Diverse vragen

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Nieuwe kapzaag is binnen, HBM heeft alles geleverd, olie is binnen en nu nog wachten op Locktite. Vanavond even alles weer opruimen in het schuurtje en klaarmaken voor de bak om daar weer verder mee te gaan nu ik kan ontvetten en stralen. En ik kan met een fijn gevoel ook weer balken zagen, want met de hand is echt niets waard.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Vogler »

Ik viel onlangs ergens op een topic waar afgeraden werd om versnellingsbakken te stralen (ik denk aulro). Fijn materiaal zou zich in het gestraalde oppervlak nestelen, moeilijk of niet te verwijderen zijn bij het schoonmaken en pas tijdens gebruik loskomen en voor problemen zorgen.

Het is dus maar 'van ergens' en allesbehalve uit eerste hand, maar misschien wel goed om hier toch even op te merken. Ik vermoed dat dit ook afhangt van het straalmiddel, ik denk dat alu behuizingen doorgaans met glasparels gestraald worden 'k Zou persoonlijk aluminium zeker niet met aggressief grit behandelen, dat gaat het oppervlak m.i. te zeer opruwen. Eerlijk gezegd stel ik me de vraag of stralen van een bak wel nodig/opportuun is.

In elk geval succes ermee!

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Klopt, ik had het al uitgezocht een poos terug en het zou idd met glasparel moeten. Ik heb hier een paar onderdelen liggen die al gestraald waren met grid en extreem ruw zijn. Ze zijn wel schoongemaakt met remreiniger, maar je ziet dat deze er ook niet goed afgekomen is waardoor de aluminium verkleurd is naar donker; remreiniger vreet namelijk ook in op aluminium. Dat wat ik ga stralen is alleen maar ijzer en verder niet, mocht ik met alu delen bezig gaan dan wil ik mij glasparel aanschaffen (goed op de druk letten want anders heb je geen parel meer, en hou je dure glasstraal over) en vervolgens remreiniger, ontvetter en eventueel ultrasoon wassen daarna. Maar voor nu nog niet echt mee bezig.

Maar bedankt voor de tip, ik was het zo weer vergeten en het staat nu weer goed in mijn geheugen. En succes kan ik wel gebruiken, hoop dat het allemaal gaat lukken zoals ik wil.

---

Als het meezit krijg ik binnenkort een aantal stempels (die voor betonvloeren dragen) en een aantal buizen. Dan nog een losse pers 12T en kan met een nieuw spannend project aan de slag. Ik wil een pers hebben die ik omhoog kan klappen aan het plafond in het schuurtje. En dan heb ik een goed excuus om een lasapparaat te kopen :angel: Maar wat ik dan moet gaan kopen is nog een raadsel, ik heb vroeger voor mijn werk wel gelast maar weet niet hoe of wat omdat ik het op gevoel moest doen met lasdraad. Maar dat was ook grof werk omdat ik toen monteur was in een vrachtwagen garage. :silent:

Dat was echt een schitterende periode! 16 jaar oud en op vrachtwagens rijden en vaak chauffeurs die bij mij kwamen zodat ik hun trailer op het dock mocht parkeren (alles op de cm zo krap en had daar heel veel plezier in). Lassen, satelliet en navigatie systemen inbouwen en etc. Alleen spuiten mocht ik niet omdat je daar veel ervaring in moest hebben of omdat die man dat gewoon niet wou dat ik dat ook ging doen. Het meest spannende was nieuwe vrachtwagens van de trailer afrijden en dan je billen samenknijpen de eerste keer omdat je denkt dat je voorover kantelt :lol: Schitterend wat een mooie baan was dat (en toen ging de boel failliet). Mijn mooiste baan ooit, en daarna ben ik ambtenaar geworden en zat ik elke dag in de papier rommel en regelgeving :thumbdown:

Ik wou dat ik daar nog steeds werkte en gewoon monteur was gebleven.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Ik heb een nieuwe vraag waar ik al een poos over nadenk, ik zoek dingen die ik graag wil doen en ik leuk vind. Ik zit al een poos na te denken over het opkopen van een dashboard (als het maar van een Defender is dus na x periode). Ik ben geen electronica nodig, klokken ook niet en eigenlijks alles wat kan draaien of bewegen ook niet. Er mogen wat scheurtje's inzitten en best wel knap lelijk mag het zijn.

Wat mag zoiets kosten en waar zou zoiets te vinden zijn :?: Ik wil liever niet naar de sloop voor een willekeurig dashboard omwille van het feit dat het dan amper iets kost. En ik kan mij niet voorstellen dat een oud en kapot dashboard zonder onderdelen heel duur kan zijn. Maar waar ik het kan vinden is dan nog even de vraag...


Nu moet ik iets brabbelen wat ik ermee wil doen. Ik wil hem customizen en digitaal maken. Navigatie, climate controle, camera's en etc. En het moet er gewoon stoerder uitzien allemaal. Het moet een prototype worden waarvan ik later het interne systeem kan gebruiken voor mijn eigen Defender.

---
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Nieuw project. Uitzoeken, repareren en etc. Maak er later wel een mooi verslag in projecten zodra het echte werk begint.
IMG_1905.JPG

Verder nog met iemand aan overleggen om TD5 P10 over te nemen en er staat nog ene tweede om geheel te ontmantelen (bij iemand anders) die stuk gedraaid is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Fetzl »

ben je niet heel veel projectjes in parallel aan het doen ? Vergallopeer je niet he...
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door De Rob »

Fetzl schreef: wo 05 mei, 2021 08:47 ben je niet heel veel projectjes in parallel aan het doen ? Vergallopeer je niet he...
Wat hier de laatste weken is getoond ....Dat gaat justekes op mijne remorque. :lol:
ik heb er in mijn leven hier zo al veel zien passeren waartegen ik zei ...howhow stukske per stukske doen.
Dit verhaal hier loopt ook niet goed af.
Rob
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Dit project mag ik aan meehelpen bij een ander waar ook de TD5 ligt, dus dit ligt niet in mijn handen en is volop onder begeleiding 🤪

1 tussenbak is al helemaal klaar om weer in elkaar te zetten maar ben de tweede bak nodig voor een paar onderdelen.

Schuurtje is een kwestie van verven en de deuren later een keer op maat zagen.

Al met al heb ik zelf straks niets meer maar dan wel dit project waarmee ik kan helpen/mee aan de slag mag.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Fetzl »

Steeksleutel schreef: wo 05 mei, 2021 15:54 Al met al heb ik zelf straks niets meer maar dan wel dit project waarmee ik kan helpen/mee aan de slag mag.
Ah, dat verklaart veel
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Henk »

Steeksleutel schreef: di 04 mei, 2021 23:05 Nieuw project. Uitzoeken, repareren en etc. Maak er later wel een mooi verslag in projecten zodra het echte werk begint.
Series assen ... dat past niet onder een Def
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Diverse vragen

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Klopt, dit is voor een 88. Bouwjaar weet ik zo even niet.
His name shall be: Lullaby
Plaats reactie