Pagina 1 van 1

Wat is dit voor een stuk?

Geplaatst: ma 01 jan, 2018 17:00
door Vogler
1 januari, goeie dag om op te ruimen en schoon schip te maken.
Daarbij kwam dit stuk boven water. Het is ooit meegekomen met een reeks onderdelen voor een Td5.
Geen idee wat het is, zelfs niet eens of het wel een onderdeel voor een Defender is. Herkent iemand dit? Er zitten rubberen ringen in, het lijkt me toch een deel van een hydraulisch systeem te zijn.
De man van wie ik het kocht, was ook motorfanaat, dus misschien komt het uit die wereld.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Joris

Re: Wat is dit voor een stuk?

Geplaatst: ma 01 jan, 2018 17:29
door De Rob
Vogler schreef: ma 01 jan, 2018 17:00 1 januari, goeie dag om op te ruimen en schoon schip te maken.
Daarbij kwam dit stuk boven water. Het is ooit meegekomen met een reeks onderdelen voor een Td5.
Geen idee wat het is, zelfs niet eens of het wel een onderdeel voor een Defender is. Herkent iemand dit? Er zitten rubberen ringen in, het lijkt me toch een deel van een hydraulisch systeem te zijn.
De man van wie ik het kocht, was ook motorfanaat, dus misschien komt het uit die wereld.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Joris
Zit dat niet op een R380 gearbox.Als dit is verwijderd kan u er een oliekoeler op monteren.
Rob

Re: Wat is dit voor een stuk?

Geplaatst: ma 01 jan, 2018 18:47
door Peter Puma

Re: Wat is dit voor een stuk?

Geplaatst: ma 01 jan, 2018 19:03
door Vogler
Ha, bedankt, je hebt me op weg gezet Rob, en Peter: je was me voor!
Warm zitten en oliekoelers, het gaat samen ;-)

Weer wat bijgeleerd dus...
Ik heb er nogal naar moeten zoeken, en gek genoeg vind ik geen foto's van het stuk zonder die temperatuursensor, en het mijne is gewoon dicht.
Ik vind twee nummers (resp. Defender en Discovery: FTC2104 en FTC4053) maar beide nummers lijken gedeeld te worden met de variant die de aftakking naar een oliekoeler mogelijk maakt, en zelfs als het dan nog dezelfde variant is, dan nog zit er altijd een temperatuursensor op zoals op Peters afbeelding.

Ik herinner me nu ook dat de man van wie ik de stukken kocht wat problemen heeft gehad met een warme versnellingsbak, kan goed zijn dat hij een koeler had geïnstalleerd want hij is meetdere keren naar Afrika geweest. En om even verder af te wijken: hij deed o.m. Redline olie in de MTF94 en was daar erg enthousiast over. De bak zou koeler en soepeler lopen... Ik denk dat als er één olie is waarover wordt gedebatteerd, dat het wel MTF94 zal zijn. :D

Groeten,

Joris

Re: Wat is dit voor een stuk?

Geplaatst: di 02 jan, 2018 11:44
door Peter Puma
Inderdaad, weeral iets bijgeleerd.
Allemaal van die kleine dingen waar je uren achter kan zoeken en die simpel zijn als je het ooit eens gezien hebt ;)

Wel raar dat je dit specifieke stuk niet kan terugvinden :crazy:

Re: Wat is dit voor een stuk?

Geplaatst: di 02 jan, 2018 13:18
door De Rob
Peter Puma schreef: di 02 jan, 2018 11:44 Inderdaad, weeral iets bijgeleerd.
Allemaal van die kleine dingen waar je uren achter kan zoeken en die simpel zijn als je het ooit eens gezien hebt ;)

Wel raar dat je dit specifieke stuk niet kan terugvinden :crazy:
Deze onderdelen met kontakt en oilcooler voor V8 NAS zowel dezelfde voor LT 77 als R380
FTC4053 Is de afbeelding hierboven zonder kontakt.Is eigenlijk maar een bypass.
FTC2104 HOUSING TRANSSMISSION THERMOSTAT..for V8 EXEPT OILCOOLER( is zoals hierboven bypass met kontakt voor temperaruur meter.)£ 170,00
FTC2687......................................................WITH OILCOOLER(dit onderdeel is groter met gaten met schroefdraad die naar voor gericht zijn voor de oilcooler leidingen)£ 450,00
FTC1441..................................................... BMW 6cIilnder
Wist u ????....Hoe heet een boite en tussenbak wordt..Ik heb een klant dakwerker rieten daken. die veel grote afstanden doet (Duitsland).met twee temperatuur meters er op.
Tussenbak LT 230 met vergrote carter inhoud wordt 120° en de R380 110°aflezing op zijn meters
Rob