britpart VS bearmach

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

britpart VS bearmach

Ongelezen bericht door baudts »

Dag iedereen,

vraagje stukken bij britpart is dit degelijk materiaal of niet?
Was op paddock aan het zien voor nieuwe distributie riem en zie dat er een opmerkelijk verschil is tussen distributie riem op Paddock spares (merk britpart) en op Bearmach. Is bijna de helft verschil. DUs vroeg me af wat de reden is dat britpart zo veel goedkoper is?

Groeten,
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: britpart VS bearmach

Ongelezen bericht door Henk »

Ze zeggen wel eens Britpart = shitpart

Ik koop 9 op 10 keer OEM gemarkeerde spullen dan wel gekende merken, dan heb je toch kwaliteit voor je geld
Sommige dingen koop ik enkel LR zoals brandplaatjes van een TD5

Paddock en tegenwoordig ook Island4x4 zijn mijn favoriete sites
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: britpart VS bearmach

Ongelezen bericht door baudts »

Henk schreef: wo 21 nov, 2018 11:13 Ze zeggen wel eens Britpart = shitpart

Paddock en tegenwoordig ook Island4x4 zijn mijn favoriete sites
Het is omdat ik paddock aan het zien was en daar stond britpart. Echter beter van wegblijven dan.
In dit geval gaat het om distributie riem en die siliconen buizen voor intercooler.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: britpart VS bearmach

Ongelezen bericht door Vogler »

Ik zou niet snel Britpart kopen voor belangrijke onderdelen - zoals een distributieriem. Maar ik spreek mezelf meteen tegen: ik heb onlangs als test enkele Britpart bouten besteld voor de tuimelaaras van onze Td5, en het bleken krek dezelfde te zijn als de originele tegen een fractie van de kost. Het is echt zeer wisselend en afhankelijk van het onderdeel kan een beetje research wel eens nuttig zijn.
Britpart nummers met een G op het einde (G van Genuine) zijn minstens OEM-materialen. Paddock wil wel eens BP versturen ondanks het feit dat er originele of OEM besteld zijn, ik heb betere ervaringen met brit-car die goed terugkoppelen bij verminderde beschikbaarheid.

Siliconen: ik kruiste onlangs op Def2 een topic over siliconen leidingen die niet bestand zijn tegen OAT koelvloeistof, maar da's misschien geen probleem voor je Tdi (en natuurlijk geen issue voor de intercooler). Als het waar is, dan blijkt het nogal samen te hangen met de kleur van de leiding: https://www.defender2.net/forum/topic63624.html

groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: britpart VS bearmach

Ongelezen bericht door baudts »

ok dus als ik de link lees en met jouw opinie maakt het voor de intercooler niet echt uit. Echter voor radiator mss best de standaard rubberen buizen om geen lekkage te hebben :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: britpart VS bearmach

Ongelezen bericht door dvaerden »

Ik stel mij over het algemeen twee vragen voor ik Britpart onderdelen koop: zijn het belangrijke onderdelen en is het veel werk om ze te vervangen? :mrgreen:
Heb één keer de fout gemaakt om swivelpin lagers te vervangen door een setje van Britpart en dat is echt geen klusje wat ik voor mijn plezier drie maanden later opnieuw heb gedaan :roll: .

Langs de andere kant zijn er ook dingen waar in mijn ogen weinig kwaliteitsverschil kan zitten of het niets uitmaakt. Een bout M16 met fijne draad en breeksterkte 10.9 zal altijd zijn ding wel doen naar mijn mening en of een nieuwe pinker nu van Land Rover of Britpart komt merk ik ook enkel in mijn portemonnee :lol: .

Ik moet zeggen dat ik zo nu en dan het risico wel neem als ik het prijsverschil echt te gek vind. Mijn remklauwen zijn bijvoorbeeld ook van Britpart en daar heb ik ook geen klagen over. Enkel lagers, bussen voor de ophanging, riemen en motoronderdelen koop ik steeds wel OEM kwaliteit.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: britpart VS bearmach

Ongelezen bericht door baudts »

Ok thx voof het advies
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie