Motorrem Defender 2.2

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » do 22 sep, 2016 18:32

Weet er iemand of er iets gedaan kan worden aan het ontbreken van een deftige motorrem bij de 2.2 motor van een Defender 2015.
Klimmen is zalig en is hij heel goed in, zowel in hi als low, maar afdalingen in de bergen is een ramp. motorrem is echt onbestaande, behalve in 1 klein. dan kan ik hem onder 2000 toeren houden, maar in elke andere versnelling komt hij boven de 2000 toeren, en dan blijft hij gaan tot de limiter.

Gevolg is dus hete wielen bij een lange afdaling (paar km's)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3324
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: Meise

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Henk » do 22 sep, 2016 23:36

Dat is bijna hetzelfde gedrag als een automatique dus?

Daar helpt een compushift van Ashcroft
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » vr 23 sep, 2016 06:47

Henk schreef: Daar helpt een compushift van Ashcroft
Hoe da?
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door De Rob » vr 23 sep, 2016 10:56

Het is maar een gedacht hé...
En als ge dat stekkertje van dat sensortje trekt aan het otkoppelingspompje boven.Dan valt de motor toch direkt terug naar ralenti.Anders pas als ge het pedaal indrukt.
Rob

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » vr 23 sep, 2016 11:05

ik zen ni mee? Hoe bedoel je?
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Basil » vr 23 sep, 2016 23:01

Daar valt weinig aan te doen denk ik want dat hangt af van de compressie van de motor.
TEAM garage "DE SCHUUR"

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door De Rob » za 24 sep, 2016 10:00

Penguin schreef:ik zen ni mee? Hoe bedoel je?

Dat sensortje dient om uw motor trager naar stationair toerental te laten tervallen....bvb als u zich laat uitbollen naar een rood licht .Als u de koppelingspedaal indrukt valt hij direkt terug op ralenti......Vandaar dat ik zeg "het is maar een gedacht" zou er niet meer motorrem opzitten dan met afgekoppelt sensortje.
Maar een 2,2 met zijn kleine(re) zuigers en kortere slag is dan misschien de reden van sneller over zijn toeren te gaan, dan de oudere motoren die wel een goede motorrem voor downhill hebben .
De afdaling(en) die u deed was dat in High ofLow gear?Op de transferbox zit ook nog een schakelaar die ingeschakeld wordt als de tr box in Low gear staat.Mischien diend deze om dat sensortje op de ontkoppelingspomp uit te schakelen ...
Rob

Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Basil » za 24 sep, 2016 12:04

Td5 (aangezien ge ook een Td5 gehad hebt) compressie 19.5/1
2.2 Puma 15.5/1
Daar zit ook al verschil in. Als zoals Rob zegt dat de huidige electronica ook nog wat tegenwerkt ...
TEAM garage "DE SCHUUR"

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » zo 25 sep, 2016 14:29

Mercie voor de tip. Zullen eens proberen.
Zowel in hi als low. En 1 en 2 klein werken deftig
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1162
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Landy Bean » zo 25 sep, 2016 14:54

pfff mijn boskar (Td5) bergaf haat ik ook, motor gaat zeer hoog in toeren, dus altijd bijremmen

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » zo 25 sep, 2016 15:23

Voor een td5 is dat toch raar. Met onze 110 td5 nooit een probleem mee gehad.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1162
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Landy Bean » zo 25 sep, 2016 15:47

Zal met het gewicht te maken hebben, 3.5 ton ready to travel

Gebruikersavatar
Matthieu
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 02 jul, 2014 18:09
lrocb_lidnr: 1398
Woonplaats: Tielt, West- Vlaanderen

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Matthieu » vr 21 okt, 2016 14:40

Bij m'n 2.2td4 heb ik tijdens het schakelen (tijdens acceleratie) opgemerkt dat het toerental soms niet direct terugkeert naar stationair toerental wanneer ik de koppeling indruk om in een hogere versnelling te plaatsen. Misschien heeft dit ook iets te maken met een sensor zoals Rob aankaartte.

Gebruikersavatar
sammels
LROCB-Member
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
lrocb_lidnr: 1160
Woonplaats: Wolvertem
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door sammels » vr 21 okt, 2016 20:02

Nen diesel motor heeft meestal geen gasklep dus op de motor remmen gaan eigenlijk niet.
Ja hij vertraagt wel een beetje maar niet in vergelijking met een benzine motor.
Een idee uitlaatrem in bouwen ?

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » vr 21 okt, 2016 20:08

een Jake brake :) hadden ze op def2 ook al eens vernoemd :)

https://www.youtube.com/watch?v=qocMoTOVn6Q
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Covko
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Lede

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Covko » vr 21 okt, 2016 22:25

Dat iets hoger in toeren gaan of in toeren blijven hangen na het ontkoppelen bij een 2.2 is normaal,land rover heeft dat gedaan om de "klop" van de aandrijving te minderen bij het schakelen

Gebruikersavatar
Geert_DCPU
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 nov, 2006 18:18
lrocb_lidnr: 812
Woonplaats: Izegem
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Geert_DCPU » za 22 okt, 2016 11:48

Covko schreef:Dat iets hoger in toeren gaan of in toeren blijven hangen na het ontkoppelen bij een 2.2 is normaal,land rover heeft dat gedaan om de "klop" van de aandrijving te minderen bij het schakelen
Kan je daar softwarematig eigenlijk iets aan laten veranderen? Heb hetzelfde voor, en vind ik ambetant.

