lekkage td5

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
janpauwels23007
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 07 jan, 2008 20:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: berlare/merelbeke

lekkage td5

Ongelezen bericht door janpauwels23007 »

er lekt olie lang de motor achteraan langs de linker kant. de kleppendekseldichting is niet zo lang geleden vervangen. ik dacht dat ik gehoord had dat er verschillende soorten bestaan voor een def td5 van 2000 klopt dit en is het beter om bij het plaatsen van een nieuwe dichtingspasta te gebruiken (ook naast het halve maantje)?
moest het de brandstofdrukregelaar zijn hoe kan ik zien dat het van daar komt(ruikt het dan sterk naar mazout)?is er daar een tip voor?

komt het veel voor dat het zwarte rond schijfje langs de achterkant van het blok begint te lekken?
alvast bedankt
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

Re: lekkage td5

Ongelezen bericht door techniiek »

als het de brandstofdrukregelaar is wat veel voorkomt bij een Td5 zit aan de kant van het expantie vat,ge kunt er niet naast kijken bij zwaar lekken

Mvg
janpauwels23007
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 07 jan, 2008 20:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: berlare/merelbeke

Re: lekkage td5

Ongelezen bericht door janpauwels23007 »

tis dienen dienen maar tkomt ook wat van erboven wat... ruikt het dat sterk naar mazout??
techniiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
lrocb_lidnr: 1147
Woonplaats: Aalter

Re: lekkage td5

Ongelezen bericht door techniiek »

als je recent de dichting van het kleppendeksel hebt vervangen zou het kunnen dat daar ook nog een lek zit,de halve maantjes insmeren met vloeibare pakking en alles gelijkmatig aanspannen zou moeten dicht zijn .

mvg
janpauwels23007
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 07 jan, 2008 20:29
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: berlare/merelbeke

Re: lekkage td5

Ongelezen bericht door janpauwels23007 »

moét dat een nieuwe zijn of heeft het zin het met de oude te proberen aangezien hij nog niet zo oud is
Plaats reactie