Inbouw van een ATOM locker

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Inbouw van een ATOM locker

Ongelezen bericht door Henk »

Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij D&G en kon daar eens kijken hoe Dieter zijn zelf ontworpen locker aan het inbouwen was in een Land Rover differentieel

Gat boren voor de luchtaanvoer
Afbeelding

Draad tappen
Afbeelding

Pinion demonteren
Afbeelding

Visuele inspectie
Afbeelding

Demonteren van het kroonwiel
Afbeelding

Lagers verwijderen van de pinion
Afbeelding

De nieuwe lagers alsook de flens met de nieuwe dichting
Afbeelding

Montage van de eerste lagerschaal op de pinion
Afbeelding

De nieuwe flens is gemonteerd
Afbeelding

De nog naakte locker
Afbeelding

Monteren van de lagers op het lockerhuis
Afbeelding

Kroonwiel monteren en op koppel trekken
Afbeelding

Presentatie van de locker in het diff huis
Afbeelding

de Atom locker is wat groter en sterker dan een ARB locker
Afbeelding

Diff huis moet wat bijgeslepen
Afbeelding

En de bearing cap moet ook wat smaller
Afbeelding
Afbeelding


Meten en afstellen
Afbeelding
Afbeelding

De ring met de luchtaanvoer
Afbeelding

Op maat maken van de luchtaanvoer
Afbeelding

Niet te lang?
Afbeelding

Luchtaanvoer via een standaard 6mm snelkoppeling
Afbeelding

En het eindproduct
Afbeelding
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Inbouw van een ATOM locker

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Wauw, da's mooi om zien :clap:.

Maar waarom dat slijpwerk ?
Daar wordt het niet sterker mee, toch ?
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Inbouw van een ATOM locker

Ongelezen bericht door Vogler »

De mensen van MegasquirtUk /xcess4x4.com gebruiken bij revisies en aanpassingen sterkere bouten (10.9) voor het kroonwiel. Blijkbaar kunnen de standaard bouten soms wat zwakjes zijn. Ik vond hun youtubevideos best wel interessant.

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Inbouw van een ATOM locker

Ongelezen bericht door De Rob »

Vogler schreef: wo 21 feb, 2018 15:37 De mensen van MegasquirtUk /xcess4x4.com gebruiken bij revisies en aanpassingen sterkere bouten (10.9) voor het kroonwiel. Blijkbaar kunnen de standaard bouten soms wat zwakjes zijn. Ik vond hun youtubevideos best wel interessant.

J
Standaard bouten zijn ALTIJD 10.9
Rob
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Inbouw van een ATOM locker

Ongelezen bericht door Vogler »

Oei, sorry, moet dus 12.8 zijn.
Tof om te zien, bedankt voor het posten Henk!

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Inbouw van een ATOM locker

Ongelezen bericht door De Rob »

Vogler schreef: wo 21 feb, 2018 20:07 Oei, sorry, moet dus 12.8 zijn.
Tof om te zien, bedankt voor het posten Henk!

J
Just....
Plaats reactie