Pagina 1 van 2

aankoop Defender 110

Geplaatst: di 05 jan, 2021 13:13
door Pierco
Beste Leden,

Allereerst mijn Beste Wensen aan iedereen voor 2021
Een goede gezondheid en veel plezier.

In mijn voorstelling had ik aangehaald dat ik graag wat advies wou bekomen bij de aanschaf van een LR Def 110

En ik hoop hier wat meer advies te kunnen verkrijgen.

Mijn bedoeling met de Def is om zoals velen, in de vrije tijd wat te kunnen gaan spelen, alsook om toch wel wat langere ritten te ondernemen, avontuurlijke ritten, samen met mijn gezin, vrouw en 2 kinderen (3j en 5j)
Eventueel slechts enkel Ardennen, maar zelfs ook eens naar het noorden een vakantie te ondernemen, gepakt en gezakt.

Heel lang heb ik uitgekeken naar een 110 crew cab, omwille van het fiscaal voordeel, maar ik weet niet als dit nog lang zo gaat blijven.
Momenteel hou ik de optie open om ook naar een 110 dichte cabine met 5 of 7 zitplaatsen uit te kijken.
Met de crew cab zit ik ook met de vraag, als er achterin bagage ligt, word deze niet nat ? of is de bache echt wel sluitend.

Wat ik ook opmerk is dat de zithouding op de achterste bank van een crew cab, lichtjes anders is, rechter, dan de gewone versie.
Dit speelt wel mee om het zo aangenaam mogelijk voor de kinderen/anderen achterin te maken, voor bijvoorbeeld, langere ritten.

Anderzijds kijk ik ook uit naar de Grenadier, waarvan ik ook wel denk, dat deze stukken meer gaat kosten, maar misschien wel fiscaal interessanter omwille van de 6cilinders van BMW.
Uiteraard is dit niet meer de echte Defender, maar het high tech neef ervan.

De nieuwe Def van LR zelf is ook mooi, maar is qua uiterlijk en look niet meer hetzelfde.

Qua investering bekijk ik het niet meer, want volgens mij is het dit ook niet meer, verbeter me gerust als ik hier fout in ben..

Op internet vind ik verschillende defenders 110 maar de prijzen variëren enorm...
Als je dan zelfs naar Duitsland kijkt, zijn onze prijzen soms echt duur.

Onderzijde, achterzijde, assen, roestvorming, het zijn zaken waar ik zeker naar ga kijken.. alsook hoe hij rijdt, maar het blijft toch vaak een sprong...

Ik heb vorig jaar een Def bekeken bij Alanius, waar ik wel goede uitleg heb verkregen. Maar uiteindelijk niet gekocht, omwille van de te hoge inschrijving. (waar ik dus momenteel over aan het twijfelen ben, als ik het al dan niet zou doen)

Nog vorig jaar in augustus een mooie Def Crew Cab bezocht.. die aan 38.000 euro stond.. heel heel heel heel lang getwijfeld.. en sinds een week staat hij niet meer online.. verkocht denk ik..
maar hier was het probleem dat hij heel basic was qua interieur en uitrusting, alsook dat er een soort rolkooi in de laadbak was gemonteerd, waardoor de bache niet meer kon geplaatst worden...
Dat vond ik dan weer jammer.

Momenteel heb ik in het verschiet 2 bezoeken gepland.
een crew cab en een gewone

Als ik ga kijken, zijn het altijd dezelfde dingen die ik inspecteer, zoals hierboven..

Welke zijn de dingen die ik waarschijnlijk vergeet of absoluut moet checken...

thx alvast.

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 05 jan, 2021 14:30
door Waldorf
Je kan nu nog altijd een DCPU inschrijven als lichte vracht. De zithouding achteraan is inderdaad niet je dat, maar voor kinderen van 3 en 5 jaar zou dat de eerste jaren geen probleem mogen zijn. Mijn tieners (13 en 16) hebben deze zomer zonder veel knorren achteraan in de 130 gezeten. Qua interieur is elke Def basic, als je vergelijkt met een andere auto.

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 05 jan, 2021 14:50
door Pierco
Hey Waldorf,

Thx voor de reactie..
met basic uitvoering wou ik bedoelen, geen airco, geen verwarmde voorruit niets extra..

Ik ga dit weekend kijken naar een crew cab en zal dan even zelf ervaren ;-)

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 05 jan, 2021 20:37
door Fetzl
Pierco schreef: di 05 jan, 2021 14:50 met basic uitvoering wou ik bedoelen, geen airco, geen verwarmde voorruit niets extra..
Welcome to Defender world.
Zonder te willen schofferen, maar als dat criteria zijn voor een eventuele aankoop, ga er dan zeker eerst eens mee RIJDEN.
Rijden met een Def is iets speciaals en vereist toch wel wat "toegevingen" - Het is geen luxe-voiture he

In jouw geval (kinderen) moet je m.i. richting TD4 - de achterbank van TD5 en ouder zijn idd echt niet comfortabel te noemen; TD4 is stuk beter
En wil je geen rib kwijt zijn, zowieso voor 110 crewcab of 130 uitkijken, om via de LV-regeling toch een aanvaardbare BIV te kunnen scoren
Een 110 StaWa (5 of 7 plaatsen) gaat je duiten kosten om 'em gewoon nog maar op de weg te krijgen

persoonlijk vind ik een 2e handse Def aan 38k€ gekkenwerk als het om te spelen is of voor avontuurlijke ritten...
Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk
Bedenk wel dat er minder en minder kán en mág in ons Belgenlandje op 4x4 gebied, dus zeker kosten-baten bekijken

Ik rij zelf met een 130 - had meteen een hardtop. Niet speciaal om mijn gerief droog te houden, maar wel om grijpgrage handjes tegen te gaan. Je hebt in een Crewcab immers niks van andere bagageruimte dan de bak.... en een bache heeft niks te vertellen... maar ook dat is een keuze
Rolkooi kan je er uit gooien he, als die andere zaken in de weg staat. Die ben je hier op't forum snel kwijt denk ik.

Beste tip die ik je kan geven: omdat het je eerste is, vraag iemand van hier op 't forum mee als je gaat kijken - een 2e set ogen die weten waarop te letten, zijn goud waard... zeker als je in de hogere prijsklasse wil gaan. Velen hier willen je voor een streekbiertje best vergezellen hoor.
Ik zie dat je van Paal bent - in een straal van 20 km zitten veel ervaren rotten

Dure Defenders zijn niet noodzakelijk betere wagens - prijs wordt vaak gezet door de vele opties en accessoires die en op zijn geschroefd, maar WIL je die écht.
Als je een bepaalde aanbieding overweegt, kan je die hier altijd effe posten - mss kent iemand de wagen of verkoper
(nee, we kapen die niet voor je neus weg)

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 13 jan, 2021 12:24
door Pierco
ok, thx alvast voor de reactie.

ik zou zaterdag willen gaan kijken naar deze...

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/la ... cldtidx=19

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 13 jan, 2021 12:55
door Fetzl
Ieder doet wat hij wil natuurlijk, maar ik vind 42 k€ voor een wagen van bijna 8 jaar oud veel geld
Ik kan de catalogusprijzen van welleer niet terugvinden, maar dit zal kort bij de nieuwprijs liggen denk ik

Moest hij nu hoogwaardig zijn afgewerkt of veel speciale opties hebben.... maar dan nog
Veel km heeft ie niet, dus ofwel was ie van een oud madammeke ofwel was het iemands 2e wagen (speleding)

ter vergelijking.... mijn 130 was in vergelijkbare staat, vergelijkbare leeftijd en vergelijkbare opties en ik heb de helft betaald (eind 2015)
Laat je hoofd niet gek maken

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 13 jan, 2021 15:20
door Waldorf
Fetzl schreef: wo 13 jan, 2021 12:55 Ieder doet wat hij wil natuurlijk, maar ik vind 42 k€ voor een wagen van bijna 8 jaar oud veel geld
Ik kan de catalogusprijzen van welleer niet terugvinden, maar dit zal kort bij de nieuwprijs liggen denk ik
Ik denk dat de vraagprijs zelfs nog iets boven de nieuwprijs ligt. :mrgreen: In 2011 kostte een 110 DCPU in S-versie 34600 euro, incl BTW maar zonder de 6 à 8 procent korting die je kreeg. Twee jaar later waren ze niet veel duurder, denk ik.

