Lager achterdif vervangen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
kurt1971
Berichten: 107
Lid geworden op: do 31 aug, 2017 19:28
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Rijkevorsel

Lager achterdif vervangen

Ongelezen bericht door kurt1971 »

Hallo,

Ik heb een 110 van 86 ex Mod en de lager in mijn achter differentieel is er aan. Als ik rijd ben ik net ijzer ah malen. Olie in duf is nog goed. Wie is schappelijk in prijs om dit te doen? Ervaringen? Ik woon regie Hoogstraten Turnhout
Dankjewel
110 Tithonus 2.5 NA diesel Softtop ex MOD
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Lager achterdif vervangen

Ongelezen bericht door Vogler »

Dag Kurt,

Over hun prijs kan ik niets zeggen, maar de eerste mensen aan wie ik denk zijn natuurlijk Rob en Steven Geets (Opwijk).
Ik veronderstel dat het een Salisbury is, maar over een Rover of P38 diff kan ik vertellen dat de olie niet altijd iets wil zeggen. Bij die laatste zit de aflaatdop niet helemaal onderaan, en er kan nog flink wat blijven liggen in de pan.
Zoals ik overigens zelf heb moeten ontdekken: boutkoppen en stukken tandwiel op de bodem, maar wel schone olie. Moraal: steek een magnetische aflaatdop.
Misschien geldt dat voor de Salisbury ook, ik heb er geen ervaring mee.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Lager achterdif vervangen

Ongelezen bericht door De Rob »

Vogler schreef: zo 12 jul, 2020 20:12 Dag Kurt,

Over hun prijs kan ik niets zeggen, maar de eerste mensen aan wie ik denk zijn natuurlijk Rob en Steven Geets (Opwijk).
Ik veronderstel dat het een Salisbury is, maar over een Rover of P38 diff kan ik vertellen dat de olie niet altijd iets wil zeggen. Bij die laatste zit de aflaatdop niet helemaal onderaan, en er kan nog flink wat blijven liggen in de pan.
Zoals ik overigens zelf heb moeten ontdekken: boutkoppen en stukken tandwiel op de bodem, maar wel schone olie. Moraal: steek een magnetische aflaatdop.
Misschien geldt dat voor de Salisbury ook, ik heb er geen ervaring mee.

Groeten,

Joris
Ik ben nu op dit eigenste moment drie diffs aan het reviseren.één P38 def en twee series III.De uwe is een salisbury differentieel en dat is niet zo makkelijk om uit mekaar te halen en terug op de juiste spanningen en spelingen in mekaar te krijgen.Meestal laat ik de komplete achteras er van onder halen en op twee schraagjes is het aangenamer om dit werk te doen.Het diff is serieus zwaar om steeds die langs onder er in te kantelen.
Onderdelen heb ik altijd op voorraad.
Rob
Plaats reactie