Begin deze zomer ging mijn vorige 4x4 stuk, een frontera van 96' met een isuzu 2.8 4cyl.
Deze isuzu was alles wat een lr3 niet is. Simpel, betrouwbaar, oersterk en zuinig. Maar o zo lelijk...
Ik was niet echt op zoek naar een vervanger omdat dit eigenlijk niet nodig is...
Soms heb ik een trekker nodig, maar ik kan ook een camionette gebruiken van mijn werk.
Sinds gisteren bezit ik een land rover discovery 3 (2.7 v6). Een prachtige machine! Geen woorden voor.
Ze stond al 3 maand stil achter een loods bij een klant. Plat op haar luchtzakken met 2 platte banden
Ik durf-wil niet zeggen hoe weinig ik er voor betaalde. Als ik haar laat meenemen door buitenlandse opkopers maak ik winst.
Tegen volgende zomer zou ik haar graag klaar krijgen voor de keuring. De motor draait goed, de bak schakeld vlot
Op het eerst zicht is er, raar maar waar, eigenlijk niets erg mee aan de hand. In mijn ogen is ze weggezet uit laksheid. Vervangen maar niet verkocht, Keuring verlopen maar niet geprobeerd dit te vernieuwen.
Er zit wel wat speling op het stuur maar er zijn geen foutmelding op het dashboard! Ik heb er een ritje van 25km mee gedaan en ze rijdt heerlijk! Wel wat rook als ik planché duw. (Wss turbo of egr). Luchtvering zat direct goed na het starten!
Verder haalde ik er 2 vuilniszakken uit aan afval, lege sigarettenpakjes, enz..
De volgende maanden wil ik haar wat vernieuwen. Eerst ga ik eens langs de keuring om haar in te schrijven. (Lichte vracht)
Wss zal ze wel voor 1 en ander afgekeurd worden maar zo weet ik of het de moeite is om eraan te beginnen.
Daarna begint het echte werk. Mss schroefveren, nieuwe draagarmen en alles wat nodig is.
Omdat ik zo weinig betaalde is het commercieel verantwoord om er nog wat geld in te steken. En ze zijn zo mooi.

Ik zou er max 2500km a 3000km per jaar mee doen. Dus zo kan ze wel nog even mee
Ik studeerde electronica en ben hobby mekanieker. Bij mijn vorige 4x4 deed ik ook alles zelf. (Koppelingsset, riemen vervangen, waterpomp, rempompen, enz) en als het niet lukt doe ik haar gewoon weg zonder verlies.
Hopelijk kan dit forum me helpen bij toekomstige vragen! Ik hou jullie op de hoogte!8