Ruit blijft uit goot gaan

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Ruit blijft uit goot gaan

Ongelezen bericht door baudts »

Hier is een klein technisch probleem dat me serieus irriteert.

Zit met oude defender (ninety) dus nog met de oude deuren en natuurlijk alles manueel.
telkens als ik de ruit volledig naar beneden draai en na het rijden terug naar boven wil draaien dan blijkt deze vooraan uit de goot te zijn gevallen.

Ik had gemerkt dat wanneer deze helemaal naar beneden is dat er redelijk wat speling is, waardoor de ruit naar voor en achter kan bewegen in de goten (en het systeem dat de ruit omhoogduwt). en juist genoeg om vanvoor uit de goot te gaan.

Heb reeds mechanisme veranderd dat de ruit omhoog en naar benden laat gaan. Ondertussen ook rubbers en goten veranderd.
Op het begin dacht ik dat dit was omdat de goten onderaan los stonden en dus eruit kon klikken in bepaalde hoeken. ondertussen deze goten ook vanonder vastgezet. Echter nu plooit de goot gwn open en gaat de ruit er alsnog uit. Bij het naar boven doen van de ruit valt deze dan vooraan naast de goot en sluit deze natuurlijk niet.

Uit irritatie dat ik altijd deurpaneel moet verwijderen heb ik dit er nu permanent uitgehaald zodat ik ze gemakkelijk kan terug klikken. echter ik vroeg me af of iemand hier een quick fix solution voor heeft. Lijkt me niet normaal dat dit zo gebeurd. Of indien er mss iets niet correct is geinstalleerd?


Afbeelding
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie