vaste 12 v in koffer def 110 tdci

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
pief
Berichten: 38
Lid geworden op: do 15 apr, 2004 10:47
lrocb_lidnr: 1261
Woonplaats: boechout

vaste 12 v in koffer def 110 tdci

Ongelezen bericht door pief »

hoi,

ik wil een 12V aansluiting maken voor ijskastje in de koffer van mijn def 110 sw tdci van 2008
weet er iemand of er toevallig standaard al een draad ligt ?

grtz,

Pief
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3563
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: vaste 12 v in koffer def 110 tdci

Ongelezen bericht door Henk »

Zover ik weet ligt er geen enkele extra kabel naar achteren.
Frigo's type compressie van Engel/National Luna/Waeco gebruiken meestal een 4 mm² aansluitkabel en hebben meestal de iets kleinere stekkeraansluiting die meer ampere aan kan.

Ik zou een extra kabel leggen vanaf je batterij naar je punt van aansluiting, gezekerd met 30A en eventueel nog een spanningsgevoelige relais ertussen om te voorkomen dat je frigo je startbatterij helemaal leeg zuigt.

Zoek hier ook eens op leefbatterij, tweede batterij, frigo etc
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: vaste 12 v in koffer def 110 tdci

Ongelezen bericht door zeerover »

Henk schreef:Zover ik weet ligt er geen enkele extra kabel naar achteren.
Frigo's type compressie van Engel/National Luna/Waeco gebruiken meestal een 4 mm² aansluitkabel en hebben meestal de iets kleinere stekkeraansluiting die meer ampere aan kan.

Ik zou een extra kabel leggen vanaf je batterij naar je punt van aansluiting, gezekerd met 30A en eventueel nog een spanningsgevoelige relais ertussen om te voorkomen dat je frigo je startbatterij helemaal leeg zuigt.

Zoek hier ook eens op leefbatterij, tweede batterij, frigo etc
Achter de rechter luidspreker.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
pief
Berichten: 38
Lid geworden op: do 15 apr, 2004 10:47
lrocb_lidnr: 1261
Woonplaats: boechout

Re: vaste 12 v in koffer def 110 tdci

Ongelezen bericht door pief »

thx allemaal.
zo'n spanningsgevoelige relais klinkt wel interessant, waar kan ik dat vinden en wat moet dat kosten ?

grtz,

Pief
Plaats reactie