dieselpomp/ injectiepomp

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
bert boom
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 03 sep, 2008 21:44
lrocb_lidnr: 1272
Woonplaats: 2800 Mechelen
Contacteer:

dieselpomp/ injectiepomp

Ongelezen bericht door bert boom »

Mijn dieselpomp/ injectiepomp lekt, weet iemand raad?
Bovenaan mijn pomp, waar de gashendel op aangesloten zit, onder dat scharniertje zit ik met een lek.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen en of is er iemand vanuit de buurt (Mechelen) of eventueel wat verder die mij op relatief korte termijn kan helpen; Daarmee bedoel ik (rij er nu nog mee rond) dat wanneer deze pomp (lucas van een 110 2.5 atmosferische diesel '86) er af wordt gehaald ik zo snel mogelijk (dagen/we(e)k(en) kan geholpen worden (eventueel volledig reviseren).
Wat zou mij dat ongeveer kunnen kosten en hoelang ben ik mijn werkpaardje dan kwijt.
Vriendelijke groeten Bert.
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: dieselpomp/ injectiepomp

Ongelezen bericht door zeerover »

bert boom schreef:Mijn dieselpomp/ injectiepomp lekt, weet iemand raad?
Bovenaan mijn pomp, waar de gashendel op aangesloten zit, onder dat scharniertje zit ik met een lek.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen en of is er iemand vanuit de buurt (Mechelen) of eventueel wat verder die mij op relatief korte termijn kan helpen; Daarmee bedoel ik (rij er nu nog mee rond) dat wanneer deze pomp (lucas van een 110 2.5 atmosferische diesel '86) er af wordt gehaald ik zo snel mogelijk (dagen/we(e)k(en) kan geholpen worden (eventueel volledig reviseren).
Wat zou mij dat ongeveer kunnen kosten en hoelang ben ik mijn werkpaardje dan kwijt.
Vriendelijke groeten Bert.
Ik weet waar je deze niet moet herstellen. 8)
viewtopic.php?f=82&t=52197&start=50&hilit=barnard
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: dieselpomp/ injectiepomp

Ongelezen bericht door Vae Victus »

Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2385
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: dieselpomp/ injectiepomp

Ongelezen bericht door De Rob »

bert boom schreef:Mijn dieselpomp/ injectiepomp lekt, weet iemand raad?
Bovenaan mijn pomp, waar de gashendel op aangesloten zit, onder dat scharniertje zit ik met een lek.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen en of is er iemand vanuit de buurt (Mechelen) of eventueel wat verder die mij op relatief korte termijn kan helpen; Daarmee bedoel ik (rij er nu nog mee rond) dat wanneer deze pomp (lucas van een 110 2.5 atmosferische diesel '86) er af wordt gehaald ik zo snel mogelijk (dagen/we(e)k(en) kan geholpen worden (eventueel volledig reviseren).
Wat zou mij dat ongeveer kunnen kosten en hoelang ben ik mijn werkpaardje dan kwijt.
Vriendelijke groeten Bert.
Zo kan het lek niet hersteld worden....doorgang in deksel is ovaal uitgesleten.
Nieuw deksel moet er op....of iemand vinden die na demontage er een busje kan in zetten.
Nieuw deksel alleen te vinden bij dieselpomp herstellers.......maar of ze er één willen meegeven????
Deksel vervangen is wel een beetje prutswerk omdat er het één en ander moet in mekaar gehaakt worden binnenin.

Voor Bosch pompen zijn er wel revisiesetjes voorhanden.

Rob
bert boom
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 03 sep, 2008 21:44
lrocb_lidnr: 1272
Woonplaats: 2800 Mechelen
Contacteer:

Re: dieselpomp/ injectiepomp

Ongelezen bericht door bert boom »

Heb al gehoord dat een totaal revisie max 1000 euro zou kunnen kosten en dat ik er zeker 200 zou kwijt zijn.
Wat is de prijs van een nieuwe dieselpomp, misschien kan dat ook een oplossing zijn, is ze gelijk ook terug afgesteld en gaat mijn wagen "misschien" wat minder verbruiken en of beter rijden.
Is het dan ook beter om een bosch-pomp te plaatsen of hou ik het dan beter bij de (cav?) lucas-pomp
Bedankt alvast voor jullie info.
Bert.
Gebruikersavatar
Vae Victus
LROCB-Member
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
lrocb_lidnr: 983
Woonplaats: SKW

Re: dieselpomp/ injectiepomp

Ongelezen bericht door Vae Victus »

ne nieuwe lucas pomp blijkbaar ergens rond de 500 pond (lrseries.com)
original (bosch) loopt dan direct tegen de 700.
Nekeer hier bij de 3letteraars horen of misschien heeft iemand dat nog op z'n schap liggen.
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2385
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: dieselpomp/ injectiepomp

Ongelezen bericht door De Rob »

bert boom schreef:Heb al gehoord dat een totaal revisie max 1000 euro zou kunnen kosten en dat ik er zeker 200 zou kwijt zijn.
Wat is de prijs van een nieuwe dieselpomp, misschien kan dat ook een oplossing zijn, is ze gelijk ook terug afgesteld en gaat mijn wagen "misschien" wat minder verbruiken en of beter rijden.
Is het dan ook beter om een bosch-pomp te plaatsen of hou ik het dan beter bij de (cav?) lucas-pomp
Bedankt alvast voor jullie info.
Bert.
U zal bij Lucas moeten blijven want Bosch past er niet op.
Rob
Plaats reactie