Spoorverbreders / spacers

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Constant
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 07 mar, 2021 10:12
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Zaffelare

Spoorverbreders / spacers

Ongelezen bericht door Constant »

Hoi,

Ik heb boost velgen op een 110 met toyo banden van 285. Probleem is dat de draaicirkel tegenvalt.

Graag wil ik jullie advies:
1. Zijn spoorverbreders een optie om betere draaicirkel te bekomen?
2. Welke worden dan aanbevolen? Merk en verbreding? Zou 300mm al beter zijn?
3. Heeft er iemand liggen?

Thanks

Grtn

C
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Spoorverbreders / spacers

Ongelezen bericht door Henk »

1: ja, maar velgen met meer offset ook. Er zijn ook veel verhalen geschreven over hogere belastingen op je lagers, bouten etc
2: merken zijn er wel maar niet zo gekend
3: 300mm is zeker genoeg maar zijn zeer moeilijk te vinden :roll: 30mm is de standaard, anders kom je buiten je wielkassen

Je kunt ook enkel vooraan spacers steken als het enkel voor de draaicirkel te doen is.
Zie wel dat je er hebt met een opstaande rand in het midden om de velg te centreren. Zonder rand zijn ze voor een Series bedoeld
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Constant
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 07 mar, 2021 10:12
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Zaffelare

Re: Spoorverbreders / spacers

Ongelezen bericht door Constant »

Dag Henk,

Die 300mm wa een typfout... dat zou er wel heel raar uitzien. Ik heb spacers van 30mm gekocht. Moet wel nog testen... ik heb er nu de originele 235-banden opgelegd voor de keuring en het is al een wereld van verschil (na het indraaien van die stootbouten). Ik hoop hetzelfde te kunnen bekomen met spacers en 275-banden.

tot hoors,
W
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Spoorverbreders / spacers

Ongelezen bericht door De Rob »

Constant schreef: ma 03 mei, 2021 09:55 Dag Henk,

Die 300mm wa een typfout... dat zou er wel heel raar uitzien. Ik heb spacers van 30mm gekocht. Moet wel nog testen... ik heb er nu de originele 235-banden opgelegd voor de keuring en het is al een wereld van verschil (na het indraaien van die stootbouten). Ik hoop hetzelfde te kunnen bekomen met spacers en 275-banden.

tot hoors,
W
bij mij met alu boost velgen met 235 x 16 zat ik ook tegen mijn radius arms.Heb er 30mm spacers nu enkele jaren geleden opgezet en nu raak ik niks meer.Die stopbouten kom ik niet aan want volledig indraaien dat is niet zo gezond voor de homokineten..Natuurlijk de draaicirkel is ook een autostrade breed.
Bij u met 275 banden en spacers gaat ge serieus buiten de uw wings komen.
Rob
Plaats reactie