Ruitenwisserarm komt voortdurend los

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 627
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Ruitenwisserarm komt voortdurend los

Ongelezen bericht door Waldorf »

Op mijn Defender 130 van 2008 krijg ik de ruitenwisserarm niet vast. Probleem is begonnen in de regen op IJsland tien dagen geleden: de rechter ruitenwisserarm deed plots niet meer mee, en bleef gewoon dwars over de voorruit staan. Ik heb hem losgemaakt, weer mooi evenwijdig met de onderkant van de voorruit op de spindel gezet en de moer vastgedraaid. Maar van zodra ik de ruitenwisser aanzette ging de arm wel omhoog maar deed hij niet meer mee. Ik heb nog enkele keren geprobeerd om de arm vast te zetten, maar het hielp echt niet. We hebben de reis met één ruitenwisser verdergezet. Ik snap niet wat er verkeerd kan gaan: de arm schuift over de spindle en dan draai je de moer aan. Mijn garagist had de hele ruitenwisserij vervangen in mei omdat de mechaniekjes versleten waren. Er zitten dus nieuwe armen op nieuwe mechaniekjes. Vrijdag ga ik de wagen halen in Rotterdam, en gezien het voorspelde regenweer wil ik toch nog eens kijken wat er verkeerd gaat.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Ruitenwisserarm komt voortdurend los

Ongelezen bericht door De Rob »

Waldorf schreef: wo 12 aug, 2020 13:51 Op mijn Defender 130 van 2008 krijg ik de ruitenwisserarm niet vast. Probleem is begonnen in de regen op IJsland tien dagen geleden: de rechter ruitenwisserarm deed plots niet meer mee, en bleef gewoon dwars over de voorruit staan. Ik heb hem losgemaakt, weer mooi evenwijdig met de onderkant van de voorruit op de spindel gezet en de moer vastgedraaid. Maar van zodra ik de ruitenwisser aanzette ging de arm wel omhoog maar deed hij niet meer mee. Ik heb nog enkele keren geprobeerd om de arm vast te zetten, maar het hielp echt niet. We hebben de reis met één ruitenwisser verdergezet. Ik snap niet wat er verkeerd kan gaan: de arm schuift over de spindle en dan draai je de moer aan. Mijn garagist had de hele ruitenwisserij vervangen in mei omdat de mechaniekjes versleten waren. Er zitten dus nieuwe armen op nieuwe mechaniekjes. Vrijdag ga ik de wagen halen in Rotterdam, en gezien het voorspelde regenweer wil ik toch nog eens kijken wat er verkeerd gaat.
eerst kijken of de ruitenwisser arm niet is uitgefreest door de groefjes op de spindel.Nieuwe arm proberen.
Maar het is best mogelijk dat er iets mis is met die " nieuwe" spindel.
Rob
Plaats reactie