Beste wensen voor 2021

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door Henk »

Hallo Beste leden

De laatste donkere dagen van een memorabel jaar zijn aangebroken maar met de komst van meerdere anti-covid vaccins in het vooruitzicht is er dan toch een beetje licht aan het einde van de tunnel.

A propos tunnel, bij het maken van de nieuwsbrief hoor ik juist dat er dan toch een akkoord zou zijn tussen het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie, dat is goed nieuws voor vele van onze leden die naar de diverse beurzen in de UK gaan maar ook voor mijn bestelling bij Paddock die ergens op de M20 staat wortel te schieten ....

Nog meer goed nieuws voor onze leden: aangezien er dit jaar bijna geen aanbod was van activiteiten heeft het bestuur besloten om van iedereen die lid was in 2020 het lidmaatschap gratis te verlengen tot eind 2021.
Huidige leden hoeven dus geen lidgeld voor 2021 te betalen!

Wanneer de volgende activiteit zal zijn is moeilijk te zeggen, dat hebben we helaas niet zelf onder controle maar zo gauw de situatie het toelaat trekken we er weer een weekend op uit!

De beste wensen voor jullie en jullie familie en hopelijk zien we elkaar gauw weer in veilige omstandigheden!



Bestuur LROCB
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door Kris »

Mooie geste om t lidmaatschap te verlengen. Mocht lroc daardoor in de financiële problemen komen dan betaal ik "graag" nog een bijdrage voor 2021. Ben ook lid van een uurwerkgezelschap (ja al vier jaar opleiding gevolgd in't Stadt op't Eilandje doch dit jaar t vijfde jaar geskipped wegens dat beestje (en sinds maart 2020 afgeschaft dagparkeren aldaar)) en zij hebben 50% terugbetaald.

Nu we toch aan t roddelen zijn :

Even het goede nieuws laten weten : k Heb van de politierechter de schrapping verkregen van een GAS-boete uitgeschreven door ’t Stadt : Op 3 december 2019 vereerde ’t Stadt mij met een GASboete van 116€ omdat ik volgens de blauwe smurf deels op een gehandicaptenplaats geparkeerd stond in de Napelstraat. Ik was daar niet mee akkoord doch m n bezwaar werd door de GAS-ambetantenaar afgewezen. Dan maar beroep aangetekend bij de politierechtbank …

Dit is evenwel een burgerrechtelijke procedure waarbij conclusies moeten geschreven worden in advocatentaal. Voor 116€ betaal je natuurlijk geen advocaat en m n autorechtsbiijstand heb ik niet aangesproken omdat die ws gewoon de boete zouden betaald hebben omdat dat goedkoper is dan een advocaat betalen. Maar k heb mij wat toegelegd op het schrijven van een conclusie en ’t is gelukt.

Het betrof een parkeervak van zo n 11 meter. Een halve meter voor de aanvang van het parkeervak staat het verkeersbord “gehandicaptenparking” met een voorwaardse pijl en een onderbord “7 meter”. Ik had 3 argumenten die de politierechter (een vriendelijke madam) gevolgd heeft. De blauwe smurf schreef dat de 7m begon waar het parkeervak begint terwijl de wegcode duidelijk stipuleert dat de 7m begint waar het verkeersbord staat zodat het vrij gedeelte van het parkeervak 4,5 m is en niet 4m zoals de blauwe smurf beweerde. Voorts verklaarde hij in z n aanvullende verklaring nav mijn bezwaar bij de GASambetantenaar dat ik deels op de gehandicaptenplaats stond omdat m’n PASSAT 4,8m lang is doch op 3 december reed ik nog met een compacte GOLF (4,15m) … Voorts was het PV onnauwkeurig opgesteld. Politierechtbank beaamde ook dat het niet logisch was om de gehandicaptenparkeerplaats niet blauw gemarkeerd te hebben.

Ikke natuurlijk content maar k weet niet of k het voor 116€ een tweede keer zou doen. ’t Heeft mij veel tijd gekost en mocht ik verloren hebben zou de kost een veelvoud geweest zijn (boete, slachtofferfonds, rechtplegingsvergoeding 180€, …)

PS advocaat van 't Stadt heeft mij spontaan m n 20€ "startgeld" teruggestort. Toffe advocaat ;-))))
Kris
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Van hieruit ook de beste wensen naar alle windstreken :thumbup:

Henk (en bestuur), bedankt inderdaad voor de geste ivm het lidmaatschap :clap:
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door baudts »

beste wensen aan iedereen.

A propos kent iemand de nieuwe regels om te bestellen op paddock? heb wat zitten rondzoeken op internet echter ik lees tegenstrijdige informatie. wat zijn nu de exacte veranderingen?

met welke extra kosten dient men rekening te houden?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door Wolf »

een paar dagen geleden stond dit te lezen op VRTNWS, ik weet niet of het er nog opstaat.
Als ik me goed herinner komt het neer alsof je iets besteld in China, Amerika...
Dit gelezen?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/26 ... er-voor-u/

en daar staat ook ne link in naar de pagina van het ministerie van financieen
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door baudts »

was ook eentje die ik had gelezen. echter had erna ook vernomen dat voor bepaalde dingen (geen levensmiddelen) het vrije verkeer behouden blijft (dus geen extra kosten). Buiten het feit dat het wel via douane moet passeren dus half vrij verkeer. :D

Nog ergens gelezen dat BTW niet meer in engeland dient betaald te worden. Van BTW in belgie betalen spraken ze niet in dat artikel. echter geen douanae kosten.

En laatste die ik had gelezen hangde het af van het bedrag. Tot 22€ geen btw en geen douane kosten tot 150€ enkel BTW te betalen en geen douane kosten. Voor alles erboven is het alles.

Dus nu heb ik geen flauw idee wat het juist is :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door Wolf »

iets bestellen van €23 hé
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: ma 04 jan, 2021 10:11 beste wensen aan iedereen.

A propos kent iemand de nieuwe regels om te bestellen op paddock? heb wat zitten rondzoeken op internet echter ik lees tegenstrijdige informatie. wat zijn nu de exacte veranderingen?

met welke extra kosten dient men rekening te houden?
Als partikulier.Probeer eens hé... met iets kleins.U zal het vlug te weten komen..Het zal hetzelfde zijn of u iets van de States of bvb Zwitzerland zou laten komen.U zal aan de bezorger moeten bij betalen bij levering.....of als de Douane u er uit trekt zullen zij het aan de deur brengen.
ik heb een Account moeten aanmaken GOV.U.K.En hier bij De Fod een EORI nr moeten aanvragen.(kost ook geld).
Transport zal zekers duurder worden.....Trucks boven de 6,5ton Moeten telkens een vergunning aanvragen als ze door Kent willen/moeten rijden.
Het grootste probleem vermoed ik.. gaat worden..... komende van een LR show of tweedehands beurs in u.k met nen halve hardtop of motor boven op uwe tuut ...en ge hebt niks papierke.En in Dover of Folkestone vragen ze... show the documents...en dan in Calais of Duinkerken nog eens.
Rob
Laatst gewijzigd door De Rob op ma 04 jan, 2021 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door baudts »

ok. momenteel is het toch nog wachten tot je terug kan bestellen want hun web shop is nog gesloten voor europese klanten. tenzij iemand de wheel carrier DA2274 op stock heeft liggen in belgie :D
is makkelijker : D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door dvaerden »

Van wat ik ervan begrepen had, zouden er geen invoerrechten betaald moeten worden en zouden alle extra maatregelen vooral in extra papierwerk + douanecontroles zitten voor de bedrijven (wat zich dan ook wel zal vertalen naar een meerkost gezien zowel verzender als koerier er meer tijd in gaan moeten steken).
En op de site van FOD financiën is hun info alleszins nog niet up-to-date gebracht gezien ze daar nog spreken van:
In geval er een BREXIT zonder akkoord plaatsvindt, zal het Verenigd Koninkrijk beschouwd worden als een derde land en is de regeling zoals hierboven beschreven van toepassing op alle zendingen komende vanuit het Verenigd Koninkrijk.
Maar er is een brexit met akkoord, alleen is er bijna nergens in Jip en Jannekestaal terug te vinden wat die inhoud van dat akkoord nu concreet betekend voor een particulier.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: ma 04 jan, 2021 16:46 ok. momenteel is het toch nog wachten tot je terug kan bestellen want hun web shop is nog gesloten voor europese klanten. tenzij iemand de wheel carrier DA2274 op stock heeft liggen in belgie :D
is makkelijker : D
10 December is er van PaddocK een GROOT pallet ogestuurt....Op 31 December krijg ik van hun een mail dat het terug bij hun is toegekomen....Maar dat het de eerste week van Januari terug naar mij komt.....zonder extra kosten stat er bij.We zullen zien..
De laatste dagen voor Kerstmis heb ik bij BM nog twee keer een volle pallet besteld...1 is geleverd 24/12 en de tweede 28/12...Via DHL.
1 bestelling van bij EX MOOR is ook nog niet doorgekomen.Ook al bijna vier weken onderweg..
Rob
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door De Rob »

dvaerden schreef: ma 04 jan, 2021 16:54 Van wat ik ervan begrepen had, zouden er geen invoerrechten betaald moeten worden en zouden alle extra maatregelen vooral in extra papierwerk + douanecontroles zitten voor de bedrijven (wat zich dan ook wel zal vertalen naar een meerkost gezien zowel verzender als koerier er meer tijd in gaan moeten steken).
En op de site van FOD financiën is hun info alleszins nog niet up-to-date gebracht gezien ze daar nog spreken van:
In geval er een BREXIT zonder akkoord plaatsvindt, zal het Verenigd Koninkrijk beschouwd worden als een derde land en is de regeling zoals hierboven beschreven van toepassing op alle zendingen komende vanuit het Verenigd Koninkrijk.
Maar er is een brexit met akkoord, alleen is er bijna nergens in Jip en Jannekestaal terug te vinden wat die inhoud van dat akkoord nu concreet betekend voor een particulier.
Ongeacht of er nu al of niet invoer rechten moeten worden betaald of welke overeenkomst er ook is...Voor alles moeten er van 1 januari in en uitvoer documenten bij zijn.Het is nu toch al meer dan eens op het nieuws geweest .Maar er zijn nu weinig problemen met deze documenten aan de grenzen omdat er deze week nog weinig trafiek zal zijn heen en weer.En de grote transporteurs zijn goed voor bereid.Alles gaat nu via e-mails en scans..met de nr plaat van de vrachtwagen er bij op.Het is niet voor niks dat er in Kent en Calais zo een grote parkings zijn aangelegd.
Rob
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door warci »

