Pagina 1 van 1

Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: vr 10 feb, 2017 11:42
door Waldorf
Op mijn 110 (met een 200tdi van een Disco) heb ik de indruk dat mijn servopomp begint op te spelen. Vorige week stond ik in een veldje te manoeuvreren en mijn riem krijste als ik ver naar de ene of andere kant stuurde en het stuur voelde zwaar. Ik weet dat je moet vermijden om te lang helemaal naar één kant af te draaien, maar ik zat nog lang niet aan het einde van mijn stuuruitslag. Soms krijst de riem ook bij koude motor. Is er een manier om te testen of de servopomp nog goed werkt?

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: vr 10 feb, 2017 12:22
door Penguin
die servopomp krijgt het toch enkel moeilijk bij zware weerstand? Zoals je zelf zegt bij bv op het einde van de uitslag.
Scheelt er dan niet eerder iets met je stuurinrichting?
Test eens zonder stuurdemper.

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: vr 10 feb, 2017 21:14
door De Rob
is het nog niet opgekomen dat uw riem te los zou kunnen liggen of versleten is..
De poeliekes kunnen ook verslijten
Rob

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 14:39
door Waldorf
De Rob schreef:is het nog niet opgekomen dat uw riem te los zou kunnen liggen of versleten is..
Ja, want mijn riem heb ik al vervangen. Soms krijst ze, soms niet.

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 15:29
door De Rob
Waldorf schreef:
De Rob schreef:is het nog niet opgekomen dat uw riem te los zou kunnen liggen of versleten is..
Ja, want mijn riem heb ik al vervangen. Soms krijst ze, soms niet.


Het is heel belangrijk hoe een riem in de V-poulie ligt.
Een riem moet ten eerste al de juiste breedte hebben.
Een nieuwe riem moet gelijk met de bovenkant van de V liggen.Onderin de V zal er dan nog ruimte zijn onder de riem....Is dit niet zo zijn uw V poulies versleten/schuinrond uitgesleten en dan mag u de riem zo vast spannen als u wil hij blijft slippen..Een riem heeft grip op de zijkanten....niet op de onderkant.
Juist hetzelfde me de multi V-riemen met automatische riemspanner.Sjirpende riemen ..altijd de Multi V-poulie op de alternator de oorzaak.
Rob

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: ma 13 feb, 2017 16:31
door Waldorf
Dat zal ik eens van erg dichtbij bekijken. Bedankt!

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: wo 15 feb, 2017 20:20
door Bobtail
Zit er genoeg olie in???

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: wo 15 feb, 2017 20:38
door Vogler
Een welbekend en extrovert lid bij de buren liet me ooit een compleet uitgesleten poelie van zijn 90 NAD zien. Wanneer de riem er op zat, zag je bijna geen verschil. Hij heeft toen redelijk lang moeten zoeken om te ontdekken dat dit het probleem was.

Joris

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: do 16 feb, 2017 09:48
door Waldorf
Bobtail schreef:Zit er genoeg olie in???
Ja.

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: do 16 feb, 2017 10:35
door Henk
En als het de pomp is, welk type is het?
Heeft de uitgang een banjobout of een dikke moer aansluiting?

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: do 16 feb, 2017 11:54
door De Rob
Henk schreef:En als het de pomp is, welk type is het?
Heeft de uitgang een banjobout of een dikke moer aansluiting?


Is maar één model voor Disco 200tdi..Voor Defender zijn er verschillende ,afhankelijk motor type en bouwjaar.
Rob

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: do 16 feb, 2017 12:29
door Henk
Heb denk nog ene liggen met zo'n dikke moer want die past niet op mijn project

Re: Pomp servostuur 200tdi

Geplaatst: do 16 feb, 2017 12:49
door De Rob
Henk schreef:Heb denk nog ene liggen met zo'n dikke moer want die past niet op mijn project
Bij een Disco 200tdi staat die dikke moer op " drie uur".
Rob