Pagina 1 van 1
Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 13:05
door jim
Mijn def heeft nieuwe koppeling nodig
Mag ik jullie raad, welke aanschaffen
Er zijn ook die competition koppelingen, kan die ook gebruiken voor op termac ?(dagelijks gebruik)
Moet wel tegen een stootje kunnen
Gr jimmy
Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 14:35
door Henk
Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 16:14
door Henk
Mmm alle sites in de UK beweren dat een gewoon vliegwiel uw boite naar de knoppen helpt
Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 19:01
door I LOVE DEFENDER
Henk schreef:Mmm alle sites in de UK beweren dat een gewoon vliegwiel uw boite naar de knoppen helpt
das waar Henk

Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 20:06
door Henk
@@Tommeke: spreekt ge uit ervaring? Ik heb nl. nog een single mass liggen voor ooit te steken
Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 20:12
door I LOVE DEFENDER
Henk schreef:@@Tommeke: spreekt ge uit ervaring? Ik heb nl. nog een single mass liggen voor ooit te steken
ja, in één woord: nooit meer
veel meer lawaai en gerammel
Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 20:24
door jim
I LOVE DEFENDER schreef:Henk schreef:@@Tommeke: spreekt ge uit ervaring? Ik heb nl. nog een single mass liggen voor ooit te steken
ja, in één woord: nooit meer
veel meer lawaai en gerammel
dat gerammel heeft niets met de piloot te maken?

Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 20:34
door jim
heb mailke gestuurd , hou jullie op de hoogte
Re: Koppeling
Geplaatst: do 12 jan, 2017 22:45
door De Rob
Ik heb er in de loop der jaren hier al wat verkocht en ook geplaatst deze single massa vliegwielen /koppeling.Zijn deze goed...???De koppelings schijf zal het zwakste punt zijn mijn gedacht als uw motor is gechipt bvb .De frictie zit hier in de veren van de schijf welke rap vermoeid geraken...Bij een dual massa vliegwiel zit deze frictie in het vliegwiel zelf en is de schijf een vlakke plaat zonder veren.Ik had enkele jaren geleden er op korte tijd verschillende besteld bij Paddock...kreeg ik eens telefoon van hun met de vraag of ik er al veel problemen mee had gehad...Bleek dat ik toen die periode hun grootste afnemer was van deze single massa koppelingen.Zij hadden er verschillende terug gekregen met koppelingsplaten die rond het centrale gat waren uitgescheurd zeiden zij.De laatste set die ik op voorraad had is in December verkocht...die kwam van Bearmach.
Als er iemand zegt dat een koppeling zoals hierboven iemand zegt rammelt zullen het de veren in de schijf zijn zoals bij de tdci 2,4...2,2 Puma.
Bij een td5 heeft men ook het fenomeen van het kreunen van het koper busje in de krukas.Dit busje moet dan ook steeds mee worden vervangen eender voor wat de boite er af moet.
BTW....Alle koppelingskits...eender welk merk zijn o.k.Die dual massa vliegwielen zijn toch van Valeo en dat is zekers o.k.
ps...Als een wagen met dergelijke koppelingset ooit bij een dealer binnenkomt met problemen met de versnellingsbak bvb...zwieren ze die set er stande pede uit.
Rob
Re: Koppeling
Geplaatst: vr 13 jan, 2017 22:20
door jim
De Rob schreef:Ik heb er in de loop der jaren hier al wat verkocht en ook geplaatst deze single massa vliegwielen /koppeling.Zijn deze goed...???De koppelings schijf zal het zwakste punt zijn mijn gedacht als uw motor is gechipt bvb .De frictie zit hier in de veren van de schijf welke rap vermoeid geraken...Bij een dual massa vliegwiel zit deze frictie in het vliegwiel zelf en is de schijf een vlakke plaat zonder veren.Ik had enkele jaren geleden er op korte tijd verschillende besteld bij Paddock...kreeg ik eens telefoon van hun met de vraag of ik er al veel problemen mee had gehad...Bleek dat ik toen die periode hun grootste afnemer was van deze single massa koppelingen.Zij hadden er verschillende terug gekregen met koppelingsplaten die rond het centrale gat waren uitgescheurd zeiden zij.De laatste set die ik op voorraad had is in December verkocht...die kwam van Bearmach.
Als er iemand zegt dat een koppeling zoals hierboven iemand zegt rammelt zullen het de veren in de schijf zijn zoals bij de tdci 2,4...2,2 Puma.
Bij een td5 heeft men ook het fenomeen van het kreunen van het koper busje in de krukas.Dit busje moet dan ook steeds mee worden vervangen eender voor wat de boite er af moet.
BTW....Alle koppelingskits...eender welk merk zijn o.k.Die dual massa vliegwielen zijn toch van Valeo en dat is zekers o.k.
ps...Als een wagen met dergelijke koppelingset ooit bij een dealer binnenkomt met problemen met de versnellingsbak bvb...zwieren ze die set er stande pede uit.
Rob
He Rob,
heb er een HD kit besteld bij Truchfix Clutches
het materiaal kan tot 380 graden celcius verdragen en motoren tot 400pk
hoop dat het deze langer uithoud

