druk op koelwater expansievat

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Messias
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 01:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Heusden Zolder

druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door Messias »

ik weet niet direct of het iets is maar daarstrak met
het stilleggen van de def toen ik uitstapte hoorde ik een sissend
geluid, motorkap open gedaan en het geluid kwam van het
koelwater expansievat, meter van koelwater nog maar eens bekeken
maar deze stond hetzelfde als anders,
de stop van het koelwater kon ik niet meer bijdraaien, deze stond
vast
moet ik nu beginnen te vrezen voor de joint coulasse?
want is het niet zo dat deze dan druk begint op te bouwen,
olie was wel nog mooi zwart, geen mayonnaisse

greetz
when you do things right people won’t be sure you’ve done anything at all
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door Kris »

Gene stress. Druk op koelsysteem is normaal. Bij joint de culasse loopt de motor ook warm. Als je zeker wil zijn : bij koude motor dop verwijderen van 't expansievat en de motor starten. Als't borrelt heb je prijs. Als't niet borrelt is't goed.
Kris
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door wodan »

Op voorwaarde dat je koelvloeistof bestaat uit koelvloeistof ipv uit water... in dat laatste geval kan je "gasbelletjes" hebben en toch geen lekke koppakking.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door tom D. »

Kris schreef:Gene stress. Druk op koelsysteem is normaal. Bij joint de culasse loopt de motor ook warm. Als je zeker wil zijn : bij koude motor dop verwijderen van 't expansievat en de motor starten. Als't borrelt heb je prijs. Als't niet borrelt is't goed.
+1

ik weet niet hoe het bij een def zit, maar indertijd had ik dat bij de golf ook voor, bleek de dichting in de stop van het tankje stuk te zijn... Probeer eens te achterhalen vanwaar het gesis komt
Gebruikersavatar
Messias
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 01:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Heusden Zolder

Re: druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door Messias »

ja, het gesis komt duidelijk van de stop, dringend een
andere gaan halen dan, expansievat was ook wel nat
aan de stop

greetz
when you do things right people won’t be sure you’ve done anything at all
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door steven 90 »

Als het een 300 tdi is die drukvatjes durven op de naad al eens lekken (bij disco al zeker)
Gebruikersavatar
Messias
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 01:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Heusden Zolder

Re: druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door Messias »

opgelost met nieuwe stop
bedankt voor de info

greetz
when you do things right people won’t be sure you’ve done anything at all
Gebruikersavatar
elbekko
Berichten: 111
Lid geworden op: di 15 jul, 2008 14:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Boutersem
Contacteer:

Re: druk op koelwater expansievat

Ongelezen bericht door elbekko »

Kris schreef:Gene stress. Druk op koelsysteem is normaal. Bij joint de culasse loopt de motor ook warm. Als je zeker wil zijn : bij koude motor dop verwijderen van 't expansievat en de motor starten. Als't borrelt heb je prijs. Als't niet borrelt is't goed.
Het kan zijn dat de bubbelkes er pas komen bij warme motor en wat toeren, dus ge ziet het niet altijd.
Ben
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
Plaats reactie