winchbumper pedrelakken

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
janpauwels23007
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 07 jan, 2008 20:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: berlare/merelbeke

winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door janpauwels23007 »

ik zou mijn winchbumper willen laten poederlakken en ik heb gehoord dat er ook galakt kan worden op galvanis. ik had het gedacht aan gezien ik denk dat galvanis langer meegaat hem eerst te laten zandstralen galvaniseren ipv metal en dan poederlakken. iemand een idee of dit gaat ,of de lak dan nog mooi is?
gts
Gebruikersavatar
mad max airbrush design
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Essen
Contacteer:

Re: winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

moet ge wel gaatjes gaan boren voor in en uitloop van de zink
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Gebruikersavatar
wally
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 12 mei, 2008 00:12
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: aalter, eust-vloandern

Re: winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door wally »

mad max airbrush design schreef:moet ge wel gaatjes gaan boren voor in en uitloop van de zink
tes genen tubulairen ;)
dents are like scratches with a better story


Lidnr.:1046
seriesfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 07 mei, 2004 21:21
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: maaseik

Re: winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door seriesfan »

Altijd eerst laten verzinken en dan coaten,als de coating dan beschadigd wordt dan gaat het tenminste niet roesten,zo laten wij he ook doen op het werk.
Waartoe zijn wij op aarde ?
Gebruikersavatar
fredjes
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 apr, 2008 14:52
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Bevelly Hills

Re: winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door fredjes »

Van poederlakken weet ik niks ! En ben er ook zo geen voorstander van.
Heb al vaak gehoord dat het toch terug lost of afschilfert of eronder roest, ...

Ik heb mijnen bumper laten zandstralen, galvaniseren, primer voor non ferro metalen, en dan 2K lak, en dat houd toch nogal stand.

Maar als ge hem perse wilt poederlakken bent ge met dit antwoord niks.

Wat ik wel weet is dat als ge iets los (een los stuk, bumper, eenmalig ding,...) wilt laten poederlakken het nooit zo fijn gedaan is als dat het uit fabriek komt.
Het gaat over het magnetiseren van uw metaal waarnaar uw "verf" wordt aangetrokken. Deste beter dit magnetisme is afgesteld (duurtijd, sterkte, enz) deste beter uw lakresultaat, mooi strak dus. Als ge iets 'los' laat poederlakken kunnen ze niet op zoek gaan naar de beste afstellingen dus hebt ge vaak een 'appelsienhuid' effect op uwe lak.
DEF td5 '00
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
seriesfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 07 mei, 2004 21:21
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: maaseik

Re: winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door seriesfan »

Wij laten dit al jaar doen,er is bij ons nog nooit poederlak afgeschilvert,als het eerst wordt gegalvaniseerd kan het niet eronder gaat roesten en is de hechting van de poederlak veel beter;
Waartoe zijn wij op aarde ?
P
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 11:08
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Bocholt/Moerbeke

Re: winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door P »

Galvaniseren en poederlakken is niet de beste oplossing. Poederlak op galva heeft geen goede hechting en geeft zelden een mooi resultaat.

Beter is om te stralen en beitsen, drogen in een oven, dan metaliseren en onmiddellijk poederlakken. De hechting en kans op barstjes in de poederlak door steenslag zijn dan bijna onbestaande.

Deze tip kreeg ik van een poederlakbedrijf waar ik regelmatig delen laat lakken. Dit naar aanleiding van vers gegalvaniseerde lichtbeschermers die ik liet poederlakken. Ze hebben het oppervlak moeten opschuren, druipertjes afvijlen en extra moeten beitsen en 2X poederlakken om een goed ogend resultaat te krijgen. Galvanisatie is ook nooit 100% vlak en heeft zeker last van die uitloopdruipers, puntjes en andere oneffenheden. Ze konden ook het afspringen van lak niet garanderen. Ook moet ge bij metalisatie geen gaten boren.

Neem voor zwart ral 9005 bij voorkeur een glansgraad van 5 tot 30%. Persoonlijk vraag ik ook steeds om een Tiger, Dupont of Akzo poederlak.
Oxyplast, Valspar, IGP of een Italiaanse poeder wil ik nooit.
Gebruikersavatar
Renaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 18 jan, 2007 16:39
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Leuven

Re: winchbumper pedrelakken

Ongelezen bericht door Renaat »

P schreef:Galvaniseren en poederlakken is niet de beste oplossing. Poederlak op galva heeft geen goede hechting en geeft zelden een mooi resultaat.

Beter is om te stralen en beitsen, drogen in een oven, dan metaliseren en onmiddellijk poederlakken. De hechting en kans op barstjes in de poederlak door steenslag zijn dan bijna onbestaande.

Deze tip kreeg ik van een poederlakbedrijf waar ik regelmatig delen laat lakken. Dit naar aanleiding van vers gegalvaniseerde lichtbeschermers die ik liet poederlakken. Ze hebben het oppervlak moeten opschuren, druipertjes afvijlen en extra moeten beitsen en 2X poederlakken om een goed ogend resultaat te krijgen. Galvanisatie is ook nooit 100% vlak en heeft zeker last van die uitloopdruipers, puntjes en andere oneffenheden. Ze konden ook het afspringen van lak niet garanderen. Ook moet ge bij metalisatie geen gaten boren.

Neem voor zwart ral 9005 bij voorkeur een glansgraad van 5 tot 30%. Persoonlijk vraag ik ook steeds om een Tiger, Dupont of Akzo poederlak.
Oxyplast, Valspar, IGP of een Italiaanse poeder wil ik nooit.
Hoort eens bij GIMOTEC in Malle
Die heeft ook ervaring met land rover
ik heb mijn velgen laten doen en zeer content van
Plaats reactie