P38 Diesel - Verschillende motortypes
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 12:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Melkwezer
- Contacteer:
P38 Diesel - Verschillende motortypes
Ben aan't uitkijken naar nen vervanger voor den Disco II.
Nu, ofwel kies ik terug voor nen DII, ofwel zou ik toch eens durven om voor een P38 te gaan kiezen. Vrouwke heeft dat altijd nen mooie auto gevonden, ik trouwens ook. Voorwaarden voor de opvolger:
- 5 zitplaatsen
- genoeg mogen trekken (liefst 3500kg)
Door de 5 zitplaatsen ben ik al bijna verplicht om voor nen diesel te kiezen, zie het niet zitten om die taxen op nen 4.6 te betalen ofzo...
Had graag ook nen automaat gehad, maar is den automaat van den P38 wel aan te raden? Ik bedoel dan, verliest den diesel niet teveel van het al weinig power dat die heeft daardoor?
En dan de hamvraag:
Er zijn P38 Diesels geweest met verschillende motor-types als ik me niet vergis??? Welke zijn de "goei", van welk jaar, hoe te herkennen, welke uitvoering? etc...
Nu, ofwel kies ik terug voor nen DII, ofwel zou ik toch eens durven om voor een P38 te gaan kiezen. Vrouwke heeft dat altijd nen mooie auto gevonden, ik trouwens ook. Voorwaarden voor de opvolger:
- 5 zitplaatsen
- genoeg mogen trekken (liefst 3500kg)
Door de 5 zitplaatsen ben ik al bijna verplicht om voor nen diesel te kiezen, zie het niet zitten om die taxen op nen 4.6 te betalen ofzo...
Had graag ook nen automaat gehad, maar is den automaat van den P38 wel aan te raden? Ik bedoel dan, verliest den diesel niet teveel van het al weinig power dat die heeft daardoor?
En dan de hamvraag:
Er zijn P38 Diesels geweest met verschillende motor-types als ik me niet vergis??? Welke zijn de "goei", van welk jaar, hoe te herkennen, welke uitvoering? etc...
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
- Guytn
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 10:59
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Torhout
- Contacteer:
Re: P38 Diesel - Verschillende motortypes
Ik zou voor ne D3 automaat gaan... Goedkoop tweedehands... Machtig goeie auto's! Bedrijfszekerder dan een P38!
~ LR Defender 110 TD4 ~
- Vae Victus
- LROCB-Member
- Berichten: 637
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 21:37
- lrocb_lidnr: 983
- Woonplaats: SKW
Re: P38 Diesel - Verschillende motortypes
waarom den DII vervangen? Iedereen weet dat de P38's "moeilijke" wagens zijn.
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 12:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Melkwezer
- Contacteer:
Re: P38 Diesel - Verschillende motortypes
Vae Victus schreef:waarom den DII vervangen? Iedereen weet dat de P38's "moeilijke" wagens zijn.
Ik ben ook nen moeilijke
DII is van de zaak, zien om iets dat weinig verbruikt en snel bolt op de zaak te kopen en iets gelijk nen P38 of nen DII privé. Den DII overkopen is een optie, maar ik wil eigenlijk ook wel es de P38 toer op
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 12:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Melkwezer
- Contacteer:
Re: P38 Diesel - Verschillende motortypes
Budget is 3000 tot 5000 EUR, daarvoor heb ik gene D3, anders was dat zeker en vast een optieGuytn schreef:Ik zou voor ne D3 automaat gaan... Goedkoop tweedehands... Machtig goeie auto's! Bedrijfszekerder dan een P38!
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: P38 Diesel - Verschillende motortypes
P38 diesel van die prijs ....is ook zoveel nog op het spaarboekje voor onderhoud.Maxweasel schreef:Budget is 3000 tot 5000 EUR, daarvoor heb ik gene D3, anders was dat zeker en vast een optieGuytn schreef:Ik zou voor ne D3 automaat gaan... Goedkoop tweedehands... Machtig goeie auto's! Bedrijfszekerder dan een P38!
Rob
- elbekko
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di 15 jul, 2008 14:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Boutersem
- Contacteer:
Re: P38 Diesel - Verschillende motortypes
Ne P38 4.0 op LPG, ge spaart de extra taksen uit aan de pomp... en ge zit niet met diene tamme BMW blok.
Ben
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
- Escape
- Berichten: 525
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: P38 Diesel - Verschillende motortypes
Helaas geldt da nie voor personenwagens, wegentax is al genoeg en komt nog LPG-tax bij ook.elbekko schreef:Ne P38 4.0 op LPG, ge spaart de extra taksen uit aan de pomp... en ge zit niet met diene tamme BMW blok.
D'r is maar enen dieselblok geleverd, den BMW M51. Afhankelijk van het jaar met of zonder EGR en metalen of kunststof inlaatspruitstuk, maar verder nie veel verschillen (veel minder dan de V8 GEMS vs Bosch).
Hoeft in onderhoud niet duurder te zijn dan nen DII, recup wisselstukken zijn zeker zo makkelijk te vinden en biedt toch een pak meer auto. Alleen vind ik zelf den TD5 ook wel nen aangenamere motor dan den M51...
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)