Morvan 2018

Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Morvan 2018

Ongelezen bericht door Penguin »

Een fotoverslag van ons weekend in de Morvan staat online.
Er zijn ook 2 tracks beschikbaar, eentje die gepland was, en eentje die we gereden hebben.

Het weer viel wat tegen, maar dat kon het genieten niet verpesten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door Henk »

Ziet er tof uit. Met een groep ook te doen?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Thomasdebock
Berichten: 66
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 22:41
lrocb_lidnr: 0

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door Thomasdebock »

Nooit met meer dan 6 tal wagens gaan rijden
Veel te belastend voor de omgeving daar....is daar rustig,hou het zo
Thomasdebock
Berichten: 66
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 22:41
lrocb_lidnr: 0

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door Thomasdebock »

Tony
Die fotos van dat huis.... waren jullie daar gekend ? Of stond het leeg?
Komt me niet direct bekend voor....dat huis....

Reed toch al 3 tal keer de morvan denk ik
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door Penguin »

Henk schreef: di 01 mei, 2018 22:06 Ziet er tof uit. Met een groep ook te doen?
Is te doen in beperkte groep. Desnoods de rit in 2 delen en de ronde ook.
Maar echt, de track is alles behalve kras vrij, en op de meeste stukken is achteruit rijden geen optie.

De auberge waar we overnacht hebben is een redelijk goede oplossing. Hebben 8 kamers en subliem lekker eten. Rechtover is een camping/chambre d’hôte.
Laatst gewijzigd door Penguin op di 01 mei, 2018 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door Penguin »

Thomasdebock schreef: di 01 mei, 2018 22:08 Nooit met meer dan 6 tal wagens gaan rijden
Veel te belastend voor de omgeving daar....is daar rustig,hou het zo
Wij hebben amper de bewoonde wereld gezien. Af en toe een klein dorpje
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door Penguin »

Thomasdebock schreef: di 01 mei, 2018 22:09 Tony
Die fotos van dat huis.... waren jullie daar gekend ? Of stond het leeg?
Komt me niet direct bekend voor....dat huis....

Reed toch al 3 tal keer de morvan denk ik
:D ik denk dat je toch eens onze track moet vergelijken met wat jij al gereden hebt.
Enkel op het laatste stukje zagen we andere sporen, bij het thuis komen foto's van globe adventure gezien die ook op dat laatste stuk gereden hadden.
De rest van de track is volgens mij in jaren al geen kat meer door gereden, behalve als laatste een houtkappers traktor.

Voor ons was dit ook de derde keer, waarvan 2x binnen de 6 maand, de keer daarvoor was nog met de Vitara :)
De Morvan is zo groot, en er zijn zoveel tracks, dat je onmogelijk kan zeggen: hier ben ik thuis en ken ik elk wegje.

Dat huis is Moulin de Breuillotte
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 306
Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
lrocb_lidnr: 7
Woonplaats: Hulshout

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door christiaan »

Wij zijn al meerdere keren met 5 auto's naar de Morvan geweest, telkens wildcamp formule, is perfect te doen.

@Thomas DB, ik herken die foto ook niet maar wij zijn daar al wel gepasseerd, jullie ongetwijfeld ook, volgens mij zelfs de laatste keer nog!
Die Moulin de Breuillotte ligt ten zuiden van l'Abbaye de la pierre qui vire, langs dat riviertje waar wij zijn terug gedraaid en jullie doorgereden (stukje nieuwe track, le 8 du Morvan)

De Morvan is echt een topregio voor greenlaners. Zo mooi dat ik mij heb voor genomen er elk jaar terug een rit te doen.
Ik probeer echter wel wat nieuws te verzinnen want de "classic GT" (jaja de wikiloc tracks die iedereen nu wel weet te vinden) staat eigenlijk wel wat ter discussie. Ik kan me voorstellen dat Tony amper andere mensen in de natuur is tegengekomen op zijn trip. Dat was ook altijd mijn indruk, tot voor kort! Zeker als het wat beter weer is!

Het probleem met die wikiloc tracks is dat die op veel plaatsen de GR13 volgen. De Morvan is eigenlijk een PNR (Parc Naturel Régional), meer nog is eigenlijk een soort piloot project voor de andere PNR's in Frankrijk. Er werd een overeenkomst opgemaakt waarbij gemotoriseerd verkeer wordt getolereerd, doch onder stikte voorwaarden. Er bestaat ergens een document over, ik zoek het vanavond terug op.

Nu zouden er regelmatig klachten binnen komen door wandelaars ...
De huidige overeenkomst van 10 jaar zou ten einde lopen en moet worden hernieuwd in 2019. Op dat moment wordt alles geëvalueerd en bijgestuurd waar nodig ... vandaar het belang om die GR13 zo veel mogelijk te mijden! (al vrees ik dat de meeste klachten te wijten zijn aan quads en enduro's)
Als het slecht afloopt zou er wel eens een algemeen verbod kunnen komen op gemotoriseerd verkeer op de onverharde wegen binnen een PNR !
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door Penguin »

Die wikiloc track waarop ik de onze heb gebaseerd kan je niet meer rijden (is van 2010). Veel delen zijn gewoon geen weg meer.
Heb je onze gereden track al vergeleken met die dat je ginder al gereden hebt? Want heel veel baantjes leken echt onbereden in jaren.
Ook zal je zien dat wel af en toe maar een stukje bereden hebben van de Grp Tour du Morvan.
We zagen wel regelmatig soort stikkers van een pegrlim route, maar dat leken me geen officiele aanduidingen te zijn.

We zijn 3 verbodsborden tegengekomen, waarvan er eentje op de geplande route lag.

Die abdij ligt op de geplande track, alleen was er in het echt op de plaats waar we zouden moeten afdraaien, geen wegje meer te zien.

Dat je ginder gaat rijden buiten de toeristisch seizoenen lijkt me inderdaad het beste, maar het laatste deel (voor jullie het eerste) is eentje die veel gebruikt word door zaken zoals globe adventure.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 306
Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
lrocb_lidnr: 7
Woonplaats: Hulshout

Re: Morvan 2018

Ongelezen bericht door christiaan »

Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
Plaats reactie