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » za 22 okt, 2016 13:42

Dat in toeren gaan tijdens schakelen ben je redelijk rap gewoon, en je kan er sneller door schakelen als het nodig is :)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Basil » za 22 okt, 2016 15:34

sammels schreef:Nen diesel motor heeft meestal geen gasklep dus op de motor remmen gaan eigenlijk niet.
Ja hij vertraagt wel een beetje maar niet in vergelijking met een benzine motor.
Een idee uitlaatrem in bouwen ?
Dat moogt ge mij eens uitleggen? Nen one ten NAD heeft nochtans veel last van motorrem.
TEAM garage "DE SCHUUR"

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door De Rob » zo 23 okt, 2016 08:48

Natuurlijk,.... een dieselmotor heeft een betere motorrem dan een benzinemotor.Vanwege zijn hogere compressie.Een oudere diesel nog beter ...die zitten boven de twintig bar.Een gasklep in een carburator in een benzinemotor is amper meerwaarde om een betere motorrem te hebben.
Afdaling op motorrem gaat het beste in low gear...maar als het lange afdalingen zijn duurt het wat langer.

Rob

Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Bobtail » zo 23 okt, 2016 10:51

Het heeft alleszins niks te zien met de compressieverhouding of cilinderinhoud.
Dan blijft er nog 1 oorzaak open, de elektronica. Waarschijnlijk wordt er toch nog een kleine hoeveel brandstof ingespoten waardoor de motorrem voor het grootste gedeelte wegvalt. Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn: betere uitlaatgas samenstelling, betere acceleratie wanneer men na het gas loslaten de gas terug induwt (sneller turbodruk),verhogen van het rijcomfort,....
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » zo 23 okt, 2016 11:19

Ik vrees dat het juist wel met oa compressieverhouding te maken heeft.
Die 2.2 is dag en nacht verschil met die 2.4
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door De Rob » zo 23 okt, 2016 18:32

Penguin schreef:Ik vrees dat het juist wel met oa compressieverhouding te maken heeft.
Die 2.2 is dag en nacht verschil met die 2.4
Natuurlijk datte... en dan de grootte van de verhouding van uw laagste versnellingen.die uw motor nog sneller over zijn toeren jagen....Het is makkelijker(motor vriendelijker) een afdaling te doen in Low gear en nu en dan eens op de rem te duwen.Eigenlijk moet ge zelf aanvoelen wat het beste is.
ik zou zeggen ...volgende keer uit proberen.
Rob

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » zo 23 okt, 2016 19:00

Low gear werkt, maar enkel in 1ste.
Zie eerste posts ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door De Rob » zo 23 okt, 2016 19:06

Penguin schreef:Low gear werkt, maar enkel in 1ste.
Zie eerste posts ;)
Ja,dat is wat ik bedoel met "in low gear"...maar dan gaat het traag.
Rob

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » zo 23 okt, 2016 19:52

Da is echt ni te doen zalle. 1 low, dat is aan 5km/u den berg af
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
sammels
LROCB-Member
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
lrocb_lidnr: 1160
Woonplaats: Wolvertem
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door sammels » ma 24 okt, 2016 21:39

De Rob schreef:Natuurlijk,.... een dieselmotor heeft een betere motorrem dan een benzinemotor.Vanwege zijn hogere compressie.Een oudere diesel nog beter ...die zitten boven de twintig bar.Een gasklep in een carburator in een benzinemotor is amper meerwaarde om een betere motorrem te hebben.
Afdaling op motorrem gaat het beste in low gear...maar als het lange afdalingen zijn duurt het wat langer.

Rob
Rob daar ga ik niet volledig mee akkoord, inderdaad hoe hoger de compressie hoe beter de motor afremt, daarmee dat een NAD goed afremt atmospferisse diesel hebben een hoge compressie hoger dan turbo diesels en zeker moderne turbo diesels.
Maar een diesel motor remt goed af op het moment dat je terugschakelt, maar hoe hoger het toerental oploopt hoe minder remkracht je krijgt, wat gebeurd bij een afdaling. ( vergelijk dit met een motor die je met een starterkoord moet in gang trekken, trek zeer traag en je voelt zeer goed de weerstand van de motor trek zeer rap en je hebt bijna geen weerstand.)
Een benzine motor heeft inderdaad veel minder weerstand van de compressie( alhoewel als je een moderne benzine met een moderne diesel vergelijkt is er ook niet veel verschil meer tussen )
Maar doordat de gasklep dichtvalt ontstaat er zeer hoge vacuüm in de inlaat en die remt de motor hoe sneller de motor draait hoe hoger de vacuüm wordt hoe harder de motor afremt.

Kijk in amerikaanse pick-ups waar een bigblok benzine vs diesel blok den diesel heeft uitlaatrem benzine heeft niks.
Gr
Bart

Gebruikersavatar
sammels
LROCB-Member
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
lrocb_lidnr: 1160
Woonplaats: Wolvertem
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door sammels » ma 24 okt, 2016 21:46

Geert_DCPU schreef:
Covko schreef:Dat iets hoger in toeren gaan of in toeren blijven hangen na het ontkoppelen bij een 2.2 is normaal,land rover heeft dat gedaan om de "klop" van de aandrijving te minderen bij het schakelen
Kan je daar softwarematig eigenlijk iets aan laten veranderen? Heb hetzelfde voor, en vind ik ambetant.
Ja dat kan, maar de waardes Landrover ecu's zijn niet echt logisch dus moeilijk te vinden waar het zit.

Covko
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Lede

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Covko » di 25 okt, 2016 17:13

Hebben een klant die daar enorm over klaagt voor zijn verbruik en blablabla. Ze gingen eens kijken bij LR zelf wat ze konden doen (lees: denk jij nu echt dat wij ons daar mee bezig houden.) Denk dat een degelijke "tuner" er dit zal kunnen uithalen maar dan blijft de vraag wie hem daarmee bezig houd voor laat ons zeggen een hand vol mensen die zich daaraan storen. Ik vind persoonlijk dat het vrij vlug went

Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1162
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Landy Bean » di 25 okt, 2016 19:01

defender en verbruik.....

Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2155
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door De Rob » wo 26 okt, 2016 10:15

Van welk getal valt em achterover... 14 à 15 liter?.Tot 13 ltr zou ik normaal vinden voor een 2,2.Hij vergeet toch niet naar zesde versnelling te gaan....ik had dat ook regelmatig voor
Mijne 2,4 zit heen en weer u.k met een kleine aanhanger 750kg er aan...10,16ltr.
Gisteren nog getankt 692 km...73 ltr tot aan het gaatje.
Rob

Covko
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Lede

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Covko » wo 26 okt, 2016 10:28

Geen idee,maar hij klaagt dat die meer zou verbruiken door dat toerental.Klaagt zelf over de vijzen van bumper die klein beetje roest waren voor zo een dure auto,dan moet ik er geen tekening bij maken zeker

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » wo 26 okt, 2016 10:34

oei... het type dat met een defender wil rijden, maar denkt dattem met een Range Rover bolt :D
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

christiaan f
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
lrocb_lidnr: 374
Woonplaats: Hemiksem

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door christiaan f » za 03 dec, 2016 00:35

op de motor remmen is iets waar bij de ontwikkeling moderne motoren niet meer aan gedacht word denk ik .
en een defender is een auto op een chassis ophanging en remmen die uit de jaren 80 stamt met een motor en boite van dit decenia .
niet meer dan logisch dat niet alles 100 procent werkt .
de transhit buskes hebben ook niet zoveel motorrem als een oldscool landrover .
maar de transhit heeft superieure remmen t.o.v. de RRC .
(heb zelf een RRC en een transhit om te vergelijken )
rijden en sleutelen , t is een hobby

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3071
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Penguin » za 03 dec, 2016 09:47

Dus, betere remschijven steken die meer ventileren?
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Gebruikersavatar
ErikDK
Berichten: 20
Lid geworden op: di 19 aug, 2003 22:04
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Niel

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door ErikDK » wo 10 okt, 2018 17:42

Matthieu schreef:
vr 21 okt, 2016 14:40
Bij m'n 2.2td4 heb ik tijdens het schakelen (tijdens acceleratie) opgemerkt dat het toerental soms niet direct terugkeert naar stationair toerental wanneer ik de koppeling indruk om in een hogere versnelling te plaatsen. Misschien heeft dit ook iets te maken met een sensor zoals Rob aankaartte.
Het 'mechanisme' dat er achter zit noemt rev-matching, het wordt door de ECU aangestuurd. Den Dominique van LR Metropool heeft me dat enkele jaren geleden uitgelegd toen we de 90 net hadden. Ik rij al 2.5j met een BMW 418d firmawagen en die heeft ook rev-matching, die doet dat zowel in het opschakelen als het naar beneden schakelen. De 418d remt helemaal niet af op zijne moteur :evil: de 90 doet het iets beter, maar zoals Pen al zei: bergaf is het een ramp.
Any way the wind blows.
(Mercury †24/11/1991)

Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Motorrem Defender 2.2

Ongelezen bericht door Peter Puma » wo 10 okt, 2018 21:53

Mijn 2.4 z'n motorrem is ook flauw hoor, bergaf moet je ofwel traag rijden ofwel regelmatig ook je remmen gebruiken.
Moderne diesels hebben gewoon te weinig compressie, verder moet je dat niet zoeken.
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5

Plaats reactie