Kreeg net telefoon van Krulle, die zijn nog onderweg van Portugal naar huis. Bij het naar Portugal rijden is zijn turbo zwaar beginnen schreeuwen bij gas geven, in Portugal is er dan een gloednieuwe (originele) turbo geplaatst en het geluid was weg, auto gedroeg zich ook terug normaal (motor stamelde wat precies).
Nu, 14 dagen later, zijn ze op terugweg en nu zitten ze op 400km voor Parijs en doet hetzelfde probleem zich voor. Alleen gedraagt de wagen zich nu verder normaal maar de turbo schreeuwt het terug uit.
Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Is deze nieuwe turbo er ook weer aan? Kan er iets mislopen met de smering? Hoe testen?
Wanneer het stangetje van de waste gate met een tang bedient wordt en m'n geeft dan gas doet het probleem zich niet voor.
Iemand raad?
Indien ze de waste gate kunnen blokkeren en dus "zonder turbo" naar huis rijden, kan dit kwaad voor de motor?
Het gaat dus om een Defender TD5.
Graag zo snel mogelijk reactie dat ik hen kan briefen.
Vakantiepech: Turbo 2x kapot of ... ?
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 12:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Melkwezer
- Contacteer:
Vakantiepech: Turbo 2x kapot of ... ?
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Vakantiepech: Turbo 2x kapot of ... ?
Volgens mij zijn er draadstuds gebroken van de uitlaat collector.Als men gas geeft krijgt men dan een sjierpend geluid van uitlaatgassen die tussen de collector en cilinderkop worden geblazen.Zekers als hij vermogen moet leveren dan is het lawaai het meest.
Is makkelijk te zien.Meestal aan eerste stud gans vooraan.Het ziet er zwart van uitlaat gassen....en er is een moer/stud weg....of mischien twee.
Als er ergens anders een stud weg is moet eerst het alu schild worden weggenomen om te controleren.
Dat probleem zal hij op de heenweg ook wel gehad hebben.Wagen trekt ook een stukske minder omdat de turbo niet alle uitlaatdruk krijgt die hij nodig heeft.
Thuis geraken is geen probleem
Rob
Is makkelijk te zien.Meestal aan eerste stud gans vooraan.Het ziet er zwart van uitlaat gassen....en er is een moer/stud weg....of mischien twee.
Als er ergens anders een stud weg is moet eerst het alu schild worden weggenomen om te controleren.
Dat probleem zal hij op de heenweg ook wel gehad hebben.Wagen trekt ook een stukske minder omdat de turbo niet alle uitlaatdruk krijgt die hij nodig heeft.
Thuis geraken is geen probleem
Rob
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 08 okt, 2008 17:20
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Kachtem W-VL
Re: Vakantiepech: Turbo 2x kapot of ... ?
Inderdaad Rob, eerst bout afgebroken + collectror krom gertrokken.
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: Vakantiepech: Turbo 2x kapot of ... ?
hopelijk heeft hij die" oude" turbo niet ginder gelaten.
avatar = Hammerite-user.