Pagina 1 van 1

td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: do 13 dec, 2018 12:45
door ben bellens
Beste,

Ik zou in mijn defender 130 een andere motor willen leggen. Deze wagen is van 2003 (td 5 motor 15p).
Kan hier een td5 motor 10p worden ingestoken aub? Zijn de aansluitingen (elektrisch, etc,...) realistisch?

Hartelijk dank,
Mvg,

Ben

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: do 13 dec, 2018 12:53
door Waldorf
Ga je dan niet van een EURO3 (15p) naar een EURO2 (10p)?

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: do 13 dec, 2018 14:23
door Vogler
Is de ECU ook niet verschillend? De programmatie voor cruise control zit ingeprogrammeerd in de ecu van de tweede generatie, waardoor die heel simpel is te installeren. De 10p's hebben dat bijvoorbeeld niet.

Je weet het mogelijk al, maar de p10 heeft ook enkele kinderziektes: de cylinderkop is wat zwakker en is aan het blok opgelijnd m.b.v. plastic pennen, waardoor ze wel eens willen verschuiven en de koppakking vernieuwd moet worden.

Als ik vragen mag: wat is de reden van de verandering?

Groeten,

Joris

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: do 13 dec, 2018 19:48
door Landy Bean
en waarom zou je er een oudere motor inleggen?

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: vr 14 dec, 2018 10:31
door De Rob
Vogler schreef: do 13 dec, 2018 14:23 Is de ECU ook niet verschillend? De programmatie voor cruise control zit ingeprogrammeerd in de ecu van de tweede generatie, waardoor die heel simpel is te installeren. De 10p's hebben dat bijvoorbeeld niet.

Je weet het mogelijk al, maar de p10 heeft ook enkele kinderziektes: de cylinderkop is wat zwakker en is aan het blok opgelijnd m.b.v. plastic pennen, waardoor ze wel eens willen verschuiven en de koppakking vernieuwd moet worden.

Als ik vragen mag: wat is de reden van de verandering?

Groeten,

Joris
Wat heeft een motorblok met een ECU te maken.??
Een P10 heeft een cilinderkop voor fuel regulator met twee leidingen....de latere drie leidingen.Part nummers voor de distrubutie onderdelen zijn ook anders.....wat niet wil zeggen dat ze verschillend zijn deze onderdelen.
Dat het door breken van die plastieken paspinneks de reden zou zijn voor kapotte koppakingen is de grootste larie dat men kan lezen.De stalen koppakking drukt zich gewoon in het alu van de cilinderkop rond de zuiger...dat is de reden .
Bij een Disco td5 zijn dit stalen pennen (en verschillend part nummer van Def)en die cilinderkoppakking blaast er ook door.
Rob

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: vr 14 dec, 2018 12:07
door Vogler
Bedankt voor de rechtzetting Rob en mijn excuses voor de larie. Zijn er dan helemaal geen problemen met die plastic pennen?
Nog even over verschillen: ik heb een tijd geleden een injectortuimelaar vervangen. Die tuimelaars zijn verschillend van geometrie, de latere versie mag in de eerdere gebruikt worden, omgekeerd niet. Als ik me niet vergis, werkt de 15p ook met hogere druk.

Edit: toch nog even wat gegoogled, als wat op deze site juist is, dan zijn de ECU's toch niet zo compatibel:
http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/ecufarce

J

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: vr 14 dec, 2018 14:17
door ben bellens
Bedankt voor de reacties.

Omwille van motorproblemen met mijn huidige td5 15P ben ik op zoek naar een relatief korte termijn oplossing. Ik heb zicht op een motorblok td5 10P voor een goede prijs. Vandaar de vraag.

Mvg,

Ben

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: vr 14 dec, 2018 16:59
door Henk
LR maakt geen MSB ecu's meer zoals die gebruikt worden op een 10P, dus ingeval van ecu problemen gebruiken ze de NNN met de software van de MSB dus dat zal wel lukken.
De injectoren zijn wel verschillend en de 15P werken onder hogere druk dan die van de 10P

Re: td5 motor 10p vs 15p

Geplaatst: wo 26 dec, 2018 00:54
door Vogler
Volgens dit topic op lr4x4 zou het moeten kunnen:
https://forums.lr4x4.com/topic/104479-td5-10p15p/
Er wordt nog gewezen op een verschillende MAP sensor, 3 vs 4 draden.

Groeten,

Joris