Discovery 3 Special program off foutmelding

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Robrecht
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 10:23

Discovery 3 Special program off foutmelding

Ongelezen bericht door Robrecht »

Hallo
Mijn Discovery 3 SE 2,7L is van 2005 en heeft de laatste tijd last van een foutmelding, vanaf het moment dat ik over de 140km/u rijd geeft het berichten menu 1sec SPECIAL PROGRAM OFF!! Hierbij valt het vermogen van de motor weg en gaat ook het lichtje uit aan mijn grondsysteemknop en ben ik genoodzaakt om aan de kant te gaan staan. Dan zet ik het kontact af en start ik terug en alles is weer normaal. De garage dacht dat ik een vuile gasolie filter had waardoor de motor te weinig vermogen zou geven voor de elektronica en daardoor het systeem zou uitschakelen. Deze is in tussentijd vervangen en het probleem blijft zich voordoen.
De melding SPECIAL PROGRAM OFF doet hij normaal ook als men de grondsysteem knop van een off road functie terug naar links draait maar hierbij blijft het lampje wel branden.

Iemand dit al eerder meegemaakt ? De garage gaf me een inschatting van ongeveer 2 dagen zoekwerk. Ik wil dit liefst vermijden.

Alvast bedankt

MVG
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Discovery 3 Special program off foutmelding

Ongelezen bericht door Beerke »

Robrecht schreef: De garage gaf me een inschatting van ongeveer 2 dagen zoekwerk.

Alvast bedankt

MVG
Dan zal dit wss niet in een garage zijn waar ze de ECU kunnen uitlezen?

Na het lezen van enkele topics gevonden via Google heb ik enkele mogelijk oorzaken gevonden.

1 If you take the battery out behind there you will find a small plastic flap, this folds forward and behind that is the transmission module. If you see any water or corrosion around the multi pin terminal block that's the problem

2 Indien daar geeen corrosie zou ik een nieuwe battery plaatsen. kans is volgens mij zeer groot dat het probleem dan opgelost gaat zijn ;)
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
oldie4x4
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 03 jan, 2005 19:13
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: OLV Waver

Re: Discovery 3 Special program off foutmelding

Ongelezen bericht door oldie4x4 »

Heb dat ook al een paar keer gehad...(wel op een benzine van 2005). Opnieuw starten en terug in orde. Landrover kan telkens niets vinden in de ECU. Is ondertussen ook terug vanzelf verdwenen (hout...! )
Dus als het niet te erg stoort zou ik gewoon even afwachten, eerder dan te investeren in twee dagen troubleshooting
Plaats reactie