109 vraagjes
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: do 07 mei, 2009 10:39
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: heuvelland
109 vraagjes
De series staat sinds gisterenavond thuis,na een bezoekje of 5 aan de keuring en het nodige gedoe erbij.
Alleen werkt niets qua wijzertjes aan het dashbord.
Dus geen idee hoe vlug je rijdt,maar vooral geen idee hoeveel diesel er nog is.
Wordt sowieso hersteld,maar zal maar volgende week zijn.
Vandaar de vraag.
Hoeveel liter kan er in een 109 tank?
En wat drinkt hij gemiddeld per 100km?
Ook zitten er vooraan 2 roostertjes die opengezet kunnen worden.
Die zitten los en kletteren alle richtingen uit.
Zit dat altijd los?
Kan dat op een eenvoudige manier vastgezet worden dat ze bv in de winter gewoon dicht blijven?
En nog een laatste vraagje,ook iets waar ik hem voor ga binnendoen,maar geen idee of het iets 'groots' is qua probleem.
Vooral in 2de en 3de versnelling,kan hij plots zo iets vooruit schieten,alsof de turbo plots aanschiet bij iets meer gas geven.
Alleen,als je dan remt,blijft hij precies in die turbo hangen en blijft draaien in ern te hoog toerental.
Enkel als je vergooit van versnelling stabiliseert alles zich terug.
Iemand enig idee wat dit 'probleem' kan zijn?
Owja,volgens mij moet deze wagen van een lid geweest zijn,er hangt achteraan een stickertje van lrocb op het venster....
Had vroeger traanplaat aan de zijkanten en is opnieuw gespoten,dus kan ook een andere kleur gehad hebben.
Mocht iemand weten van wie,altijd leuk de vorige eigenaars te horen.
Alleen werkt niets qua wijzertjes aan het dashbord.
Dus geen idee hoe vlug je rijdt,maar vooral geen idee hoeveel diesel er nog is.
Wordt sowieso hersteld,maar zal maar volgende week zijn.
Vandaar de vraag.
Hoeveel liter kan er in een 109 tank?
En wat drinkt hij gemiddeld per 100km?
Ook zitten er vooraan 2 roostertjes die opengezet kunnen worden.
Die zitten los en kletteren alle richtingen uit.
Zit dat altijd los?
Kan dat op een eenvoudige manier vastgezet worden dat ze bv in de winter gewoon dicht blijven?
En nog een laatste vraagje,ook iets waar ik hem voor ga binnendoen,maar geen idee of het iets 'groots' is qua probleem.
Vooral in 2de en 3de versnelling,kan hij plots zo iets vooruit schieten,alsof de turbo plots aanschiet bij iets meer gas geven.
Alleen,als je dan remt,blijft hij precies in die turbo hangen en blijft draaien in ern te hoog toerental.
Enkel als je vergooit van versnelling stabiliseert alles zich terug.
Iemand enig idee wat dit 'probleem' kan zijn?
Owja,volgens mij moet deze wagen van een lid geweest zijn,er hangt achteraan een stickertje van lrocb op het venster....
Had vroeger traanplaat aan de zijkanten en is opnieuw gespoten,dus kan ook een andere kleur gehad hebben.
Mocht iemand weten van wie,altijd leuk de vorige eigenaars te horen.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: 109 vraagjes
Ik hoop dat je geen kat in een zak gekocht hebt.....
Alles is op te lossen, maar het heeft een prijs. Het klinkt alsof het dashbord er rap ingezwierd is zonder aan te sluiten.
Die klepjes moet je normaal in elke stand kunnen vast klikken met een hendeltje.
Alles is op te lossen, maar het heeft een prijs. Het klinkt alsof het dashbord er rap ingezwierd is zonder aan te sluiten.
Die klepjes moet je normaal in elke stand kunnen vast klikken met een hendeltje.
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: 109 vraagjes
Wat de wijzertjes betreft: achter je dashbord zit een spanningsstabilisator: een zwart blokje met twee aansluitingen. Die zorgt voor de juiste spanning, zodat de wijzers van de brandstof en de temperatuur juist werken. Als die kapot is werken de wijzers niet. Vervang die al eens (en kijk ook of alles wel juist is aangesloten). Stukje kost enkele euros.
Rammelende klepjes: zit er een rubber tussen? Zit de hendel goed vast? Ben je zeker dat het je motorkap niet is?
Rammelende klepjes: zit er een rubber tussen? Zit de hendel goed vast? Ben je zeker dat het je motorkap niet is?
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: 109 vraagjes
Die" probleempjes" die u hier allemaal opnoemd kunnen niet opgelost worden met er hier over te praten.
