Front speakers in TD5 van 2000

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
bdk900
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 11 mar, 2016 13:47
lrocb_lidnr: 0

Front speakers in TD5 van 2000

Ongelezen bericht door bdk900 »

Hallo - heb net nieuwe 4” luidsprekers gekocht ter vervanging van de standaard ex-factory speakers vooraan. Ik heb op de diepte gelet en met spacers geraak ik er zo ongeveer maar het is klungelen waarbij er maar 3 schroeven net toereikend zijn. Het is geen zicht en alles sluit niet mooi aan.... Daarbij komt dat de schroeven niet kunnen opgespannen worden want het is dashboard kunststof dat eerder een soort hard geworden schuim is ....

Soit - ik zoek dus een alternatief ( opbouw ? )
Het is jammer dat er zo weing plaats is omdat die motor voor de ruitewisser (denk ik) knal in de weg zit.

Het is een 90 en heb niet de bedoeling om achteraan speakers te monteren.

Iemand advies welk type/merk van speakers ik beter kan installeren die goed gemonteerd kunnen worden om deftig geluid te hebben ....

Dank
Barr
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Front speakers in TD5 van 2000

Ongelezen bericht door De Rob »

In de air duct van het dahsconsole kunt ge alleen maar de originele grootte als de originele speakers monteren...Met spacers er bij tussen om niet tegen het wisser motorke te komenzit ge met uw linker knie in het roosterke van de speaker.
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Front speakers in TD5 van 2000

Ongelezen bericht door baudts »

als het niet uitmaakt waar je ze zet ik heb een plank gebouwd tussen de rails boven en daar ingebouwd veel meer plaats in de hoogte.
Land Rover closest thing to heaven on earth
bdk900
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 11 mar, 2016 13:47
lrocb_lidnr: 0

Re: Front speakers in TD5 van 2000

Ongelezen bericht door bdk900 »

hallo baudt - kan je iets concreter zijn waar je die plank precies geplaatst hebt - evt fotootje ? Alvast bedankt !! Bart
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Front speakers in TD5 van 2000

Ongelezen bericht door baudts »

bdk900 schreef: di 09 mar, 2021 12:26 hallo baudt - kan je iets concreter zijn waar je die plank precies geplaatst hebt - evt fotootje ? Alvast bedankt !! Bart
https://goo.gl/photos/69vYoZ3aW4Hw69jc8

hier kan je paar foto's zien. voordeel is dat je ook wat extra opbergruilte krijgt :D Echter hou er rekning mee dat ik geen dakhemel heb. Echter met wat nadenken kan je daar ook een oplossing voor vinden.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie