Na dik een uur kloten met griptangen en kriks om zo'n groen veertje te installeren uiteindelijk het ding in de bankschroef gezet en goed dicht geknepen, stukje ijzerdraad rond beide pootjes en dan was het heel eenvoudig om de beentjes in de busjes te krijgen en het andere uiteinde in het pedaal.
Draadjes doorgeknipt en .... op de kop geinstalleerd, kon het pedaal niet helemaal induwen
Gedemonteerd, terug in de bankschroef, weer ijzerdraadjes erom en nu andersom geprobeerd en ... ontkoppelen gaat inderdaad lichter maar of dat nu 45% is, is moeilijk te zeggen
LOF helpveer voor koppeling installeren
- Henk
- Berichten: 3563
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: LOF helpveer voor koppeling installeren
Misschien er terug uit halen, en de druk meten die je zonder moet uitoefenen om dan te vergelijken?
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Henk
- Berichten: 3563
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: LOF helpveer voor koppeling installeren
Die LOF veren zijn gewoon scrap.Niet waart om deze te kopen....maar men weet het natuurlijk niet op voorhand..Ik had er de laatste keer van Peterborough zo een handvol mee gebracht.De eerste die ik monteerde (probeerde)....wat was datte ...niet er in te krijgen zoals Henky hier aanhaald.
Met een chalemeau lasbaget van drie mm twee beugeltjes gemaakt en de veer in de bankvijs bijeen gedraaid ..beugeltje ingehaakt en zo de pedaalarm in .Beugeltjes doorgeknipt.Maar men ziet aan de naar buiten geplooide eindjes dat er zoveel spanning opzit dat ze scheef in die plastic tjoepkes wringen.En de pedaal gaat niet soepeler dan met de hulpveren van OEM LR ...BM ...of Brittpart.Die er met wat oefening op vijf minuten in zitten.
Het is wel leuk als men deze hulpveer heeft en zonder remvloeistof of lucht in het pompje komt te zitten....dan blijft uwe pedaal gewoon onderin hangen.
PS.Nog iets persoonlijk naar Henky....U heeft toch de originele trekveer verwijderd?
Rob
Met een chalemeau lasbaget van drie mm twee beugeltjes gemaakt en de veer in de bankvijs bijeen gedraaid ..beugeltje ingehaakt en zo de pedaalarm in .Beugeltjes doorgeknipt.Maar men ziet aan de naar buiten geplooide eindjes dat er zoveel spanning opzit dat ze scheef in die plastic tjoepkes wringen.En de pedaal gaat niet soepeler dan met de hulpveren van OEM LR ...BM ...of Brittpart.Die er met wat oefening op vijf minuten in zitten.
Het is wel leuk als men deze hulpveer heeft en zonder remvloeistof of lucht in het pompje komt te zitten....dan blijft uwe pedaal gewoon onderin hangen.
PS.Nog iets persoonlijk naar Henky....U heeft toch de originele trekveer verwijderd?
Rob