM.Waar zij wel niks kunnen aan doen.Verleden week de Maandag doorgemaild...dezelfde dag nog vertrokken.Nog altijd niks.81 KG op pallet.

@ dvaerden Ja en ...E-bay van uit u k dat zijn in deze tijden wel tricky dinges.
@ escape; Van sommige leveranciers uit u k gelevert door UPS moet ge direkt bij levering uw btw en taxes betalen....Maar s'anderendaags komt diezelfde chauffeur bij u en zet hij een ander pakket zo maar aan de deur zonder dat ge iets gezien hebt.DHL FEDEX..DPD.die kieperen alles zo maar af .Een week later een halve kg papieren in de bus..Waar is de tijd dat ge een mail kreeg met de melding ...We gaan alles via e-mail doen om het regenwoud te beschermen.Ik doe de A4 enveloppe niet meer open met de inklarings documenten.Die komt toch pas aan als de btw en taxes al betaald eijn .
zijn.Dat is ondertussen een stapel van drie kaften hoog geworden.
Rob
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Escape »

Ik krijg de meeste inklaringsdocumenten en bijhorende facturen gelukkig wel digitaal. Denk dat het inderdaad UPS was waar er 2 keer direct moest betaald worden. Bij uitvoer naar UK komt er ook wel wat papierwerk kijken, maar blijft goed doenbaar eens ge het weet.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Beerke »

dvaerden schreef: ma 14 feb, 2022 18:21
Zou GLS moeten zijn vanaf Schiphol, maar behalve dat het pakketje bij hen is aangemeld weten zijn van niets. Koeriersdienst die het pakket tot in Schiphol heeft afgeleverd heeft ook niet meer info dan "customs cleared" volgens de verkoper. Volgens de verkoper is het verder ook niet zijn probleem :roll: . Dus ebay zelf maar gecontacteerd dan en als dat niets opbrengt eens via Paypal proberen :roll: . Nochtans een verkoper met +/- 400 reviews waarvan 1 neutraal en de rest positief. Zit voor mij gelukkig geen haast achter, maar ik zou natuurlijk wel gewoon graag ontvangen waar ik voor betaald heb.
Hier ook slechte ervaringen met GLS.
Pakje kwam niet van UK maar gewoon uit Nederland.
Stond gewoon aangemeld als "word bewaard in depot " (Puurs) maar er gebeurde verder niets.
Contact met GLS lijkt onmogelijk als ontvanger.
Na contact met de leverancier vertelde deze me telkens dat het pakje de volgende dag zou geleverd worden.
Na 5 keer heb ik hem gezegd dat ik het pakje niet meer moest hebben.
Ik heb dan wel van GLS bevestiging gekregen dat het terug afgeleverd was bij de leverancier.
Echter tot heden, 14 dagen later, nog geen terugbetaling ontvangen.
Jammer genoeg niet via PayPal betaald, bij PayPal doen ze echt wel hun best en betalen vrij snel terug


Ook nog deze week krijg ik plots een mail van GLS ivm een ander pakje.
Daarin kreeg ik de vraag of ik mijn pakje, dat 3 weken eerder in een Cubeeautomaat zat, al had afgehaald of niet.
Na mijn bevestiging via mail dat ik het afgehaald had krijg ik de dag erna een standaardmail dat mijn pakje is afgehaald!
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door dvaerden »

Ebay heeft geïnformeerd bij de verzender die verantwoordelijk was tot in Schiphol en kreeg de melding dat het pakket verloren geraakt was. Dan vrij snel mijn geld teruggekregen, spullen ergens anders besteld en een paar dagen later stond het pakketje plots toch voor mijn deur :lol: . Maar heb intussen van Ebay toch mijn geld al terug gehad, dus heb er nog een zaakje aan gedaan uiteindelijk :twisted: . Gezien het geld van Ebay komt en niet van de handelaar zelf, ga ik toch ook maar verder doen alsof mijn neus bloed.
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Bestellen bij Ashcroft of lokaal

Ongelezen bericht door Beerke »

dvaerden schreef: za 19 feb, 2022 12:41 Ebay heeft geïnformeerd bij de verzender die verantwoordelijk was tot in Schiphol en kreeg de melding dat het pakket verloren geraakt was. Dan vrij snel mijn geld teruggekregen, spullen ergens anders besteld en een paar dagen later stond het pakketje plots toch voor mijn deur :lol: . Maar heb intussen van Ebay toch mijn geld al terug gehad, dus heb er nog een zaakje aan gedaan uiteindelijk :twisted: . Gezien het geld van Ebay komt en niet van de handelaar zelf, ga ik toch ook maar verder doen alsof mijn neus bloed.
Dat heb ik ook al voorgehad met Paypall.
Niets meer van gehoord achteraf, dat ging wel maar over 30 euro en verzonden uit china.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Plaats reactie