td5 motor 10p vs 15p

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
ben bellens
Berichten: 2
Lid geworden op: do 13 dec, 2018 12:42
lrocb_lidnr: 0

td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door ben bellens » do 13 dec, 2018 12:45

Beste,

Ik zou in mijn defender 130 een andere motor willen leggen. Deze wagen is van 2003 (td 5 motor 15p).
Kan hier een td5 motor 10p worden ingestoken aub? Zijn de aansluitingen (elektrisch, etc,...) realistisch?

Hartelijk dank,
Mvg,

Ben

Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 574
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door Waldorf » do 13 dec, 2018 12:53

Ga je dan niet van een EURO3 (15p) naar een EURO2 (10p)?
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2014 D4

Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door Vogler » do 13 dec, 2018 14:23

Is de ECU ook niet verschillend? De programmatie voor cruise control zit ingeprogrammeerd in de ecu van de tweede generatie, waardoor die heel simpel is te installeren. De 10p's hebben dat bijvoorbeeld niet.

Je weet het mogelijk al, maar de p10 heeft ook enkele kinderziektes: de cylinderkop is wat zwakker en is aan het blok opgelijnd m.b.v. plastic pennen, waardoor ze wel eens willen verschuiven en de koppakking vernieuwd moet worden.

Als ik vragen mag: wat is de reden van de verandering?

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop van 2005.
Uitstoot gecompenseerd via vzw Carbon+alt+delete
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover

Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1162
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door Landy Bean » do 13 dec, 2018 19:48

en waarom zou je er een oudere motor inleggen?

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door De Rob » vr 14 dec, 2018 10:31

Vogler schreef:
do 13 dec, 2018 14:23
Is de ECU ook niet verschillend? De programmatie voor cruise control zit ingeprogrammeerd in de ecu van de tweede generatie, waardoor die heel simpel is te installeren. De 10p's hebben dat bijvoorbeeld niet.

Je weet het mogelijk al, maar de p10 heeft ook enkele kinderziektes: de cylinderkop is wat zwakker en is aan het blok opgelijnd m.b.v. plastic pennen, waardoor ze wel eens willen verschuiven en de koppakking vernieuwd moet worden.

Als ik vragen mag: wat is de reden van de verandering?

Groeten,

Joris
Wat heeft een motorblok met een ECU te maken.??
Een P10 heeft een cilinderkop voor fuel regulator met twee leidingen....de latere drie leidingen.Part nummers voor de distrubutie onderdelen zijn ook anders.....wat niet wil zeggen dat ze verschillend zijn deze onderdelen.
Dat het door breken van die plastieken paspinneks de reden zou zijn voor kapotte koppakingen is de grootste larie dat men kan lezen.De stalen koppakking drukt zich gewoon in het alu van de cilinderkop rond de zuiger...dat is de reden .
Bij een Disco td5 zijn dit stalen pennen (en verschillend part nummer van Def)en die cilinderkoppakking blaast er ook door.
Rob

Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door Vogler » vr 14 dec, 2018 12:07

Bedankt voor de rechtzetting Rob en mijn excuses voor de larie. Zijn er dan helemaal geen problemen met die plastic pennen?
Nog even over verschillen: ik heb een tijd geleden een injectortuimelaar vervangen. Die tuimelaars zijn verschillend van geometrie, de latere versie mag in de eerdere gebruikt worden, omgekeerd niet. Als ik me niet vergis, werkt de 15p ook met hogere druk.

Edit: toch nog even wat gegoogled, als wat op deze site juist is, dan zijn de ECU's toch niet zo compatibel:
http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/ecufarce

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop van 2005.
Uitstoot gecompenseerd via vzw Carbon+alt+delete
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover

ben bellens
Berichten: 2
Lid geworden op: do 13 dec, 2018 12:42
lrocb_lidnr: 0

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door ben bellens » vr 14 dec, 2018 14:17

Bedankt voor de reacties.

Omwille van motorproblemen met mijn huidige td5 15P ben ik op zoek naar een relatief korte termijn oplossing. Ik heb zicht op een motorblok td5 10P voor een goede prijs. Vandaar de vraag.

Mvg,

Ben

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3324
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door Henk » vr 14 dec, 2018 16:59

LR maakt geen MSB ecu's meer zoals die gebruikt worden op een 10P, dus ingeval van ecu problemen gebruiken ze de NNN met de software van de MSB dus dat zal wel lukken.
De injectoren zijn wel verschillend en de 15P werken onder hogere druk dan die van de 10P
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: td5 motor 10p vs 15p

Ongelezen bericht door Vogler » wo 26 dec, 2018 00:54

Volgens dit topic op lr4x4 zou het moeten kunnen:
https://forums.lr4x4.com/topic/104479-td5-10p15p/
Er wordt nog gewezen op een verschillende MAP sensor, 3 vs 4 draden.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop van 2005.
Uitstoot gecompenseerd via vzw Carbon+alt+delete
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover

Plaats reactie