Td5 Infodash, een Android 'mini-Nanocom'

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Td5 Infodash, een Android 'mini-Nanocom'

Ongelezen bericht door Vogler »

Ik vond onlangs een link naar een Android app waarmee je enkele parameters van de Td5 kan uitlezen.Ik had me al geregeld afgevraagd waarom er nog geen hedendaagsere versie was dan de toch wat ouderwets aanvoelende Nanocom. De app is wel beperkter en je kan er niet mee programmeren, maar wel parameters als debieten, temperaturen, MAF, turbodruk en voltages van de gaspedaal en balans aflezen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron is deze publieke Td5-pagina op FB, waarin een link staat naar de apk op GDrive.
Je hebt er een kabel voor nodig met een VAG KKL kabel met originele FTDI chip. Ik heb deze besteld via eBay, en met een USB-C adapter gekoppeld aan mijn Galaxy A50.

Hij werkt perfect, ik heb enkele keren moeite gehad om de connectie te maken, maar het ligt vermoedelijk aan de volgorde van aansluiten of aan de kwaliteit van de adapter.


Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Td5 Infodash, een Android 'mini-Nanocom'

Ongelezen bericht door Henk »

Ik heb iets soortgelijks van binowl.com, te vinden onder projects.
Heb een behuizing gemaakt maar moet het nog wel installeren en werkt direct op het signaaldraadje van de ecu
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Plaats reactie