Mazoutpomp 300tdi

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Bely90
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 13:52
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Olen

Mazoutpomp 300tdi

Ongelezen bericht door Bely90 »

Naar welke kant moet het stangetje van de mazoutpomp gedraaid worden om ze dicht te draaien?
Of nog beter, hoe ver uit is de originele stand?

Merci
A dirty mind is a joy forever
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: Mazoutpomp 300tdi

Ongelezen bericht door steven 90 »

Als het voor de keuring is,gewoon de gaskabel goed los leggen,motor gaat uit versnelling naar max toeren maar krijgt toch minder mazout.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Mazoutpomp 300tdi

Ongelezen bericht door De Rob »

Het is wel de regelstelschroef achteraan de pomp met sleutel 13mm dat u bedoeld?
Uitdraaien is minder diesel.Stationair toerental verminderd dan ook..Dit toerental kan men dan bijstellen met stelschroefje bovenaan sleutel 10mm een beetje in te draaien.
Rob
Gebruikersavatar
Bely90
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 13:52
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Olen

Re: Mazoutpomp 300tdi

Ongelezen bericht door Bely90 »

Hoofdreden is dat de vorige eigenaar de pomp bijna dicht had gedraaid. Bergop op de autostrade vb put in Boir moest ik naar 3e terugschakelen. Daarna hebben we "in't veld" een beetje bijgedraaid maar niet echt gekeken hoeveel juist. Daarom had ik alles graag ongeveer terug origineel gehad.
Over die boutjes, der is da bovenste, om de max gas bij te stellen. sleutel 10 mm om tegenmoer los te zetten. Onderaan 13mm voor tegenmoer 6mm om bij te regelen. Deze laatste draai ik uit en da is idd duidelijk te horen dat het motortoerental een beetje zakt. Ik vond alleen dat er nog redelijk wa zwarte rook uitkwam bij gasgeven.
A dirty mind is a joy forever
Plaats reactie