dieselgas

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
mad max airbrush design
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Essen
Contacteer:

dieselgas

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

heb zo links en rechts zo was info opgezocht over dieselgas of zoals men bij de ausies over dualfuel heeft
dit heeft zoals ik lees niet anders dan voordelen voor de mazoutbrander
-meer vermogen
-propere uitlaat
-voordelig verbruik
-.......
graag had ik hier wat reacties over gehad omdat het mijn interesse wel heeft
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Wolf »

Dat heeft me ook altijd fei geinteresseerd, alleen krijgt ge dat in Belgie nooit gehomologeerd.
Dit ondanks alle voordelen zoals vooral propere verbranding. :(
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door wodan »

Is voor alles beter, behalve voor de staatskas.
(LPG is goedkoper, je hebt vermogen toename die niet taxeerbaar is)

Dus tenzij Europa dit ineens gaat promoten / verplicht toelaten, zal dat hier altijd illegaal zijn.

Dat wil niet zeggen dat het niet toepasbaar is :think:
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Kris »

Wolf schreef:Dat heeft me ook altijd fei geinteresseerd, alleen krijgt ge dat in Belgie nooit gehomologeerd.
Dit ondanks alle voordelen zoals vooral propere verbranding. :(
Hoe kunde nu een properder verbranding krijgen als je met dezelfde hoeveelheid lucht méér brandstof wil verbranden ? Laat ons zeggen dat je iets minder pollueert in vergelijking met een tot hetzelfde vermogen opgekietelde diesel die dezelfde belasting ondergaat omdat het LPG-gedeelte minder schadelijk is.

Als ge dan toch zo enthousiast wil zijn over gas en propere verbranding en groenigheid dan steek je toch gewoon een benzinemotor op LPG onder uw motorkap ? :sick:

Om LPG (of benzine) optimaal op te stoken moet de verhouding lucht - brandstof min of meer constant zijn terwijl een atmosferische dieselmotor bij elke inlaatslag evenveel lucht binnenhapt.

:angel:
Kris
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Kris »

wodan schreef:Is voor alles beter, behalve voor de staatskas.
Tja; staatskas moet natuurlijk gevuld worden om ondermeer de pensioenen van de oudjes te betalen en om gaten in de wegen te vullen en om ons klein mannen 't alfabet te leren. :lol: :lol: :lol:

Wat niet belet dat wat mij betreft LPG-aangedreven benzinemotoren zowel een belastingsincentive als accijnsvrije LPG mogen krijgen omdat ze ondermeer géén NOx noch roet uitstoten.
Kris
Gebruikersavatar
brutus 2-zak
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 16:11
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zelzate

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

Walter bolt al jaren offroad met een peugeot diesel motor met lpg injectie

scheelt een 30pk
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Wolf »

Kriske, ik ken er ook het fijne niet van hé, tis daarom dat ik geinteresseerd ben.
Ik kan er helemaal naast zijn, maar volgens wat ik vroeger gelezen heb (want dat systeem is al serieus oud) dacht ik dat een deel van de lucht vervangen wordt door gas. en zo de betere verbranding tot gevolg heeft.

Spijtig dat hier iemand de inhoud van dit forum vernietigd heeft want over dit item is vroeger ook al serieus gememd geweest.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 08:59
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: As
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Erwin »

Afbeelding..........................Afbeelding...........................Afbeelding
Gebruikersavatar
mad max airbrush design
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Essen
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

naar ik vernomen heb zou als ge normaal op diesel rijdt maar zo'n 80% van de ingespoten diesel daadwerkelijk worden benut, door er een mengsel van diesel en gas in te spuiten zou de verbranding optimaal zijn en daarom properder dan enkel diesel
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Gebruikersavatar
brutus 2-zak
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 16:11
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zelzate

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

xxx & Tornado schreef:
Kris schreef:Hoe kunde nu een properder verbranding krijgen als je. . . . .
Formidabele vent onze Kris.
Dat al die de ingenieurs van Volvo nu net DAAR nog niet aan dachten en onze Kris WEL.
;)

Komaan Kris, Google eens 5 minuutjes en je zal zien dat Volvo (en niet alleen Volvo) daar ERNSTIG mee bezig is.
;)

ge snapt het niet he ,

diesel met LPG is "vuiler" dan benzine met lpg
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Kris »

xxx & Tornado schreef:Wie snapt hier WAT niet.
De discussie gaat niet over Diesel + Gas versus Benzine + Gas
Maar wel over Diesel versus Diesel + Gas.
Zucht.
Jangeltje,

Zoals ik schreef is Diesel + Gas properder dan Diesel alleen (voor 't zelfde aantal ezelskracht) maar is LPG alleen vééééééél properder dan Diesel + Gas.

Wat die slimmerds van Volvo proberen bereiken is méér power uit hunne dieselblok halen met betere emissiewaarden dan de euro-normen opleggen en Diesel + Gas is één van de pistes omdat Gas alleen niet lukt zonder (onderhoudsintensieve boegies) en omdat Gas - net als benzine - het liever doet in een sneldraaiende motor dan in een traagdraaiende die't lang uithoudt.
Kris
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door De Rob »

Vijftien,twintig jaar geleden stond er in Billing steeds een stand die dit systeem demonstreerde en te koop had.
Het stond indertijd gedemonstreert op een RRC VM.
Hoe werkte dit spel?
De lpg ontspanner was maar ter grootte van koffietas....zodat er niet te veel gasdoorlaat kon plaatsvinden.Het was trouwens niet nodig om een grote ontspanner te hebben.
Er werd pas gas bijgevoegd(vacuum)als de motor 80% van zijn vermogen leverde.De spontane ontbranding van de fuel liet de lpg ook mee ontbranden.Dus niets met bougies en vonken te maken.
Omdat de dieselpomp verminderd met diesel geven bij een bepaald toerental bleef toch de motor op toeren omdat het gas mee voor vermogen zorgde.
Dit reduceerde het diesel verbruik met 20%..Dus was er ook een meer zuivere uitlaat.
Waarom hielden ze zich in U.K daar mee bezig.....en niet hier? Omdat diesel steeds verschrikkelijk duur is geweest in U.K toz hier bij ons en lpg een pak goedkoper was.Dus scheelde dat een pak(ske) in de portemonnéé..Eigenlijk was dit begonnen als gefoefel om in de zakken van vadertje staat te zitten.En omdat in U.K nu eenmaal meer mocht en mogelijk was......Het was dus eigenlijk pas op die 20% dat het profijt zat.....het verschil in de prijs van diesel en lpg.
De lpg werd natuurlijk mee door de inlaat collector aangezogen en niet door de injecteurs geinjecteert zoals mischien hier een hoop mensen zouden kunnen denken.
Dus, Het kon alleen maar op dieselmotoren met een traditionele injectiepomp.Ik zie het nog niet gebeuren dat diesel hogedruk pompverstuivers en diesel commonrailsystemen lpg gaan kunnen injecteren.
Rob
.
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Wolf »

De Rob schreef: De lpg werd natuurlijk mee door de inlaat collector aangezogen en niet door de injecteurs geinjecteert zoals mischien hier een hoop mensen zouden kunnen denken.
Rob.
Dan was ik er niet naast hé: LPG vervangt een deel lucht.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door De Rob »

Wolf schreef:
De Rob schreef: De lpg werd natuurlijk mee door de inlaat collector aangezogen en niet door de injecteurs geinjecteert zoals mischien hier een hoop mensen zouden kunnen denken.
Rob.
Dan was ik er niet naast hé: LPG vervangt een deel lucht.

Neen, lpg vervangt een deel diesel dat de injectiepomp niet meer geeft.De hoeveelheid aangezogen lucht blijft dezelfde.Er word onderweg wel lpg bij toegevoegd tot een maximum dat die kleine ontspanner toelaat.
Dju, we gaan de xxx zijn Hiclone nog van onder het stof vandaan moeten halen. :lol:
Rob
Gebruikersavatar
mad max airbrush design
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Essen
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

had ook ergens gelezen dat ze ondertussen al verschillende systemen hadden ook voor een tdi
laat ik nu een 300 tdi hebben zeker
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door wodan »

De Rob schreef:Ik zie het nog niet gebeuren dat diesel hogedruk pompverstuivers en diesel commonrailsystemen lpg gaan kunnen injecteren.
Google eens... zelfs voor de Ami bakken (common rail) bestaan er kant en klare kits.

Zie bv: http://www.dieselpowermag.com/tech/0905 ... to_02.html
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
seriesfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 07 mei, 2004 21:21
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: maaseik

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door seriesfan »

Kijk eens op de site van garage May in Maaseik, die heeft zelf een jeep met Rocky motor op diesel/lpg draaien.
Waartoe zijn wij op aarde ?
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door De Rob »

wodan schreef:
De Rob schreef:Ik zie het nog niet gebeuren dat diesel hogedruk pompverstuivers en diesel commonrailsystemen lpg gaan kunnen injecteren.
Google eens... zelfs voor de Ami bakken (common rail) bestaan er kant en klare kits.

Zie bv: http://www.dieselpowermag.com/tech/0905 ... to_02.html

Jaja,maar ze plaatsen vier aparte valves bij met leidingen naar elke cilinder... en ze boren een gat in elke buis van het inlaatspruitstuk..
Niet door de originele commonrails,welke ik bedoelde.
Rob
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door Wolf »

Zouden ze dat zien als ik zoiet laat installeren op mijn 200Tdi?
Misschien de mannen van de douane?
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
mad max airbrush design
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Essen
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

heb een tel nummer van die mannen in maaseik gehad met de vraag om eens te bellen voor die info hou jullie hiervan wel op de hoogte
ik denk dat je veel kan verstoppen zo ook die lpg tank omdat naar mijn inziens geen grote nodig hebt omdat ge niet heel veel inspuit en deze tank er kunt laten uitzien als een luchtvat (mischien met een sticker van laat ik maar zeggen viaair)
die mannen van de douane zijn ook niet heel slim
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door steven 90 »

Je gaat altijd rondrijden met een drukvat vol lpg hoe klein ook en ne hoop andere prul dat niet gekeurd is,dus als je bv eens een brand krijgt dan mag uwe lpg er niks mee te maken hebben,je gaat er last mee krijgen....
Persoonlijk vind ik het geen goed idee om met zoiets te liggen prullen,kan je beter met bio brandstof prullen dan kan je alleen uwe pomp en verstuivers in de frut draaien.
En het is niet omdat hij daar op draait dat dit ook goed is voor de blok,er zijn ook moderne benzine blokken die niet tegen lpg kunnen of die er nooit goed op draaien.
Gebruikersavatar
wodan
Vaste Waarde
Berichten: 464
Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
Woonplaats: O-VL

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door wodan »

De Rob schreef:
wodan schreef:
De Rob schreef:Ik zie het nog niet gebeuren dat diesel hogedruk pompverstuivers en diesel commonrailsystemen lpg gaan kunnen injecteren.
Google eens... zelfs voor de Ami bakken (common rail) bestaan er kant en klare kits.

Zie bv: http://www.dieselpowermag.com/tech/0905 ... to_02.html

Jaja,maar ze plaatsen vier aparte valves bij met leidingen naar elke cilinder... en ze boren een gat in elke buis van het inlaatspruitstuk..
Niet door de originele commonrails,welke ik bedoelde.
Rob

Moh bah neen, ze gebruiken 4 gaskleppen om het debiet te kunnen regelen, en doen dat op een V8 rechtstreeks op de inlaatcollector...
Natuurlijk dat ze dat gas niet op de common rail aansluiten...
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door De Rob »

steven 90 schreef:Je gaat altijd rondrijden met een drukvat vol lpg hoe klein ook en ne hoop andere prul dat niet gekeurd is,dus als je bv eens een brand krijgt dan mag uwe lpg er niks mee te maken hebben,je gaat er last mee krijgen....
Persoonlijk vind ik het geen goed idee om met zoiets te liggen prullen,kan je beter met bio brandstof prullen dan kan je alleen uwe pomp en verstuivers in de frut draaien.
En het is niet omdat hij daar op draait dat dit ook goed is voor de blok,er zijn ook moderne benzine blokken die niet tegen lpg kunnen of die er nooit goed op draaien.

Onze oudste heeft een 4x4 Subaru Forrester 2,0ltr met 230pk op lpg.( op vermogenbank gemeten bij Van Asbroeck in Morkhoven) .
Rob
Gebruikersavatar
mad max airbrush design
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 18:09
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Essen
Contacteer:

Re: dieselgas

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

Ik ben daarstarks naar may in maaseik geweest en die heeft er al een paar geinstaleerd op off-roaders en da werkt heel goed
maar hij is terughoudend om het op een streetlegal te plaatsen kwestie van aansprakelijkheid ingeval van een ongeval (kan ik wel inkomen)
maar zoek verder heb nog wel wat tijd voor zij af is
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Plaats reactie