vermogen verlies.
-
- lrocb_lidnr: 0
vermogen verlies.
Hallo allemaal. Ik heb een probleempje...
Ik bezit een disco 4 (laatste generatie) met een 3 liter V6 motor (TDV6), 211 Pk. 230.000km op de teller
Sinds een paar weken heb ik vermogen verlies. De auto kan op de autostrade in Wallonië de berg niet meer op. 70-90 km per uur met moeite. Zwarte rook er uit !
Ik dacht in eerste instantie aan de luchtmassameter. Ik heb ze er beiden uit gehaald en gereinigd. Netjes terug geplaatst maar het probleem is niet echt opgelost.
Moet ik ze vervangen of niet ? ik weet het niet. Normaal kunnen deze met de norm euro 5B toch niet echt meer stuk of wel ?
Wat zou het anders kunnen zijn?
Wie kent er een technieker die de motor eens kan uitlezen?
Groetjes,
Bart
Ik bezit een disco 4 (laatste generatie) met een 3 liter V6 motor (TDV6), 211 Pk. 230.000km op de teller
Sinds een paar weken heb ik vermogen verlies. De auto kan op de autostrade in Wallonië de berg niet meer op. 70-90 km per uur met moeite. Zwarte rook er uit !
Ik dacht in eerste instantie aan de luchtmassameter. Ik heb ze er beiden uit gehaald en gereinigd. Netjes terug geplaatst maar het probleem is niet echt opgelost.
Moet ik ze vervangen of niet ? ik weet het niet. Normaal kunnen deze met de norm euro 5B toch niet echt meer stuk of wel ?
Wat zou het anders kunnen zijn?
Wie kent er een technieker die de motor eens kan uitlezen?
Groetjes,
Bart
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Re: vermogen verlies.
EGR verstopt?
- Beerke
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 519
Luchtfilterhuis al eens open gedaan?
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Escape
- lrocb_lidnr: 532
- Contacteer:
Luchtfilter, darmen, EGR, turbo, ... alles waar lucht door gaat. Zwarte rook wijst erop dat er wel genoeg diesel wordt ingespoten, maar te weinig lucht is voor een goeie verbranding en bijhorend vermogen.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- dvaerden
Ben niet thuis in de Discovery 4, maar is het bij dit soort modernere auto's niet interessanter om ze eens aan de computer te hangen dan op het gevoel wat onderdelen te vervangen?
-
spijtig genoeg ken ik niemand met zo'n diagnostisch apparaat... Is er hier iemand die er één heeft en me kan verder helpen ?
-
toch al bedankt voor de tips iedereen !
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Edegem is toch niet zo ver van Viersel....jef van garage de Ceuster kent alles van die krengen en heeft wat meer uitgebreide uitlees apperatuur.disco4ever schreef: ↑do 30 jul, 2020 08:45spijtig genoeg ken ik niemand met zo'n diagnostisch apparaat... Is er hier iemand die er één heeft en me kan verder helpen ?
Typ zijn naam in op google en ge hebt zijn tel nr.
Rob
-
DANK JE !!!!!De Rob schreef: ↑do 30 jul, 2020 08:58Edegem is toch niet zo ver van Viersel....jef van garage de Ceuster kent alles van die krengen en heeft wat meer uitgebreide uitlees apperatuur.disco4ever schreef: ↑do 30 jul, 2020 08:45spijtig genoeg ken ik niemand met zo'n diagnostisch apparaat... Is er hier iemand die er één heeft en me kan verder helpen ?
Typ zijn naam in op google en ge hebt zijn tel nr.
Rob
-
Barstje in de plastieken inlet manifold: computer registreert meer lucht dan de massaflowmeter heeft gemeten en slaat tilt: limp-home mode.
Of een EGR valve die blijft openstaan. Foutcodes uitlezen is niet zaligmakend: soms wordt er niet eens een foutcode geregistreerd. rooktest is nodig om barsten in inlet manifold te bevestigen.
Of een EGR valve die blijft openstaan. Foutcodes uitlezen is niet zaligmakend: soms wordt er niet eens een foutcode geregistreerd. rooktest is nodig om barsten in inlet manifold te bevestigen.
I'd rather push a Land Rover than drive a Jeep...
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1434
- Contacteer:
intercooler die lekt....
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!