Re: Koppeling
Geplaatst: za 14 jan, 2017 00:12
door Vogler
Als je hun FB pagina ziet wat ze doen en wie ze als klant hebben, dan is het duidelijk dat ze daar wel wat van koppelingen kennen. Veel restauratieprojecten, tot zelfs de koppeling voor een Sherman!
Heb je voor een dual mass of single mass gekozen?
Groeten,
Joris
Re: Koppeling
Geplaatst: za 14 jan, 2017 11:15
door De Rob
jim schreef:De Rob schreef:Ik heb er in de loop der jaren hier al wat verkocht en ook geplaatst deze single massa vliegwielen /koppeling.Zijn deze goed...???De koppelings schijf zal het zwakste punt zijn mijn gedacht als uw motor is gechipt bvb .De frictie zit hier in de veren van de schijf welke rap vermoeid geraken...Bij een dual massa vliegwiel zit deze frictie in het vliegwiel zelf en is de schijf een vlakke plaat zonder veren.Ik had enkele jaren geleden er op korte tijd verschillende besteld bij Paddock...kreeg ik eens telefoon van hun met de vraag of ik er al veel problemen mee had gehad...Bleek dat ik toen die periode hun grootste afnemer was van deze single massa koppelingen.Zij hadden er verschillende terug gekregen met koppelingsplaten die rond het centrale gat waren uitgescheurd zeiden zij.De laatste set die ik op voorraad had is in December verkocht...die kwam van Bearmach.
Als er iemand zegt dat een koppeling zoals hierboven iemand zegt rammelt zullen het de veren in de schijf zijn zoals bij de tdci 2,4...2,2 Puma.
Bij een td5 heeft men ook het fenomeen van het kreunen van het koper busje in de krukas.Dit busje moet dan ook steeds mee worden vervangen eender voor wat de boite er af moet.
BTW....Alle koppelingskits...eender welk merk zijn o.k.Die dual massa vliegwielen zijn toch van Valeo en dat is zekers o.k.
ps...Als een wagen met dergelijke koppelingset ooit bij een dealer binnenkomt met problemen met de versnellingsbak bvb...zwieren ze die set er stande pede uit.
Rob
He Rob,
heb er een HD kit besteld bij Truchfix Clutches
het materiaal kan tot 380 graden celcius verdragen en motoren tot 400pk
hoop dat het deze langer uithoud

Zie maar dat er bouten bij zijn want die zijn anders dan bij een dual massa vliegwiel.
Rob
Re: Koppeling
Geplaatst: za 14 jan, 2017 11:45
door Henk
@Jim: laat me eens weten welk type je gekocht hebt
Re: Koppeling
Geplaatst: za 14 jan, 2017 19:23
door jim
Henk schreef:@Jim: laat me eens weten welk type je gekocht hebt
Is de HD1 koppeling, op maat gemaakt
Hij had ook stage 3 en 4 koppeling maar rade die af voor normaal gebruik
Re: Koppeling
Geplaatst: za 14 jan, 2017 19:24
door jim
Vogler schreef:Als je hun FB pagina ziet wat ze doen en wie ze als klant hebben, dan is het duidelijk dat ze daar wel wat van koppelingen kennen. Veel restauratieprojecten, tot zelfs de koppeling voor een Sherman!
Heb je voor een dual mass of single mass gekozen?
Groeten,
Joris
Dual mass,
Re: Koppeling
Geplaatst: za 14 jan, 2017 19:25
door jim
jim schreef:Henk schreef:@Jim: laat me eens weten welk type je gekocht hebt
Is de HD1 koppeling, op maat gemaakt
Hij had ook stage 3 en 4 koppeling maar rade die af voor normaal gebruik
Meer dan mijn defke aankan