PVG Nummers

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3324
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

PVG Nummers

Ongelezen bericht door Henk » zo 04 nov, 2018 14:58

Zet hier je type wagen, bouwjaar en pvgnr, dan krijgen we vanzelf een overzicht van alle gebruikte nummers


PVG Bouwjaar Model Type Motor
79/4093 1982 Serie 3 109 Stage One 3.5 V8 V8
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,25 benzine
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,25 Diesel
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,5 benzine
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,5 diesel NAD
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,5 turbodiesel
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 200TDI diesel
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 3,5 benzine V8 met carburators
84/1087 1984 on LR 90 lichte vracht 2,5 benzine
84/1087 1984 on LR 90 lichte vracht 2,5 diesel NAD
84/1087 1984 on LR 90 lichte vracht 2,5 turbodiesel
90/1179 1994 Defender 110 Lichte Vracht 300 TDI
94/1387 1994 on RR P38 4.6 HSE
98/1406 2005 Defender Td5 15p 90 Soft top LD4LT TD5
98/1485 2005 Defender Td5 15p Driedeurs 110 Hardtop Bouwjaar 2005 - MY06 Type LD 110S TD5
U/01543 2007 Defender Td4 3deurs 110 HCPU Type 110VAN TD4 2401 cm³
U/20522 2009 Defender Td4 5deurs 130 HCPU Type LD 323 TD4 2401 cm³
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,25 benzine
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,25 Diesel
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,5 benzine
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,5 diesel NAD
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 2,5 turbodiesel
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 200TDI diesel
83/1036 1983 on LR 110 lichte vracht 3,5 benzine V8 met carburators
84/1087 1984 on LR 90 lichte vracht 2,5 benzine
84/1087 1984 on LR 90 lichte vracht 2,5 diesel NAD
84/1087 1984 on LR 90 lichte vracht 2,5 turbodiesel
94/1387 1994 on RR P38 4.6 HSE
U00370 2003 RR L322 TD6

Wat meer info gekregen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Vogler » zo 04 nov, 2018 16:36

Defender Td5 15p
Driedeurs 110 Hardtop
Bouwjaar 2005 - MY06
Type LD 110S
Pvg nr 98/1485

Voor wie niet weet waar het pvg te vinden: het staat op het conformiteitsattest.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop van 2005.
Uitstoot gecompenseerd via vzw Carbon+alt+delete
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover

Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1203
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Fetzl » zo 04 nov, 2018 19:16

Defender 130 HCPU Td4
Bouwjaar 2009
Type LD Code 323
PVG U/20522
Motor 2401 cm³ 90 kW Diesel Euro4
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door De Rob » ma 05 nov, 2018 11:15

PVG 83/1036
LR 110 vanaf 1983 lichte vracht
2,25 benzine en diesel
2,5 benzine diesel nad en td
2,5 200tdi
3,5 ltr V8 met carburators

PVG 84/1087
LR 90 vanaf 1984 lichte vracht
2,5 benzine en diesel nad en td
200tdi

Rob

Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 458
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Escape » ma 05 nov, 2018 12:52

Range Rover P38 4.6 HSE
Bouwjaar 1994
PVG 94/1387

Range Rover L322 TD6
Bouwjaar 2003
PVG U00370
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)

Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Peter Puma » wo 07 nov, 2018 22:27

Defender 90 Soft Top
Bouwjaar 2005
Type LD4LTD
PVG 98/1406
Motor 2.5 Td5 - P15
Laatst gewijzigd door Peter Puma op wo 07 nov, 2018 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5

Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Peter Puma » wo 07 nov, 2018 22:33

Defender 110 HCPU
Bouwjaar 2007 - eerste inschrijving 07/2008
Type 110 VAN
PVG U/01543
Motor 2401 cm³ 90 kW Diesel Euro4
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5

Gebruikersavatar
Bely90
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 13:52
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Olen

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Bely90 » do 08 nov, 2018 16:48

Defender 110 DCPU
Bouwjaar ****** - eerste inschrijving 2002
PVG U20014
Motor td5 - ? Waar vinden we of het p10 of p15 is?
A dirty mind is a joy forever

Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Vogler » do 08 nov, 2018 21:38

Bely90 schreef:
do 08 nov, 2018 16:48
Motor td5 - ? Waar vinden we of het p10 of p15 is?
Wil je zeker zijn: Het staat in het serienummer van de motor.
Maar als de EGR er nog in zit, dan zie je het snel aan het aantal spoelen op het rechterspatbord (vanuit de chauffeur gezien): de 10p heeft er één, de 15p twee, zn ik dacht een koeler in het EGR circuit voorop het blok.
Ik veronderstel dat de overgang naar de 15p ook gepaard ging met de komst van de middenconsole op het dashboard.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop van 2005.
Uitstoot gecompenseerd via vzw Carbon+alt+delete
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door De Rob » vr 09 nov, 2018 12:19

Vogler schreef:
do 08 nov, 2018 21:38
Bely90 schreef:
do 08 nov, 2018 16:48
Motor td5 - ? Waar vinden we of het p10 of p15 is?
Wil je zeker zijn: Het staat in het serienummer van de motor.
Maar als de EGR er nog in zit, dan zie je het snel aan het aantal spoelen op het rechterspatbord (vanuit de chauffeur gezien): de 10p heeft er één, de 15p twee, zn ik dacht een koeler in het EGR circuit voorop het blok.
Ik veronderstel dat de overgang naar de 15p ook gepaard ging met de komst van de middenconsole op het dashboard.