Dat moet gebeuren met de wagen "in de hand" en één voor één meten en zoeken...van aan de bron tot aan de meterkes of lampjes.Er kunnen tientallen mogelijke oplossingen worden gegeven ...maar niemand weet welke warboel van draden er bvb achter het instrumentenpaneel en onderweg van/naar is.....van dergelijk oud spel..Heb hier al van alles gezien.(meer lusterklemmekes dan draden)
Die airvent flaps moet een rubber seal tussen...is die er wel?
inhoud tank 109 ...68 liter 15 IMP Gallons?Verbruik Benzine=minimum 15 liter als hij goed is afgesteld.Diesel 12liter
Rob
Dat moet gebeuren met de wagen "in de hand" en één voor één meten en zoeken...van aan de bron tot aan de meterkes of lampjes.Er kunnen tientallen mogelijke oplossingen worden gegeven ...maar niemand weet welke warboel van draden er bvb achter het instrumentenpaneel en onderweg van/naar is.....van dergelijk oud spel..Heb hier al van alles gezien.(meer lusterklemmekes dan draden)
Die airvent flaps moet een rubber seal tussen...is die er wel?
inhoud tank 109 ...68 liter 15 IMP Gallons?Verbruik Benzine=minimum 15 liter als hij goed is afgesteld.Diesel 12liter
Rob
- Matthieu
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 02 jul, 2014 18:09
- lrocb_lidnr: 1398
- Woonplaats: Tielt, West- Vlaanderen
Re: 109 vraagjes
Bij m'n series zat de vlotter wat vast in de tank door lang stil te staan.
Na een goeie offroad sessie was ie door het klutsen terug los gekomen
Maar bij mij was al m'n eletriek in orde.
Rob, weet jij of de retour van een militaire 109 met dubbele tank standaard op 1 tank zat? Een kameraad van me kon de ene tank over laten lopen als ge beide volledig vol goot
Na een goeie offroad sessie was ie door het klutsen terug los gekomen

Maar bij mij was al m'n eletriek in orde.
Rob, weet jij of de retour van een militaire 109 met dubbele tank standaard op 1 tank zat? Een kameraad van me kon de ene tank over laten lopen als ge beide volledig vol goot

-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: do 07 mei, 2009 10:39
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: heuvelland
Re: 109 vraagjes
Ondertussen staat hij al in de garage.
Grootste probleem zou dat toerental die niet terugvalt kunnen zijn.
Volgens de garagist(die zelf een 5-tal series staan heeft omdat hij er gek op is,dus een heel goed gevoel bij deze man), zit een klep in de mazoutpomp vast.kan door stil te staan,dan is het product ingieten om wat los te maken,en vel rijden.
Ofwel is die pomp helemaal kapot en is dat een behoorlijke kost....
Had morgen of ten laatste vrijdag tijd om te kijken en zoeken.
Grootste probleem zou dat toerental die niet terugvalt kunnen zijn.
Volgens de garagist(die zelf een 5-tal series staan heeft omdat hij er gek op is,dus een heel goed gevoel bij deze man), zit een klep in de mazoutpomp vast.kan door stil te staan,dan is het product ingieten om wat los te maken,en vel rijden.
Ofwel is die pomp helemaal kapot en is dat een behoorlijke kost....
Had morgen of ten laatste vrijdag tijd om te kijken en zoeken.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: 109 vraagjes
Zo zou het moeten zijn;Matthieu schreef: ↑wo 10 jan, 2018 17:17 Bij m'n series zat de vlotter wat vast in de tank door lang stil te staan.
Na een goeie offroad sessie was ie door het klutsen terug los gekomen![]()
Maar bij mij was al m'n eletriek in orde.
Rob, weet jij of de retour van een militaire 109 met dubbele tank standaard op 1 tank zat? Een kameraad van me kon de ene tank over laten lopen als ge beide volledig vol goot![]()
Als er onder elke zetel vooraan een rezervoir zit, zijn die van mekaar gescheiden met een driewegklep.dwz als er één rezervoir leeg is schakelt ge die vlinderklep naar de andere tank.....dan veranderd ge de aanzuigleiding en retourleiding in de andere richting.en ook door de contactjes die er bij opstaan de het commando om uw fuel aanduiding in het dasboard terug op het niveau te zetten van de overeenkomstige tank..
Wat kan er bij u nu zijn;
Waarschijnlijk is die vlinderklep weg en is er een retourleiding naar één tank gelegd.Als die dan vol is komt er steeds bij van die andere tank als de motor draait....
U weet niet hoe die vorige eigenaar er mee gebricoleert heeft.,?
Die vlinderkleppen stonden oorspronkelijk in de zetelbak passagier kant naast de versnellingsbak.....Soms ook in de bulkhead naast de schakelpook high low.
Rob
- Henk
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: 109 vraagjes
Zo'n vlinderklep heb ik liggen ...
- Matthieu
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 02 jul, 2014 18:09
- lrocb_lidnr: 1398
- Woonplaats: Tielt, West- Vlaanderen
Re: 109 vraagjes
Rob,
Bedankt voor de info!
Bedankt voor de info!
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: do 07 mei, 2009 10:39
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: heuvelland
Re: 109 vraagjes
dank Henk,hij wordt morgenvroeg opgehaald,er is product ingegoten die de klep kan losmaken.
50% kans dat dit helpt,dus we zien nu eerst of het daarmee opgelost raakt.
50% kans dat dit helpt,dus we zien nu eerst of het daarmee opgelost raakt.