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 13 jan, 2021 17:44
door Fetzl
zonder waarde oordeel of link: voor de helft vind je ook al speelgoed:
https://www.2dehands.be/a/auto-s/land-r ... racht.html

en zelfs dat lijkt mij onderhandelbaar - neem je tijd

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 13 jan, 2021 18:55
door Waldorf
Die heeft enkele maanden te koop gestaan, en nu probeert de nieuwe eigenaar er een centje aan te verdienen. Volgens mij stond die DCPU ooit op de cover van het clubboekske, in een put in Sclayn.

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 13 jan, 2021 23:00
door m&m
WOW !
een dpcu en dan nog n campervan erop zoals deze : https://www.youtube.com/channel/UCL7Oqe ... Ml3vjIN_1Q

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: do 14 jan, 2021 01:26
door Henk
Waldorf schreef: wo 13 jan, 2021 18:55 Die heeft enkele maanden te koop gestaan, en nu probeert de nieuwe eigenaar er een centje aan te verdienen. Volgens mij stond die DCPU ooit op de cover van het clubboekske, in een put in Sclayn.
Dan was dat die van Erik Servaes schat ik zo

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: do 14 jan, 2021 08:55
door Peter Puma
Aha, de Wisky-Cola !

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 15 jan, 2021 09:03
door Beerke
Fetzl schreef: wo 13 jan, 2021 17:44 zonder waarde oordeel of link: voor de helft vind je ook al speelgoed:
https://www.2dehands.be/a/auto-s/land-r ... racht.html

en zelfs dat lijkt mij onderhandelbaar - neem je tijd

Fetzl,
Ik begrijp wel dat je wil zeggen dat hij niet te overhaast moet kopen maar volgens mij heb jij hierboven aangeraden een Td4 te nemen ivp een Td5?

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 15 jan, 2021 10:44
door De Rob
Natuurlijk moet em een td4 nemen.td 5 is al vooroorlogs :lol:
Rob

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 15 jan, 2021 11:56
door Fetzl
Beerke schreef: vr 15 jan, 2021 09:03
Fetzl schreef: wo 13 jan, 2021 17:44 zonder waarde oordeel of link: voor de helft vind je ook al speelgoed:
https://www.2dehands.be/a/auto-s/land-r ... racht.html
en zelfs dat lijkt mij onderhandelbaar - neem je tijd

Fetzl,
Ik begrijp wel dat je wil zeggen dat hij niet te overhaast moet kopen maar volgens mij heb jij hierboven aangeraden een Td4 te nemen ivp een Td5?
als je de keuze hebt, zeker td4

maar "stel dat het realistische prijzen zouden zijn" en het verschil tussen een td4 en td5 zou 20 k€ zijn... dan wordt prijs m.i. toch ook een criterium voor een speel-auto, niet ?
mijn punt met die link was eerder aangeven dat er bij momenten zotte prijzen gevraagd worden

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 15 jan, 2021 14:39
door Henk
Ik 'moet' geen TD4 hebben, geef mij maar een TD5!

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 15 jan, 2021 16:36
door Fetzl
Henk schreef: vr 15 jan, 2021 14:39 Ik 'moet' geen TD4 hebben, geef mij maar een TD5!
sommigen denken het altijd beter te weten :-D

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: za 16 jan, 2021 11:07
door Escape
Henk schreef: vr 15 jan, 2021 14:39 Ik 'moet' geen TD4 hebben, geef mij maar een TD5!
Dito. Ik vind de motor minder aangenaam van karakter, het interieur te veel transit en vooral, geen verluchtingsklepkes meer. :(

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: za 16 jan, 2021 11:39
door Ides
Henk schreef: vr 15 jan, 2021 14:39 Ik 'moet' geen TD4 hebben, geef mij maar een TD5!
Eenmaal een TD4 gereden te hebben, ga je niet meer terug naar oudere motoren.....
Heb ze ondertussen bijna allemaal gehad (behalve de V8 in een defender, wel in de RRC).

Als het je dagelijks vervoer is ==> TD4 all the way

Als het je weekend auto is ==> doesn't matter, want dan denk je toch niet relationeel.

In mijn geval, dagelijkse auto TD4 (en nog geen moment spijt van) met meer comfort dan een TD5 (stiller, 6de versnelling, betere zetels achteraan, ....)
In het weekend, een 200 tdi, met niks erin (traktor qua beleving)....

Het hangt er veel vanaf wat je ermee wil doen.

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: za 16 jan, 2021 11:48
door Vogler
Ik hou wel van het wat meer 'rurale' en eerlijke karakter van mijn Td5, het geluid van de motor en zéker de klepjes!
Als er een gezin in beeld is, dan is dat een factor die je m.i. niet mag vergeten. De Td5 is wat spartaanser, lawaaieriger, kouder en een gesprek aan gewoon volume kan je vergeten aan 120 (al beschouw ik dat al als snel rijden). De Td4 heeft een meer hedendaags comfort met meer isolatie én een zesbak.
Ik heb onze Td5 indertijd gekocht waar het een cadeau was voor zoonlief maar waar niemand er graag mee reed.
De zithouding achteraan is bij alle types verre van ideaal op lange trajecten. Je kan je voeten niet tot onder de voorzetels duwen omdat de voorste stoelen op bakken staan, waardoor je enkel nogal rechtop kan blijven zitten. De kinderen zijn nog klein, dus dat zal nog wel even geen issue zijn.
En niet te vergeten: het zijn auto's die veel onderhoud vragen. De grens tussen onderhoud en reparatie ligt bij een defender op een ander niveau. Ik sleutel graag en steek mijn handen snel uit de mouwen, dus ik beïnvloed zelf ook wel waar die grens ligt.

Groeten,

Joris

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: za 16 jan, 2021 12:00
door Henk
Bij mij is het puur voor de fun en rationeel denken zit er al lang niet niet meer in :sick: :silent:

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: zo 24 jan, 2021 20:44
door Pierco
Ineens zoveel reacties.. bedankt alvast...
De prijzen van zo een 110 crew cab met zo weinig km's en van dat bouwjaar liggen allemaal rond die prijzen, of vergis ik mij ?
als je gaat kijken op autoscout zijn het zulke prijzen..

Ik heb nog niets beslist, verre van...
maar het wordt er niet gemakkelijker op.

liefst van al zou ik een 110 crew cab willen aankopen, TD4, zoals in de reacties staat, iets comfortabeler, iets moderner.

bedoeling van de wagen is om rustig met de kids en kinderen naar de Ardennen te rijden, wat bij mij toch wel wekelijks is...
en ik heb wel plannen om eens naar het buitenland te rijden.. Schotland... hogere noorden.. enz..

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: zo 24 jan, 2021 22:54
door De Rob
Als de €rokes in uwe achterzak zitten te springen om er uit te komen....Dan komt ge volgende week hier zeggen dat ge ne td4 hebt gekocht...zo simpel is datte.Ge kunt niet steeds komen zeggen..... ik ben verleden jaar naar en schone crew cab gaan kijken.Binnen kort zijn uw kinderen volwassen en dan willen ze niet meer mee.
Rob

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 25 jan, 2021 00:38
door Vogler
Pierco schreef: zo 24 jan, 2021 20:44.

bedoeling van de wagen is om rustig met de kids en kinderen naar de Ardennen te rijden, wat bij mij toch wel wekelijks is...
Misschien moet je maar simpelweg toegeven dat je gewoon een Defender wil ;-) want om er mee naar de Ardennen te rijden heb je'm m.i. niet nodig, Fetzl gaf het al aan... Je mag sowieso niet met de auto in al die mooie boswegen die je de ogen uitsteken. De wetgeving is behoorlijk streng met forse boetes en zelfs risico op inbeslagname wanneer ze je op het verkeerde pad vinden. Landbouwwegen kunnen wel. Als je aan beide kanten van het pad bos ziet, blijf je er best weg met de auto als het niet expliciet is toegelaten.
Wat niet wil zeggen dat je er niet van kan genieten zonder die boswegen - ik heb er al plezier van als ik hem zie staan wanneer ik buitenkom :D

Succes!

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 25 jan, 2021 09:56
door Fetzl
zoek maar eens op mijn allereerste posts hier... ik zat toen ook zwaar in de ontkenningsfase.
Ge kunt het laten kriebelen, maar daar krijgt ge lange armen.

Zeker objectief blijven want draai het zoals je wil, een Defender is een onderhoudsgevoelige waarde en zelfs af-fabriek niet de meest roestbestendige
Staar je niet blind op de vraagprijzen, maar ga kijken en doe dan een bod. Veel van die "dure" exemplaren blijven lang te koop staan -
Ik denk dat 90% van de aangeboden wagen verre van krijgt wat ze vragen.
Dus advertentiedatum opzoeken en als argument gebruiken naast de wage

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 25 jan, 2021 20:34
door Henk
Fetzl schreef: ma 25 jan, 2021 09:56 .. want draai het zoals je wil, een Defender is een onderhoudsgevoelige waarde ...
Als je niet zelf een beetje handig bent en alles moet laten doen door derden dan is de goesting meestal snel over dus het spreekwoord “zint eer gij begint” is hier zeker van toepassing.
Mocht je toch de stap zetten en het virus slaat toe, zie dat je plaats hebt voor een tweede want eentje is geentje :wave:

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 25 jan, 2021 22:12
door Pierco
Vogler schreef: ma 25 jan, 2021 00:38
Pierco schreef: zo 24 jan, 2021 20:44.

bedoeling van de wagen is om rustig met de kids en kinderen naar de Ardennen te rijden, wat bij mij toch wel wekelijks is...
Misschien moet je maar simpelweg toegeven dat je gewoon een Defender wil ;-)

Hahaha :D dat is ook zo... ik wil ook simpelweg een Defender...
Het is zoals er gezegd wordt, dat je blij wordt van hem buiten zien te staan..
Dat gevoel heb ik ook, zelfs nu ik er nog geen heb. Het is gewoon een manier van leven en als je achter het stuur zit, kan je het gehaaste leven waar je dagelijks inzit even vaarwel zeggen.

Maar inderdaad, de dure vogels blijven inderdaad langer staan.
Deze week zijn er 2 te koop komen te staan.. een TD5 voor 22.000 euro en een TD4 voor 33000 euro.. daags nadien, vandaag dus gebeld en allebei al verkocht...
Terwijl de Defenders van boven de 35000 euro, toch wel wat maanden blijven staan op autoscout..

Wat betreft de boswegen in de Ardennen, dat is ook zo.. dat weet ik ondertussen, maar om toch af en toe een onverhard wegje in te slaan, dat moet wel kunnen.

We zien wel..
first things first... I need and want a Defender.. :D

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 25 jan, 2021 23:42
door Fetzl
Mss toch eens kijken naar de oudere modellen ? vb 110 300tdi oldtimer en verschil in prijs gebruiken om die wat te upgraden ? Een goeie 300tdi gaat nog jaren mee

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 25 jan, 2021 23:47
door Fetzl
Dan ben je gestart. Eenmaal het virus te pakken, zal het wellicht niet je laatste zijn.... waarom dan wachten tot je ultieme (dure) eerste ?

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 26 jan, 2021 00:47
door Henk
Een 130 heeft ook zijn charmes en zit achteraan beter dan een 110

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 26 jan, 2021 11:00
door De Rob
Den Bexky verkoopt de 110 van zijn Dochter.....is Oldtimer 200tdi motor ,gegalvaniseert chassis....Weet niet oif het twee of vijfzit is.
Prijs ?weet ik niet.
Rob

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 29 jan, 2021 21:28
door Pierco
Tis gebeurd !
de kogel is door de kerk
ik heb een 110 Td4 crew cab gekocht van 2013 met 167.000 km
1ste eigenaar met onderhoudshistoriek enz.
Volgende week vrijdag kan hij naar keuring voor verkoop en vanaf begint het..

Vanaf nu kan de zoektocht naar upgrades beginnen

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 29 jan, 2021 21:51
door ZwarteDef
Congrats, en alvast veel plezier gewenst !

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: za 30 jan, 2021 16:36
door Vogler
Gefeliciteerd, geniet er van! Dan kan je 'm nu leren kennen... Het is niet onbelangrijk om te weten hoe de transmissie van de auto werkt, en hoe diff-lock, differentiëlen en eventueel de elektronische hulpmiddelen werken. Ik weet niets over de laatste, maar kijk bv eens naar deze op YT en je kan je misschien al verdiepen in de eindeloze discussies wanneer je de difflock moet inschakelen...

Aanvankelijk ging mijn Defenderbudget naar gereedschap en het opvangen van achterstallig onderhoud, en toen bleken de banden versleten, en toen en toen en toen en toen... De onze slaagt er altijd weer in om steeds weer andere urgenties op de to-do lijst te zetten.
Er zijn heel wat uiterlijke zaken die de oogjes doen blinken, maar een punt dat ik indertijd niet heb gedaan - en waar ik nu toch wat spijt van heb - is een goeie roestpreventie. Als hij nog geen behandeling heeft ondergaan, en hij technisch is orde is, dan zou ik dat nu al eerste doen - ook al is het zowat de minst sexy ingreep. Als je het laat doen, zoek dan iemand die Defenders kent. De Rob hier kan je vast wel helpen.

