Mig lasapparaat

Hier kun je je eens goed laten gaan
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door warci »

Mijn 4-de handse antieke elektra beckum heeft eindelijk de geest gegeven en was eens aan het kijken naar iets nieuwer/lichter.
Zo een IGBT draagbaar toestel lijkt me wel iets. Nu de gekende merken zijn me wat te duur voor hobby gebruik, dus dan kom je bij de "chinesium" merken terecht. Iemand ervaring met apparaten van jasic, hbm, stahlwerk etc?
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door De Rob »

warci schreef: ma 01 feb, 2021 11:42 Mijn 4-de handse antieke elektra beckum heeft eindelijk de geest gegeven en was eens aan het kijken naar iets nieuwer/lichter.
Zo een IGBT draagbaar toestel lijkt me wel iets. Nu de gekende merken zijn me wat te duur voor hobby gebruik, dus dan kom je bij de "chinesium" merken terecht. Iemand ervaring met apparaten van jasic, hbm, stahlwerk etc?
Mijne ELEKTRA Bechum Combi 160 220/380 (ook al wat jaren) heeft ook kuren gekregen.Op 380 v waar ik altijd op werk ....lijkt precies of hij op 220 v staat.Op stand 6 las ik precies op stand 2 380v.
Ik ga hem eens open zwieren en meten.Anders koop ik een Inductie half automaat van dezelfde sterkte .Deze zijn van omvang veel kleiner... Ik heb daar al mee gaan proeflassen .Moet ge wel een wagentje voor hebben om dit toestel en de fles op te zetten .Ga morgen dergelijk wagentje ophalen bij Troostwijck in Thorn Nederland US Army .
Rob
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Re: Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door warci »

ja man, bij Troostwijck kan je door 't bos de bomen niet zien! Te veel keus! Maar precies vooral ook zwaar industrieel spul.
Ik moet hier nu een verdiep ineen flansen met stalen poutrellen, dus zo een klein inductie machientje zou zeer handig zijn. Die grote bak op wielen steekt me ook al lang tegen omdat ik op oneffen grond zit met veel obstakels, en zelfs met 2 man is het wreed ambetant om die altijd te verdragen.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door Henk »

Ik had een Erfi turbo mig, die ging op het laatst enkel nog op de hoogste stand. Enkel nog goed om gaten te branden in dunne plaat.
Heb na veel zoeken een Lincoln gevonden, volledig electronisch en dat is een plezier om mee te lassen. Wel maar rollen van 5kg maar voor mij ruim voldoende
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door De Rob »

Henk schreef: ma 01 feb, 2021 23:04 Ik had een Erfi turbo mig, die ging op het laatst enkel nog op de hoogste stand. Enkel nog goed om gaten te branden in dunne plaat.
Heb na veel zoeken een Lincoln gevonden, volledig electronisch en dat is een plezier om mee te lassen. Wel maar rollen van 5kg maar voor mij ruim voldoende

Met een rol van 5 kg kunt ge verdorie veel klussen doen eer dat op is.
Rob
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door De Rob »

in Wiekevorst zit een bedrijf in Champignons..En die gast heeft ook een shop met allerlei machines. veel compressors ....las posten allerlei ...draaibanken.....gewoon alles...Daar heeft een zoon van mij zo een inductie post van een 160 amp gekocht.Dat last ongelooflijk..En dat kost niet eens zoveel.Er staan wel twintig verschillende uitvoeringen tot zelfs met tig er bij in.
Rob
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Re: Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door warci »

deze gast, Rob? https://one-welding.be/
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Mig lasapparaat

Ongelezen bericht door De Rob »

warci schreef: wo 03 feb, 2021 16:45 deze gast, Rob? https://one-welding.be/


Ja ,dat is em.Ik haal daar al mijn flessen voor de half automaat en chalemeau.
Hij heeft achteraan een las stand staan waar ge kunt testen zoveel ge wilt...en hij geeft echt veel uitleg.Hij weet waarover hij spreekt.
Wel eerst bellen voor een afspraak.
Rob
Plaats reactie