Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij D&G en kon daar eens kijken hoe Dieter zijn zelf ontworpen locker aan het inbouwen was in een Land Rover differentieel
Gat boren voor de luchtaanvoer
Draad tappen
Pinion demonteren
Visuele inspectie
Demonteren van het kroonwiel
Lagers verwijderen van de pinion
De nieuwe lagers alsook de flens met de nieuwe dichting
Montage van de eerste lagerschaal op de pinion
De nieuwe flens is gemonteerd
De nog naakte locker
Monteren van de lagers op het lockerhuis
Kroonwiel monteren en op koppel trekken
Presentatie van de locker in het diff huis
de Atom locker is wat groter en sterker dan een ARB locker
Diff huis moet wat bijgeslepen
En de bearing cap moet ook wat smaller
Meten en afstellen
De ring met de luchtaanvoer
Op maat maken van de luchtaanvoer
Niet te lang?
Luchtaanvoer via een standaard 6mm snelkoppeling
En het eindproduct
Inbouw van een ATOM locker
- Henk
- Berichten: 3562
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Inbouw van een ATOM locker
Wauw, da's mooi om zien .
Maar waarom dat slijpwerk ?
Daar wordt het niet sterker mee, toch ?
Maar waarom dat slijpwerk ?
Daar wordt het niet sterker mee, toch ?
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Inbouw van een ATOM locker
De mensen van MegasquirtUk /xcess4x4.com gebruiken bij revisies en aanpassingen sterkere bouten (10.9) voor het kroonwiel. Blijkbaar kunnen de standaard bouten soms wat zwakjes zijn. Ik vond hun youtubevideos best wel interessant.
J
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Inbouw van een ATOM locker
Standaard bouten zijn ALTIJD 10.9
Rob
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Inbouw van een ATOM locker
Oei, sorry, moet dus 12.8 zijn.
Tof om te zien, bedankt voor het posten Henk!
J
Tof om te zien, bedankt voor het posten Henk!
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer: