Hufter in kwestie probeerde de politie te ontvluchten is vol gas in achteruit op de linkervleugel van onze Defender geknald. Het gespuis was waarschijnlijk high en is geboeid afgevoerd. Bon, met een stel politieagenten waren er in elk geval betrouwbare getuigen...
Het bleek uiteindelijk minder dramatisch dan waar ik me op voorbereid had, maar het was hoe dan ook geen fijn zicht en terwijl ik een eerste inschatting van de schade probeerde te maken, schoten woorden als vierendelen, castreren en ophangen in gedachten.

De schade lijkt op eerste zicht mee te vallen, maar ik zal niet gerust zijn tot Rob hem heeft kunnen nakijken.
Dat linkervleugel en spoorstang vervangen moeten worden is evident.

Moeilijk te zien op de foto, maar aan een barst in de lak is te zien dat de vleugel een beetje in het bulkhead geduwd is

en zowel de motorkap als de chauffeursdeur zijn wat ontwricht.

Het tussenschot heeft dus waarschijnlijk een tik(je) gehad. Het chassis lijkt nog recht te zijn, en er zijn geen deuken te vinden die op buiging kunnen duiden. De auto stond in versnelling, dus het is hopen dat de transmissie de klap goed overleefd heeft.
Aan het ergste geval wil ik even niet denken, maar in het beste geval komt de auto er beter uit, want de geraakte panelen hadden deuken van een akkefietje van bij de vorige eigenaar, dus fingers crossed.
Marquanterre zit er in elk geval niet meer in (tenzij misschien nog als toerist), net als een tripje naar Zwitserland die we voor begin oktober hadden gepland.

Groeten,
Joris