Ik was gistern de cardan as aan het terug plaatsen na het vervangen van de dichting vna de differentieel nu heb ik gezien dat ter hoogt van de handre de cardans as de bouten raak bij het ronddraaien. Momenteel staat de wagen op de brug dus de vering staat op zijn maxiimum van uitrekken. echter dit lijkt me alsnog niet normaal. iemand een idee waarom dit komt?
het is enkel op dit punt dat dit voorkomt:
indien ik ze 180 graden draai heb ik het niet voor aan de andere kant.
Je kan ze wel ronddraaien echter op dat punt moet je wat kracht zetten om ze voorbij de bouten te krijgen.
Niet de juiste moeren en bouten.
Ik heb twee soorten lange en kortere bouten alsook hoge en lage moeren.
Zo te zien zitten er bij u lange bouten en hoge moeren op.
De bout van boven heb ik nooit veranderd enkel de moeren nu ook al zouden deze langer zijn het zijn de moeren die het probleem zijn en deze staan volledig tegen de handrem. Dus je zou denken dat deze met een andere bout de moeren op dezelfde plaats komen neen?
LROCB-Inschrijvingen schreef: ↑ma 14 dec, 2020 13:04
Niet de juiste moeren en bouten.
Ik heb twee soorten lange en kortere bouten alsook hoge en lage moeren.
Zo te zien zitten er bij u lange bouten en hoge moeren op.
heb je toevallig partnumber van die lage moeren? Ik was aan het kijken in de partscatalogus. echter hier staat maar 1 nummer van moeren en het waren die die ik had besteld :S
Inderdaad, 2 soorten moeren, scheelt maar 1-2mm maar is genoeg om net niet of net wel te raken. Aan de diffkant maakt het niet uit, kijk eens welke moeren daar zitten, makkelijk om ze door elkaar te halen met (de)monteren.
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Escape schreef: ↑zo 20 dec, 2020 11:21
Inderdaad, 2 soorten moeren, scheelt maar 1-2mm maar is genoeg om net niet of net wel te raken. Aan de diffkant maakt het niet uit, kijk eens welke moeren daar zitten, makkelijk om ze door elkaar te halen met (de)monteren.
Filip
Overal dezelfde
Had ze natuurlijk opnieuw besteld echter stond maar 1 nummer in partscatalogus.
Rob liet me weten dat dit afhankelijk is van het merk
Escape schreef: ↑zo 20 dec, 2020 11:21
Inderdaad, 2 soorten moeren, scheelt maar 1-2mm maar is genoeg om net niet of net wel te raken. Aan de diffkant maakt het niet uit, kijk eens welke moeren daar zitten, makkelijk om ze door elkaar te halen met (de)monteren.
Filip
Overal dezelfde
Had ze natuurlijk opnieuw besteld echter stond maar 1 nummer in partscatalogus.
Rob liet me weten dat dit afhankelijk is van het merk
Als ze van Paddock komen zijn ze hoger.....wat ik beter vindt ...ongv twee toeren meer schroefdraad.Van bij BM zijn ze lager.
Als ze op een tussenbak zitten van bij Ashcroft...kan verschillend zijn.In mijne pré Brexit stock nu heb ik er tweehonderd van elks liggen.
Rob