remote switches voor winch

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

remote switches voor winch

Ongelezen bericht door Fetzl »

al tijdje liggen hier 2 druktoest-schakelaars liggen om binnen in de cabine de winch te kunnen bedienen
Ik dacht dat het effe snel geregeld zou worden... massa en een draad om op te rollen, diezelfde massa en andere draad om af te rollen
maar na het schema eens wat beter bekeken te hebben is het precies toch wat complexer: de bijgeleverde remote heeft geen 3 maar 6 draden

Geen krak op vlak van ellentriek zijnde, wou ik toch even polsen naar ervaringsdeskundigen die iets gelijkaardig tot een goed einde brachten
ik denk trouwens dat het een oplossing moet gaan worden met een relais / wisselrelais om te vermijden dat de knop oprollen én afrollen tesamen tot een mooie vonk kunnen leiden

schema:
Afbeelding
iemand een voorzet ?
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: remote switches voor winch

Ongelezen bericht door Henk »

Gooi de standard relais er af en vervang die door een simplere Albright DC-88 of zo
Met een On-Off-On schakelaar kun je die bedienen (type als voor je ruiten op en af te doen)
Je kunt dan ook bv vooraan aan de motorkap een schakelaartje zetten voor In- en uitwinchen of je zet daar nog een remote bij op
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Plaats reactie