2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3319
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Ongelezen bericht door Henk » do 07 mei, 2020 20:31

Heb een alternator gevonden met een PLIS aansluiting, een 4 pin stekker moet daar in

Maar welke draadjes heb ik precies nodig?

Volgens wat ik er van snap en volgens dit schema moet de S naar de batterij en de L moet via contact en een lampje lopen
Klopt dat?

Afbeelding
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 486
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: 2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Ongelezen bericht door Kris » za 30 mei, 2020 19:08

Waarschijnlijk heb je al lang het antwoord... De functie van de “ECU wire” moet doorgrond worden. Alternators worden bv geactiveerd bij t remmen om een ietsie pietsie energie te recupereren etc. k Vind ook het antwoord niet of dit een “aan/uit” schakeling is of ODB2 gebrabbel. ;-(
Kris

Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 396
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: 2de alternator- maar wat moet er aangesloten?

Ongelezen bericht door zeerover » ma 01 jun, 2020 22:07

Dat kan een PWM signaal zijn van 5 tot 95% 100Hz of een LIN-bus Ik zou er een gewone regelaar insteken.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding

Plaats reactie