achterlicht

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

achterlicht

Ongelezen bericht door techniiek »

hallo ,

Ik heb een probleem met mijn rechter achterlicht,lamp brand niet remlicht werkt wel linker achterlicht werk ook .
volgens de schema's in de rave komt de spanning via een oranje rode draad voor links en rechts,bij mijn defender TD5 90 1999 is het linker achterlicht een zwart rode draad en het rechter achterlicht een oranje rode draad.
alle zekeringen zijn ok
Weet iemand waar deze draden naartoe lopen en waarom links en rechts gescheiden is?

Mvg
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door De Rob »

Controleer eerst maar eens of in de socket en de fiche van de bedrading er geen kontakt is weggeroest.Aan de lopende band hebben td5 wagens van die leeftijd zoiets voor.De aansluitingen hangen constant in het water en slijk.
Rob
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door techniiek »

Rob,zal morgen eens de achterste stekker losmaken aan de rechter achterkant en nog eens meten we zullen zien ;)

Mvg
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door techniiek »

De stekker op het achterlicht is nog ok alleen geen spanning op rechter achterlicht .
Zover ik kon zien ook geen schade aan de kabel bundel die uit de chassis balk komt .
Kan iemand zeggen waar die bundel binnen komt :?:

Mvg
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door steven 90 »

Kant passagier ter hoogte van de bulkhead komt die buiten.
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door techniiek »

is er ook een verklaring waarom de schema's in de rave niet kloppen :?:
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door De Rob »

techniiek schreef:De stekker op het achterlicht is nog ok alleen geen spanning op rechter achterlicht .
Zover ik kon zien ook geen schade aan de kabel bundel die uit de chassis balk komt .
Kan iemand zeggen waar die bundel binnen komt :?:

Mvg

Ja maar, hebt ge gemeten op die twee kontakjes op de kabelboom...... de stop en het stand/achterlicht .
Rob
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door techniiek »

De Rob schreef:
techniiek schreef:De stekker op het achterlicht is nog ok alleen geen spanning op rechter achterlicht .
Zover ik kon zien ook geen schade aan de kabel bundel die uit de chassis balk komt .
Kan iemand zeggen waar die bundel binnen komt :?:

Mvg

Ja maar, hebt ge gemeten op die twee kontakjes op de kabelboom...... de stop en het stand/achterlicht .
Rob
ja maar geen spanning dus ga ik zoeken van het begin,waar de kabelboom vertrekt :!: maar de rave klopt niet kleuren komen niet overeen, bij mij links en rechter achterlicht apart dus twee kleuren
In de rave één draad,dus terug dashbord open.

Mvg
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

Re: achterlicht

Ongelezen bericht door techniiek »

Probleem opgelost,de draad die naar de rechter achterlicht loopt is onderbroken vanaf de stekker onder het expantie vat naar het rechter achterlicht, de bundel loopt in de chassis balk. :?
Een nieuwe kabel getrokken en terug licht .

Mvg
Plaats reactie