J
En de fuel dispencer op de culas wordt dan ook met drie leidingen.
Rob

Gebruikersavatar
Bely90
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 13:52
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Olen

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Bely90 » ma 12 nov, 2018 10:35

Zal't eens nakijken. EGR zit er zeker al niet meer op
A dirty mind is a joy forever

Gebruikersavatar
fastpaddy
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 05 mei, 2010 11:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zolder

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door fastpaddy » ma 12 nov, 2018 11:55

Serie 3 109 Stage One 3.5 V8
Bouwjaar 16/07/1982
PVG: 79/4093

LROCB-Inschrijvingen
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03 dec, 2006 22:52

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door LROCB-Inschrijvingen » ma 12 nov, 2018 18:32

Defender 300TDI.
Type 110-TCI Lichte bestelwagen
Bouwjaar 1994
P.V.G. 90/1179
Motor 2496 80 kw

JP.

Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Bobtail » vr 23 nov, 2018 19:03

Er staan een paar defenters V8 te koop op internet, beiden van 1990.
Het PVG nummer is helaas niet vermeld....
Weet iemand waar ik een sluitend antwoord kan vinden op de vraag of ik een ombouw naar een V8 kan doen? (defender '91)
Grtz
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3324
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Henk » vr 23 nov, 2018 19:52

@Axel: zie vernieuwde tabel hierboven

Zover ik daar kan zien lukt een V8 wissel niet met een Def van 1991
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Bobtail » za 24 nov, 2018 13:48

Defender 200Tdi
type 90D4

PVG 84/4155 gedateerd op 17/09/90.

Deze is hoogstwaarschijnlijke oorspronkelijk gebouwd met een 2.5 TD 19J motor, later is er een 200Tdi in gemonteerd van een disco.
Wijst dit er op dat er toch een ombouw naar V8 (carburator) mogelijk is? :-)

Grtz,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door De Rob » za 24 nov, 2018 17:02

Bobtail schreef:
za 24 nov, 2018 13:48
Defender 200Tdi
type 90D4

PVG 84/4155 gedateerd op 17/09/90.

Deze is hoogstwaarschijnlijke oorspronkelijk gebouwd met een 2.5 TD 19J motor, later is er een 200Tdi in gemonteerd van een disco.
Wijst dit er op dat er toch een ombouw naar V8 (carburator) mogelijk is? :-)

Grtz,
Axel

Omdat het pvg nr niet met een 1 begint wijst er op dat het een PW is. pvg nrs beginnend met 1 is lichte vracht.
Een 90 is nooit ingevoerd door LR in BE met V8.behalve de 50 th Anniversaries ones.
Een def 90 met Disco 200tdi motor zal ook nooit een officiele homoligatie krijgen.....of u moet het type nr van een 200tdi Def motor er in kloppen.
In de witte bijvoegsels van Henky zitten ook fouten.

Rob

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3324
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Henk » za 24 nov, 2018 20:57

De witte bijvoegsels komen wel rechtstreeks van bij LR :)
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door De Rob » za 24 nov, 2018 21:21

Henk schreef:
za 24 nov, 2018 20:57
De witte bijvoegsels komen wel rechtstreeks van bij LR :)
Henky.....Een 200 tdi en 300tdi is nooit hetzelfde pvg nr......Bij u bovenaan wel.Trommelremmen en schijfremmen zit niet onder één pvg.Dan had er nooit ene mogen afgekeurt worden met veranderde achter as.
Rob

Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Bobtail » zo 25 nov, 2018 21:50

Omdat het pvg nr niet met een 1 begint wijst er op dat het een PW is. pvg nrs beginnend met 1 is lichte vracht.
Een 90 is nooit ingevoerd door LR in BE met V8.behalve de 50 th Anniversaries ones.
Een def 90 met Disco 200tdi motor zal ook nooit een officiele homoligatie krijgen.....of u moet het type nr van een 200tdi Def motor er in kloppen.
In de witte bijvoegsels van Henky zitten ook fouten.

Rob
[/quote]

Dan zal de mijne ooit omgebouwd zijn naar lichte vracht.
Wie kan me zeggen welke motoren onder dit PVG nummer gebruikt werden: 84/4155.
Of weet iemand waar je op zoek moet gaan om hier een antwoord op te vinden?

En er zijn volgens mij wél defenders verkocht met V8 in 3,5L versie, buiten de 50th anniversery versie.
Stage 1 bv...

Thanks,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3324
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door Henk » di 27 nov, 2018 20:20

84/4155 is enkel 2,5 NAD (12J) en 2,5 TD (19J) motoren

als dubbel gebruik voertuig is er voor diesel en benzine motoren telkens een apart PVG nummer

als dubbel gebruik kan je dus geen diesel en benzine motoren wisselen

wil je dan toch wisselen tussen diesel en benzine: eerst omzetten naar lichte vracht en dan kan je alle motoren in één PVG krijgen, motor (binnen het PVG) inbouwen die je wil en dan terug zetten naar dubbel gebruik
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

steven
Berichten: 20
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 22:30
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Opwijk

Re: PVG Nummers

Ongelezen bericht door steven » di 27 nov, 2018 22:36

Als LICHTE VRACHT zitten 200 en 300 tdi onder hetzelfde PVG
Bij de komst van de 300 tdi in ‘ 94 werd een bijlage gemaakt voor de 300 tdi motor en de schijfremmen achter onder het PVG van de 200 tdi ( LICHTE VRACHT !)

Plaats reactie