Achteruitrij camera - wat is wat

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Achteruitrij camera - wat is wat

Ongelezen bericht door Henk »

Ik heb van de buurman een achteruitrij camera gekregen uit een Ford Focus/koga die ik graag aan mijn radio zou willen bijhangen als front camera
Partnr is F1CT-19G490-BB

De draden hebben de kleur (camera lens van mij af) en vlnr:
- blauw
- wit
- groen
- violet (?)
- zwart/grijs
- zwart

Groen, violet en zwart komen samen en de zwarte lijkt mij een shield voor de andere twee
Blauw, wit en zwart/grijs zijn gewoon los

Heb google al redelijk gebruikt maar nog niks zinnigs gevonden
19G490 is blijkbaar type van de camera want dat geeft veel resultaten

Wie weet wat wat is?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Achteruitrij camera - wat is wat

Ongelezen bericht door Beerke »

De kleurcodes komen niet overeen maar misschien ben je hier iets mee. (pagina 90)
http://www.mediafire.com/file/5sgjtvif7 ... g.pdf/file
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Achteruitrij camera - wat is wat

Ongelezen bericht door baudts »

Wat wil je met de camera bekijken? Aansluiting draden hangt af wanneer je wilt dat deze aanspringt.
Met knop apart. Wanneer je in achteruit zet. Normaal is er ook een draad indien ik met niet vergis (in sommige camera's die de mistlamp ook afzet, heb ik al bij sommige gezien).

Bij mij werkt camera alleen op knop en kan ik dus altijd aanzetten zonder in achteruit te staan. kan eventueel wat foto's doorsturen van aansluiting. (toch achteraan, makkelijk open te leggen).
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Achteruitrij camera - wat is wat

Ongelezen bericht door Henk »

Heb nu al een pioneer camera die aanspringt indien in achteruit of via knop op de radio maar de radio heeft ook ingang voor front camera (enkel via knop) dus zou die ook graag gebruiken voor bv de winch in de gaten te houden

In principe heb je maar 3 draden nodig voor de camera (+ in, massa en video+) en had deze gevonden:
Wire color - Purpose
yellow <=> video signal "positive"
black/shield <=> video signal "negative" to complete the circuit
red <=> +12v
white <=> 12v ground (-12v)
two unused wires

Liefst zou ik echter een duidelijk schema vinden van een Ford Focus maar nog niet echt gevonden
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Achteruitrij camera - wat is wat

Ongelezen bericht door baudts »

Indien ik het goed voor heb uit mijn geheugen had ik 2 zwarte kabels eentje hiervan is normaal om signaal te geven als je in achteruit zet en heb ik aangesloten op de plus (kabel die van knop komt) zodat de camera dit signaal ook krijgt als ik de knop op zet. Zal eens bekijken achteraan hoe dit in elkaar zit. Vooraan is het momenteel moeilijker omdat hij omhoog staat op de brug en juist te hoog om in te kruipen.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie