Lek mazoutbak

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
thorbjorn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 15 mei, 2006 01:27
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: lummen

Lek mazoutbak

Ongelezen bericht door thorbjorn »

Mijn def 200tdi lekt sinds enige tijd aan de vlotter. Ik heb al van alles geprobeerd met als laatste redmiddel dichtsmeren met diesel bestendige siliconen. Iemand enig idee hoe ik dit dichtkrijg
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: Lek mazoutbak

Ongelezen bericht door zeerover »

Dichting vervangen, wat anders?
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Lek mazoutbak

Ongelezen bericht door De Rob »

thorbjorn schreef: ma 26 feb, 2018 08:16 Mijn def 200tdi lekt sinds enige tijd aan de vlotter. Ik heb al van alles geprobeerd met als laatste redmiddel dichtsmeren met diesel bestendige siliconen. Iemand enig idee hoe ik dit dichtkrijg
Beginnen met nieuwe rubber seal(invetten) en nieuwe bajonet sluiting......en goed aankloppen.Soms zijn die lipjes te zwak op de fuel tank en plooien die naar buiten als men de bajonet sluiting vast klopt.Ik heb voor dit euvel al nieuwe bakken moeten plaatsen.
.Van produkten van het soort Soudal ...tec 7 lossen na een tijd op....en wat u bedoeld met "siliconen" al zekers.
Is het een plastieken vlotter of een metalen assy.?
Rob
thorbjorn
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 15 mei, 2006 01:27
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: lummen

Re: Lek mazoutbak

Ongelezen bericht door thorbjorn »

Is beginnen lekken na het plaatsen van een nieuwe ijzeren vlotter met nieuwe dichting. De klipjes heb ik al wat vaster geklopt omdat de bajonet nogal los zat. Het is geen tec 7 of andere siliconen maar diesel en zuren bestendige siliconen.
Plaats reactie