Tip: Onderdeel zoeken op afbeelding

Land Rover manuals, movies en aanverwanten
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Tip: Onderdeel zoeken op afbeelding

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Beste leden en bezoekers,


Vaak loop ikzelf tegen het probleem aan dat ik bepaalde onderdelen niet kan verwoorden of vinden en maak dan gebruik van Google Image https://www.google.nl/imghp?hl=nl. Bij het aanklikken van het fototoestel kun je een foto uploaden of link plakken. Op deze manier geeft Google allemaal vergelijkbare foto's weer.

Afbeelding

Afbeelding


Je ziet hier al vergelijkbare foto's maar Google refereert naar fiets onderdelen. Naast Google, de kleine foto zie je bicycle handlebar staan. Deze verwijder ik en vul in met de naam die ik denk dat het heeft of met een naam die van toepassing is. In dit geval kies ik nu voor Land Rover 300tdi.

Afbeelding

Op dit moment zie ik al het vergelijkbare onderdeel staan en klik op de knop 'Visueel vergelijkbare afbeeldingen' om vervolgens door te blader totdat ik het onderdeel weet te benoemen. Hierna gebruik ik het onderdeel naam (eventueel productcode), en woorden zoals manual, ring, nipple en etc en zoek dan vaak weer onder afbeeldingen totdat ik iets tegen kom met hetgeen ik wil weten of zoek. In dit geval kom ik uit bij manuals met alle bestelnummers voor de onderdelen, je zweeft over de foto en het onderdeel licht op wat je kunt bestellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij is dit al heel vaak een prima oplossing geweest om iets te zoeken waarvan ik de naam niet wist of een ander probleem die ik niet goed kon omschrijven en vinden. Soms duurt het even door wat combinatie's te proberen met woorden en krijg je stukje bij beetje de info, en soms is het direct heel duidelijk en raak. Je kunt deze manier dus ook gebruiken om manuals, instructie video's en overige te vinden.


Ik hoop dat sommige mensen hier iets aan hebben tijdens het zoeken.



Edit: Reactie op onderstaande bericht:

Uiteraard moge het duidelijk zijn dat je via diagrammen en manuals kunt zoeken naar onderdelen, maar dit gaat er specifiek om als je iets hebt en niet weet waar of wat je moet zoeken. Zo kun je dit bij wijze van spreke ook gebruiken in het volgende voorbeeld:

Ik loop op een sloopplaats en zie een vreemd onderdeel van een auto (merk onbekend), ik neem deze mee naar huis en maak foto's en kijk naar wat nummers of specifieke onderdelen van het x voorwerp. Door nu via foto's te zoeken kan ik achterhalen wat ik nu daadwerkelijk heb meegenomen en met creativiteit kan ik dan ook forums vinden die omschrijvingen geven met vragen over dat onderdeel, of manuals over dat onderdeel en etc. Het mooie is in deze dat ik een lukraak onderdeel heb zonder te weten wat het is, zonder te weten welke auto en etc, maar via zoeken op afbeeldingen toch alles te weten kan komen.

Ik gebruik dit bijvoorbeeld ook als ik iets leuks zie op een foto: Een Land Rover met speciale lampen... Een Land Rover met speciale velgen en etc. Via afbeeldingen kun je dan vaak die specifieke onderdelen vinden als de omschrijving of het artikel nummer mist.
Laatst gewijzigd door Steeksleutel op za 27 mar, 2021 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 627
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Tip: Onderdeel zoeken op afbeelding

Ongelezen bericht door Waldorf »

Op https://www.lrworkshop.com/ kan je gewoon via de diagrammen zoeken op onderdelen.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Plaats reactie