Dag iedereen,
vraagje stukken bij britpart is dit degelijk materiaal of niet?
Was op paddock aan het zien voor nieuwe distributie riem en zie dat er een opmerkelijk verschil is tussen distributie riem op Paddock spares (merk britpart) en op Bearmach. Is bijna de helft verschil. DUs vroeg me af wat de reden is dat britpart zo veel goedkoper is?
Groeten,
britpart VS bearmach
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 871
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
britpart VS bearmach
Land Rover closest thing to heaven on earth
- Henk
- Berichten: 3566
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: britpart VS bearmach
Ze zeggen wel eens Britpart = shitpart
Ik koop 9 op 10 keer OEM gemarkeerde spullen dan wel gekende merken, dan heb je toch kwaliteit voor je geld
Sommige dingen koop ik enkel LR zoals brandplaatjes van een TD5
Paddock en tegenwoordig ook Island4x4 zijn mijn favoriete sites
Ik koop 9 op 10 keer OEM gemarkeerde spullen dan wel gekende merken, dan heb je toch kwaliteit voor je geld
Sommige dingen koop ik enkel LR zoals brandplaatjes van een TD5
Paddock en tegenwoordig ook Island4x4 zijn mijn favoriete sites
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 871
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
Re: britpart VS bearmach
Het is omdat ik paddock aan het zien was en daar stond britpart. Echter beter van wegblijven dan.
In dit geval gaat het om distributie riem en die siliconen buizen voor intercooler.
Land Rover closest thing to heaven on earth
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: britpart VS bearmach
Ik zou niet snel Britpart kopen voor belangrijke onderdelen - zoals een distributieriem. Maar ik spreek mezelf meteen tegen: ik heb onlangs als test enkele Britpart bouten besteld voor de tuimelaaras van onze Td5, en het bleken krek dezelfde te zijn als de originele tegen een fractie van de kost. Het is echt zeer wisselend en afhankelijk van het onderdeel kan een beetje research wel eens nuttig zijn.
Britpart nummers met een G op het einde (G van Genuine) zijn minstens OEM-materialen. Paddock wil wel eens BP versturen ondanks het feit dat er originele of OEM besteld zijn, ik heb betere ervaringen met brit-car die goed terugkoppelen bij verminderde beschikbaarheid.
Siliconen: ik kruiste onlangs op Def2 een topic over siliconen leidingen die niet bestand zijn tegen OAT koelvloeistof, maar da's misschien geen probleem voor je Tdi (en natuurlijk geen issue voor de intercooler). Als het waar is, dan blijkt het nogal samen te hangen met de kleur van de leiding: https://www.defender2.net/forum/topic63624.html
groeten,
Joris
Britpart nummers met een G op het einde (G van Genuine) zijn minstens OEM-materialen. Paddock wil wel eens BP versturen ondanks het feit dat er originele of OEM besteld zijn, ik heb betere ervaringen met brit-car die goed terugkoppelen bij verminderde beschikbaarheid.
Siliconen: ik kruiste onlangs op Def2 een topic over siliconen leidingen die niet bestand zijn tegen OAT koelvloeistof, maar da's misschien geen probleem voor je Tdi (en natuurlijk geen issue voor de intercooler). Als het waar is, dan blijkt het nogal samen te hangen met de kleur van de leiding: https://www.defender2.net/forum/topic63624.html
groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 871
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
Re: britpart VS bearmach
ok dus als ik de link lees en met jouw opinie maakt het voor de intercooler niet echt uit. Echter voor radiator mss best de standaard rubberen buizen om geen lekkage te hebben
Land Rover closest thing to heaven on earth
- dvaerden
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Kapellen
Re: britpart VS bearmach
Ik stel mij over het algemeen twee vragen voor ik Britpart onderdelen koop: zijn het belangrijke onderdelen en is het veel werk om ze te vervangen?
Heb één keer de fout gemaakt om swivelpin lagers te vervangen door een setje van Britpart en dat is echt geen klusje wat ik voor mijn plezier drie maanden later opnieuw heb gedaan .
Langs de andere kant zijn er ook dingen waar in mijn ogen weinig kwaliteitsverschil kan zitten of het niets uitmaakt. Een bout M16 met fijne draad en breeksterkte 10.9 zal altijd zijn ding wel doen naar mijn mening en of een nieuwe pinker nu van Land Rover of Britpart komt merk ik ook enkel in mijn portemonnee .
Ik moet zeggen dat ik zo nu en dan het risico wel neem als ik het prijsverschil echt te gek vind. Mijn remklauwen zijn bijvoorbeeld ook van Britpart en daar heb ik ook geen klagen over. Enkel lagers, bussen voor de ophanging, riemen en motoronderdelen koop ik steeds wel OEM kwaliteit.
Heb één keer de fout gemaakt om swivelpin lagers te vervangen door een setje van Britpart en dat is echt geen klusje wat ik voor mijn plezier drie maanden later opnieuw heb gedaan .
Langs de andere kant zijn er ook dingen waar in mijn ogen weinig kwaliteitsverschil kan zitten of het niets uitmaakt. Een bout M16 met fijne draad en breeksterkte 10.9 zal altijd zijn ding wel doen naar mijn mening en of een nieuwe pinker nu van Land Rover of Britpart komt merk ik ook enkel in mijn portemonnee .
Ik moet zeggen dat ik zo nu en dan het risico wel neem als ik het prijsverschil echt te gek vind. Mijn remklauwen zijn bijvoorbeeld ook van Britpart en daar heb ik ook geen klagen over. Enkel lagers, bussen voor de ophanging, riemen en motoronderdelen koop ik steeds wel OEM kwaliteit.
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 871
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel