pre-load swivels
Geplaatst: vr 03 jan, 2020 09:03
Momenteel de vooras aan het herbouwen
Gisteren ben ik begonnen aan het terug plaatsen van de swivel housings Nu was ik bezig met het afstellen van de pre-load hierop. Echter na 2u slaag ik er nog niet in deze correct te krijgen.
Volgens de handleiding moet deze tussen 3,6 en 4,5 kilo zijn dus ik mik op een 4 kilo. Ze hebben me gezegd dat je dit best op gevoel doet. Echter gezien ik dit nog nooit gedaan heb weet ik niet goed op gevoel hoe deze moeten staan. Dus heb ik een zo een digitaal weegschaal voor bagage aan te hangen en ben dit hiermee aan het doen.
nu het dichtste dat ik geraak op dit moment is 5,4 -5,5 Van zodra ik er een shim bij doet zakt dit drastisch en als ik van onder begin met veel shims dan is het dichtste dat ik geraak 2,3. Als ik er dan een shim weg haal dan stijgt deze weer drastisch. ik heb al redelijk wat mogelijkheden geprobeerd met de shims ook met de oude Echter geraak precies niet tussen 3,6 en 4,5.
Ik heb ook ergens een artikel gelezen dat dit tussen 5,5 - 7,1 moet liggen echter dit lijkt me wel zeer verschillend van wat de handleiding zegt. Iemand een idee of een tip hoe je dit het beste aanpakt? heb ook gelezen dat als je alles veranderd van bushings het kan zijn, of het geen kwaad kan, dat je hoger uitkomt. Moes tik het op gevoel doen dan zou ik het op 5,5 laten staan hier is er weerstand en moet je een beetje kracht zetten om de housing te draaien echter ze draait wel.
Ik span de bouten van de top pin telkens aan tot 65 NM (zou tussen 60 en 71 moeten liggen).
Het gaat om een ninety met nog het Railko bush systeem bovenaan. Hulp is welkom. Ik weet niet of er iemand van de kanten van londerzeel is die eens kan komen voelen en hier ervaring mee heeft;
Groeten,
Gisteren ben ik begonnen aan het terug plaatsen van de swivel housings Nu was ik bezig met het afstellen van de pre-load hierop. Echter na 2u slaag ik er nog niet in deze correct te krijgen.
Volgens de handleiding moet deze tussen 3,6 en 4,5 kilo zijn dus ik mik op een 4 kilo. Ze hebben me gezegd dat je dit best op gevoel doet. Echter gezien ik dit nog nooit gedaan heb weet ik niet goed op gevoel hoe deze moeten staan. Dus heb ik een zo een digitaal weegschaal voor bagage aan te hangen en ben dit hiermee aan het doen.
nu het dichtste dat ik geraak op dit moment is 5,4 -5,5 Van zodra ik er een shim bij doet zakt dit drastisch en als ik van onder begin met veel shims dan is het dichtste dat ik geraak 2,3. Als ik er dan een shim weg haal dan stijgt deze weer drastisch. ik heb al redelijk wat mogelijkheden geprobeerd met de shims ook met de oude Echter geraak precies niet tussen 3,6 en 4,5.
Ik heb ook ergens een artikel gelezen dat dit tussen 5,5 - 7,1 moet liggen echter dit lijkt me wel zeer verschillend van wat de handleiding zegt. Iemand een idee of een tip hoe je dit het beste aanpakt? heb ook gelezen dat als je alles veranderd van bushings het kan zijn, of het geen kwaad kan, dat je hoger uitkomt. Moes tik het op gevoel doen dan zou ik het op 5,5 laten staan hier is er weerstand en moet je een beetje kracht zetten om de housing te draaien echter ze draait wel.
Ik span de bouten van de top pin telkens aan tot 65 NM (zou tussen 60 en 71 moeten liggen).
Het gaat om een ninety met nog het Railko bush systeem bovenaan. Hulp is welkom. Ik weet niet of er iemand van de kanten van londerzeel is die eens kan komen voelen en hier ervaring mee heeft;
Groeten,