motor valt niet stil - remorque

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

motor valt niet stil - remorque

Ongelezen bericht door Fetzl »

Van't weekend een vreemd fenomeen met een geleende remorque

remorque aangekoppeld
contact afleggen => motor blijft draaien (ook zonder sleutel)
pas als ik rempedaal los, valt de motor uit


zal zeker iets met de stekker te maken hebben van de leenremorque, want met mijn eigen remorque heb ik dat niet

maar dat die stekker (en dan wellicht iets in de kabel van de stoplichten) invloed kan hebben op het contact is wel een heel vreemde
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: motor valt niet stil - remorque

Ongelezen bericht door Wolf »

heeft iets met een klein stroomverlies (massa?) te maken. Ik had hetzelfde fenomeen met mijn Ninety: ik moest daar, na afzetten contact, altijd even de ruitenwisserschakelaar omlaag duwen en dan pas viel de stroom weg van de solenoide en stopte de dieseltoevoer.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: motor valt niet stil - remorque

Ongelezen bericht door De Rob »

Dat is dat er op de aansluiting van de aanhanger een draad is die langs een omweg in verbinding staat met het kontakt....wat verkeerd is natuurlijk.
Aanhanger niet meer gaan lenen.Heb er hier ooit ook zo eens ene een hele tijd naar gezocht......Lampje van de standlichten/stop zat er niet goed in waardoor er stroom langs de stop terug naar voor ging en als ge dan de rempedaal indrukte had het kontakt ook stroom.Maar dan moest wel het achterlicht branden....Kontoleer de positie van de tail/stop lampjes ook maar eens.
Rob
Plaats reactie