2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Ongelezen bericht door Henk »

Heb een alternator gevonden met een PLIS aansluiting, een 4 pin stekker moet daar in

Maar welke draadjes heb ik precies nodig?

Volgens wat ik er van snap en volgens dit schema moet de S naar de batterij en de L moet via contact en een lampje lopen
Klopt dat?

Afbeelding
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: 2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Ongelezen bericht door Kris »

Waarschijnlijk heb je al lang het antwoord... De functie van de “ECU wire” moet doorgrond worden. Alternators worden bv geactiveerd bij t remmen om een ietsie pietsie energie te recupereren etc. k Vind ook het antwoord niet of dit een “aan/uit” schakeling is of ODB2 gebrabbel. ;-(
Kris
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: 2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Ongelezen bericht door zeerover »

Dat kan een PWM signaal zijn van 5 tot 95% 100Hz of een LIN-bus Ik zou er een gewone regelaar insteken.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Plaats reactie