Enne, ik ben vast niet de enige die uitkijkt naar foto's ;-)

Joris

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: zo 31 jan, 2021 20:04
door Fetzl
Spreekwoordelijke Kogels door kerken zijn top.... proficiat
Enneuh.... pics or it didn’t happen

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 08 feb, 2021 13:38
door dafaljan500
Vogler schreef: za 30 jan, 2021 16:36 ... is een goeie roestpreventie. Als hij nog geen behandeling heeft ondergaan, en hij technisch is orde is, dan zou ik dat nu al eerste doen - ook al is het zowat de minst sexy ingreep.
iemand ervaring met LANOGUARD?

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 08 feb, 2021 15:13
door De Rob
Pierco schreef: vr 29 jan, 2021 21:28 Tis gebeurd !
de kogel is door de kerk
ik heb een 110 Td4 crew cab gekocht van 2013 met 167.000 km
1ste eigenaar met onderhoudshistoriek enz.
Volgende week vrijdag kan hij naar keuring voor verkoop en vanaf begint het..

Vanaf nu kan de zoektocht naar upgrades beginnen
Eerste upgrade.... 167.000 km misschien reeds is gebeurd met een origineel onderdeel dat ook terug kapot gaat.. Upgrade overbrenging van versnellingsbak naar tussenbak .Zeer gevoelig voor slijtage(tanden wegslijten) Als ge dan een paar duizend km van huis staat :think: :roll: .Sommigen hebben al prijs op een 80.000km.
Ne snorkel kan ook geen kwaad.Voor de rest hoeft er niet zo veel op.
Rob

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: vr 12 feb, 2021 14:03
door Pierco
Hello Iedereen,
foto's komen zeker.. die post ik nog..
Ik heb er enkele genomen, maar deze waren nog niet waardig om hier te zetten.
merci alvast voor de tips..
ik ga hem sowieso bij mijn garagist binnenbrengen voor een groot onderhoud en alles een na te laten kijken

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: zo 14 feb, 2021 18:45
door zeerover
De Rob schreef: ma 08 feb, 2021 15:13
Pierco schreef: vr 29 jan, 2021 21:28 Tis gebeurd !
de kogel is door de kerk
ik heb een 110 Td4 crew cab gekocht van 2013 met 167.000 km
1ste eigenaar met onderhoudshistoriek enz.
Volgende week vrijdag kan hij naar keuring voor verkoop en vanaf begint het..

Vanaf nu kan de zoektocht naar upgrades beginnen
Eerste upgrade.... 167.000 km misschien reeds is gebeurd met een origineel onderdeel dat ook terug kapot gaat.. Upgrade overbrenging van versnellingsbak naar tussenbak .Zeer gevoelig voor slijtage(tanden wegslijten) Als ge dan een paar duizend km van huis staat :think: :roll: .Sommigen hebben al prijs op een 80.000km.
Ne snorkel kan ook geen kwaad.Voor de rest hoeft er niet zo veel op.
Rob
Dag Rob, mijn defender heeft 260000 kilometer en is van 2007, 1 van de allereerste 110, ik heb die herstelling van de uitgaande as nog niet gedaan, zou het kunnen dat de eerste beter ingevet waren?

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 15 feb, 2021 11:55
door De Rob
Eerste upgrade.... 167.000 km misschien reeds is gebeurd met een origineel onderdeel dat ook terug kapot gaat.. Upgrade overbrenging van versnellingsbak naar tussenbak .Zeer gevoelig voor slijtage(tanden wegslijten) Als ge dan een paar duizend km van huis staat :think: :roll: .Sommigen hebben al prijs op een 80.000km.
Ne snorkel kan ook geen kwaad.Voor de rest hoeft er niet zo veel op.
Rob
[/quote]Dag Rob, mijn defender heeft 260000 kilometer en is van 2007, 1 van de allereerste 110, ik heb die herstelling van de uitgaande as nog niet gedaan, zou het kunnen dat de eerste beter ingevet waren?
[/quote]

Ja Sijmen,
Met vet er in zo werden ze nooit gemonteert....Of de tussenbak is er ooit af geweest.Dan wordt er meestal vet in gestoken.Maar bij de dealer doen ze dat zekers niet.
ik heb op mijne 130 van November 2007 op 140.000 km een nieuwe koppeling gestoken omdat de slave cilinder lekte.Toen heb ik dat tussenstuk ook gekontroleert. Natuurlijk veel droog bruin roest stof zat daar in...en de vertanding vertoonde al beschadiging.Heb er toen een pak hitte bestendig vet in gedaan en dan die belachelijke plastiek kap met een colson band er terug op getrokken.Nu op dit ogenblik 198.000km en ook nog steeds geen probleem.Maar men voelt wel dat er speling op zit bij het lossen van de koppeling.Ik ben een voorzichtige in het vertrek...ik laat eerst de koppeling zachtjes opkomen om spanning op de vertanding te krijgen....
Maar ik heb er hier al verschillende doortrappende veranderd. met van die upgraded couplings van Ashcroft..Dergelijke heb ik nu steeds enkele op voorraad. Bij de mijne staat dat ook op het programma...als het nodig is..
Rob

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 15 feb, 2021 18:43
door zeerover
Mijn tussenbak is er nog nooit afgeweest. Dus bij mij op de to do list. Uitgaande as vervangen door originele (geen Ashcroft, te duur) slave cilinder (en een koppelingsset, we zijn toch bezig) lager in krukas. Rob vervang je alleen de slave cilinder of ook de adapter stukjes?

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 15 feb, 2021 18:58
door De Rob
zeerover schreef: ma 15 feb, 2021 18:43 Mijn tussenbak is er nog nooit afgeweest. Dus bij mij op de to do list. Uitgaande as vervangen door originele (geen Ashcroft, te duur) slave cilinder (en een koppelingsset, we zijn toch bezig) lager in krukas. Rob vervang je alleen de slave cilinder of ook de adapter stukjes?
Als de adaptor stukjes passen op de nieuwe slave cilinder dan hou ik de oude.Er is ooit een modofication geweest dat deze veranderd zijn.

Rob

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 16 feb, 2021 13:36
door zeerover
Thanks Rob :)

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 16 feb, 2021 15:50
door De Rob
zeerover schreef: di 16 feb, 2021 13:36Thanks Rob :)
What do they say in Englisch....You'r welcom. :thumbup:
Rob

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 22 feb, 2021 21:02
door Pierco
Voila,
Zoals beloofd enkele foto's van mijn Defender


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: ma 22 feb, 2021 21:36
door Vogler
Netjes! Witte Defenders zijn de coolste. :angel:

Zo'n afwerking van een DCPU met complete achterdeur heb ik nog nooit gezien. Hoe is dat binnenin/tussen cabine en hardtop opgelost?

Groeten,

Joris

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 23 feb, 2021 09:37
door Waldorf
Dat ziet er wel netjes uit, die hardtop.

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: di 23 feb, 2021 09:52
door Fetzl
nice - volle voordeel van een full PU en toch alles netjes droog en veilig voor vlugge vingertjes

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 24 feb, 2021 21:22
door Pierco
Vogler schreef: ma 22 feb, 2021 21:36 Netjes! Witte Defenders zijn de coolste. :angel:

Zo'n afwerking van een DCPU met complete achterdeur heb ik nog nooit gezien. Hoe is dat binnenin/tussen cabine en hardtop opgelost?

Groeten,

Joris
Hey Joris,

ja ik had dit ook nog nooit gezien en ben er heel blij mee.
Alles droog en ik kan het op slot doen.
De vorige eigenaar heeft deze hardtop op maat laten maken.
De hardtop staat volledig op de bak gemonteerd met zelfs een raampje tegen de cabine.
Ik kan dus het raampje in de cabine openzetten en het raampje in de hardtop om zo lange voorwerpen door te steken.

Ik zal bij gelegenheid een foto posten.

Re: aankoop Defender 110

Geplaatst: wo 24 feb, 2021 22:27
door Vogler
Het viel me inderdaad op dat het een apart fabrikaat was. Eerst wist ik niet goed waaraan ik het zag, maar het is vooral de afwezigheid van een naad en gootje boven de kleine raampjes en achterdeur.

J