Mijn RRC (2.5 VM) start sinds een tijdje nogal moeilijk.
Koude start:
Na 1x voorgloeien start hij nooit, en gaat de starter niet gigantisch snel rond (merkbaar trager dan normaal, maar nog wel snel genoeg).
Na 2e keer voorgloeien wil hij na een tijdje meestal wel starten, al gebeurd het de laatste tijd ook wel eens dat ik nog eens een 3e keer moet proberen
Warme start:
Starter gaat aan normale snelheid rond, en ik kan redelijk starten (al duurt het wel enkele seconden).
Daarnaast lekt er diesel ergens aan zijn dieselpomp. Dat doet mij vermoeden dat hij ergens lucht trekt en daardoor moeilijk start.
Of zou het aan de gloeikaarsen kunnen liggen?
Stationair draait hij ook niet meer zoals het moet (rond de 1000 toeren) maar zakt soms zelfs terug tot 500 toeren. Gevolg daarvan is dat bij het terugschakelen als je aan het rijden bent hij precies de neiging heeft om stil te willen vallen.
Iemand die me kan wijzen waar ik best eens naar kijk (of laat kijken)?
Startproblemen RRC 2.5 VM
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 19:54
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Minderhout
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Startproblemen RRC 2.5 VM
herstel of vervang de mazoutpomp hopelijk is dan alles opgelost.ax_crosser schreef:Mijn RRC (2.5 VM) start sinds een tijdje nogal moeilijk.
Koude start:
Na 1x voorgloeien start hij nooit, en gaat de starter niet gigantisch snel rond (merkbaar trager dan normaal, maar nog wel snel genoeg).
Na 2e keer voorgloeien wil hij na een tijdje meestal wel starten, al gebeurd het de laatste tijd ook wel eens dat ik nog eens een 3e keer moet proberen
Warme start:
Starter gaat aan normale snelheid rond, en ik kan redelijk starten (al duurt het wel enkele seconden).
Daarnaast lekt er diesel ergens aan zijn dieselpomp. Dat doet mij vermoeden dat hij ergens lucht trekt en daardoor moeilijk start.
Of zou het aan de gloeikaarsen kunnen liggen?
Stationair draait hij ook niet meer zoals het moet (rond de 1000 toeren) maar zakt soms zelfs terug tot 500 toeren. Gevolg daarvan is dat bij het terugschakelen als je aan het rijden bent hij precies de neiging heeft om stil te willen vallen.
Iemand die me kan wijzen waar ik best eens naar kijk (of laat kijken)?
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
Re: Startproblemen RRC 2.5 VM
VM die slecht start ?
den uwe heeft precies enkele kleine kwalen .
de VM heeft een opvoerpomp die links van t blok zit .
kan soms lekken. als de lek erna zit, ni panikeren, ze zal zelden lucht
n t systeemtrekken omdat de opvoerpomp (als ze werkt) vrij goed druk geeft.(zal eerder de mazout naar buiten pompen) .
-controleer eerst of deze opvoerpomp nog zijn werk doet.
: draai de ontlucht nippel op de mazoutfilter open en pomp met de hendel
op de opvoerpomp en kijk of er mazout uit de filter komt.
als de mazoutlek aan de pomp zelf zit ,zit ze meestal aan de gashendel.
de bourage van de gashendel kan wel eens verslijten , en de as
van de gashendel kan ook speling krijgen .
- pomp laten herstellen/ reviseren is dan de makkelijkste oplossing.
-bekijk ook eens of de gloeibougies 12 volt krijgen als ge voorgloeid .
en of ze in orde zijn .
(VM heeft dit nodig om te starten).
- dat traag rondgaan van de starter is soms de schuld van de povere massakabel. (btdt) extra massa van accu naar blok doet dikwijls wonderen
voor de VM starter .
christiaan F
den uwe heeft precies enkele kleine kwalen .
de VM heeft een opvoerpomp die links van t blok zit .
kan soms lekken. als de lek erna zit, ni panikeren, ze zal zelden lucht
n t systeemtrekken omdat de opvoerpomp (als ze werkt) vrij goed druk geeft.(zal eerder de mazout naar buiten pompen) .
-controleer eerst of deze opvoerpomp nog zijn werk doet.
: draai de ontlucht nippel op de mazoutfilter open en pomp met de hendel
op de opvoerpomp en kijk of er mazout uit de filter komt.
als de mazoutlek aan de pomp zelf zit ,zit ze meestal aan de gashendel.
de bourage van de gashendel kan wel eens verslijten , en de as
van de gashendel kan ook speling krijgen .
- pomp laten herstellen/ reviseren is dan de makkelijkste oplossing.
-bekijk ook eens of de gloeibougies 12 volt krijgen als ge voorgloeid .
en of ze in orde zijn .
(VM heeft dit nodig om te starten).
- dat traag rondgaan van de starter is soms de schuld van de povere massakabel. (btdt) extra massa van accu naar blok doet dikwijls wonderen
voor de VM starter .
christiaan F
rijden en sleutelen , t is een hobby
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2008 19:54
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Minderhout
Re: Startproblemen RRC 2.5 VM
Ik zal de tips van Christiaan eens proberen, merci.