ik heb net een levering gehad van een boekenwinkel in de UK.
23 december verstuurd, 49 pond was de aankoop. 38,25 euro import tax, amai mijne frak!!
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door baudts »

jeezes is bijna evenveel. Bestellen uit engeland is dus niet meer interessant :S
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door Wolf »

als dat een goede referentie is. Amaaaaiii!
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: ma 04 jan, 2021 12:59 was ook eentje die ik had gelezen. echter had erna ook vernomen dat voor bepaalde dingen (geen levensmiddelen) het vrije verkeer behouden blijft (dus geen extra kosten). Buiten het feit dat het wel via douane moet passeren dus half vrij verkeer. :D

Nog ergens gelezen dat BTW niet meer in engeland dient betaald te worden. Van BTW in belgie betalen spraken ze niet in dat artikel. echter geen douanae kosten.

En laatste die ik had gelezen hangde het af van het bedrag. Tot 22€ geen btw en geen douane kosten tot 150€ enkel BTW te betalen en geen douane kosten. Voor alles erboven is het alles.

Dus nu heb ik geen flauw idee wat het juist is :D

Via mijn GOV U.K account.
Het zou zo zijn....en er staat bij "may be"Er is een overeenkomst UK... EU om nog een bepaalde tijd geen invoer taksen te heffen op produkten heen en weer.....MAAR.....dat slaat op produkten gefabriceert in U K of EU.... NIET op producten "fanufactured in other contries of origine".
80% van hetgeen wij in u.k bestellen komt NIET uit U K of EU.En dat zou op de vervoer bewijzen moeten staan .
Vandaag heb ik van J craddock een mail gehad dat ze onderdelen die ze bij Landrover moeten bestellen ...alleen doen voor klanten in u.k.En dat ik naar mijn lokale dealer moet gaan.Laat nu zijn dat ik juist een vraag aan Craddock had gesteld over onderdelen die hier voor Peeters waren.Want zij kunnen die onderdelen niet meer krijgen via LR EU hub in Metz france.
Nu heb ik bericht van Paddock dat mijn pallet onderdelen dat eigenlijk al meer dan drie weken onderweg is van gisteren terug weg is bij hun......Zonder meerkost.
Van BM heb ik er vandaag ook een mail gehad maar dat ging over verhoogde transport kosten....
ROB
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door dvaerden »

Dat zou vooral zijn om te voorkomen dat bijvoorbeeld auto's die in de UK gebouwd worden met voor 75% onderdelen uit de EU en nadien als afgewerkte auto naar de EU uitgevoerd worden niet opeens een stuk duurder worden door alle invoertaksen. Maar tegelijk willen ze natuurlijk ook voorkomen dat de UK gewoon een hub wordt van waaruit producten uit de US e.d. zonder heffingen de EU in geraken.
Maar als pakweg een kleinere webshop er geen tijd/geld/energie in wil steken om de herkomst van die producten aan te tonen kan je alsnog met producten made in EU of UK invoerheffingen betalen.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door baudts »

En hoe weet je dan als gewone particulier of die producten in ik zijn gefabriceerd of van ergens anders komen.
Hoe lang blijft deze regel geldig? Enig idee of staat er niet bij?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: vr 08 jan, 2021 22:59 En hoe weet je dan als gewone particulier of die producten in ik zijn gefabriceerd of van ergens anders komen.
Hoe lang blijft deze regel geldig? Enig idee of staat er niet bij?
Dat zeg ik toch .Op de begeleidende documenten moet dat op staan..Dat is niet voor u maar voor de Douane van land van invoer.
Het is daarom dat er op GOV UK staat "may be". increasing costs in your contry....
.passeert of wordt uw pakske(invoer document) gecontroleert door de Douane.+ alles is al ingescand op de plaats van verzending.
Rob
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door Wolf »

en dat allemaal onder de noemer "Beste wensen" :lol: :lol: :lol:
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door De Rob »

Wolf schreef: za 09 jan, 2021 20:14 en dat allemaal onder de noemer "Beste wensen" :lol: :lol: :lol:
Indeed,
De webmaster zou het beter verplaatsen mijn gedacht.
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Beste wensen voor 2021

Ongelezen bericht door baudts »

mijn excuses, ik heb het onderwerp inderdaad beetje gehijacked. had niet verwacht dat de discussie zo ver zou gaan :D :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie