Oliedrukproblemen
Geplaatst: di 16 mei, 2017 07:51
Hallo allemaal
Ik zit met een beetje een vervelende kwestie ivm mijn oliedruk en het maakt me toch redelijk nerveus. Ik ben in eht bezit van een 1997 disco 300 Tdi en wanneer de olie lekker warm is gelopen begint het olielampje te branden. dit gaat wel uit wanneer ik een hoger toerental bereik maar hoe langer ik rijd, hoe warmer de olie en hoe hoger het toerental ik moet opdrijven.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar er staat nooit wat ik precies moet doen, wat alle oorzaken kunnen zijn,...
Dus mijn vraag, waar kan dit aan liggen? wat kan ik eraan doen?
Wat weet ik wel al zeker, de motor lekt olie vantussen de cilinderkoppakking. Ik denk dat de radiator niet genoeg koelt waardoor de motor een aantal keer heel warm heeft gelopen. Daardoor zal wss de cilinderkop krom getrokken zijn?
Zou het een combinatie kunnen zijn van de lekken koppakking en de olie die te warm loopt door een slechte koeling? Wanneer ik geen autostrade doe (dus max 70/u rijd) gaat mijn motor temperatuur niet naar omhoog maar ik denk dat de meter van het koelwater is en niet van de olie?
Als iemand raad heeft, het is altijd welkom!
Ik zit met een beetje een vervelende kwestie ivm mijn oliedruk en het maakt me toch redelijk nerveus. Ik ben in eht bezit van een 1997 disco 300 Tdi en wanneer de olie lekker warm is gelopen begint het olielampje te branden. dit gaat wel uit wanneer ik een hoger toerental bereik maar hoe langer ik rijd, hoe warmer de olie en hoe hoger het toerental ik moet opdrijven.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar er staat nooit wat ik precies moet doen, wat alle oorzaken kunnen zijn,...
Dus mijn vraag, waar kan dit aan liggen? wat kan ik eraan doen?
Wat weet ik wel al zeker, de motor lekt olie vantussen de cilinderkoppakking. Ik denk dat de radiator niet genoeg koelt waardoor de motor een aantal keer heel warm heeft gelopen. Daardoor zal wss de cilinderkop krom getrokken zijn?
Zou het een combinatie kunnen zijn van de lekken koppakking en de olie die te warm loopt door een slechte koeling? Wanneer ik geen autostrade doe (dus max 70/u rijd) gaat mijn motor temperatuur niet naar omhoog maar ik denk dat de meter van het koelwater is en niet van de olie?
Als iemand raad heeft, het is altijd welkom!