gezien op wegcode.be

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Zojdson
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 03 dec, 2004 20:06
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Temse

gezien op wegcode.be

Ongelezen bericht door Zojdson »

De verbouwingen die echter een grotere verkeersveiligheid als gevolg hebben mogen toegelaten worden door de Minister van Verkeerswezen of diens gemachtigde, op aanvraag van de verbouwer.
eind artikel 13.2

http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... /131-art13

dus als ik een aanvraag indien om schijfremmen onder mijn series te steken (die remmen tenminste steeds hetzelfde aan beide kanten, met als gevolg dat ik niet moet tegensturen) kan dit goed komen, ware het niet dat we nog steeds in België zitten en ik daar waarschijnlijk 10jaar op moet wachten :?
- 1979 Series3 powered by 200Tdi -
- 1997 Disco1 300tdi-
Gebruikersavatar
tom D.
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Hoegaarden

Re: gezien op wegcode.be

Ongelezen bericht door tom D. »

Zojdson schreef:De verbouwingen die echter een grotere verkeersveiligheid als gevolg hebben mogen toegelaten worden door de Minister van Verkeerswezen of diens gemachtigde, op aanvraag van de verbouwer.
eind artikel 13.2

http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... /131-art13

dus als ik een aanvraag indien om schijfremmen onder mijn series te steken (die remmen tenminste steeds hetzelfde aan beide kanten, met als gevolg dat ik niet moet tegensturen) kan dit goed komen, ware het niet dat we nog steeds in België zitten en ik daar waarschijnlijk 10jaar op moet wachten :?
Dromen kan geen kwaad zeker :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: gezien op wegcode.be

Ongelezen bericht door wodan »

Goedgelovig...

Bekijk je loonbriefke eens, misschien wordt je terug wakker ;)
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: gezien op wegcode.be

Ongelezen bericht door Kris »

Een artikel 13 op 1 april is al zeker een aanzet tot addertjes onder het gras : lees artikel 6 eens. Dat artikel vertelt wie een goedkeuringsprocedure mag opstarten :thumbdown: :lol: :wave:
Kris
Gebruikersavatar
Renaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 18 jan, 2007 16:39
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Leuven

Re: gezien op wegcode.be

Ongelezen bericht door Renaat »

Zojdson schreef:De verbouwingen die echter een grotere verkeersveiligheid als gevolg hebben mogen toegelaten worden door de Minister van Verkeerswezen of diens gemachtigde, op aanvraag van de verbouwer.
eind artikel 13.2

http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... /131-art13

dus als ik een aanvraag indien om schijfremmen onder mijn series te steken (die remmen tenminste steeds hetzelfde aan beide kanten, met als gevolg dat ik niet moet tegensturen) kan dit goed komen, ware het niet dat we nog steeds in België zitten en ik daar waarschijnlijk 10jaar op moet wachten :?
En als je het van te voren vraagt aan de keuring?
Als die remmen een E-attest hebben kan je misschien kans maken?
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: gezien op wegcode.be

Ongelezen bericht door Kris »

Renaat schreef:
Zojdson schreef:De verbouwingen die echter een grotere verkeersveiligheid als gevolg hebben mogen toegelaten worden door de Minister van Verkeerswezen of diens gemachtigde, op aanvraag van de verbouwer.
eind artikel 13.2

http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... /131-art13

dus als ik een aanvraag indien om schijfremmen onder mijn series te steken (die remmen tenminste steeds hetzelfde aan beide kanten, met als gevolg dat quote]

En als je het van te voren vraagt aan de keuring?
Als die remmen een E-attest hebben kan je misschien kans maken?
ik niet moet tegensturen) kan dit goed komen, ware het niet dat we nog steeds in België zitten en ik daar waarschijnlijk 10jaar op moet wachten :?[/

Driewerf helaas. Keuring mag alleen maar keuren (en soms dingen niet zien waarvan we verontwaardigd zijn als ze ze zien)
Kris
Plaats reactie